مدافع تیم استقلال گفت: مجبور نیستم تمرکز و تلاشم را صرف دعوت به تیم ملی کنم ولی انگیزه و امیدم را از دست نداده ام.

امیر حسین صادقی در گفت و گو با خبرنگار اوج ، درباره قهرمانی استقلال، بازی با داماش، شانس موفقیت در آسیا و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که در ادامه از نظرتان می گذرد:

*فصلی که گذشت برای استقلال چگونه بود؟

– از لحاظ نتیجه گیری تقریبا ایده آل بودو ما توانستیم یک هفته مانده به پایان مسابقات قهرمان شویم و بازی آخرمان تشریفاتی شود. فصل بدی نبود و انشاءالله مقابل داماش هم یک جشن قهرمانی خوب داشته باشیم.

* درباره قهرمانی صحبت کن.

– راه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و مجموعه تیم و مربیان و مدیران واقعا برای رسیدن به این عنوان زمت کشیدند. هر تیم دیگری که ادعای قهرمانی داشت با این امکانات امسال استقلال رتبه بالاتر از پنجم بدست نمی آورد. اگر پرسپولیس جای ما بود با این امکانات کم دهم هم نمی شد. با این وضعیت و مشکلات مالی فقط از فتح الله زاده برمی آمد که چنین مسائلی را مدیریت کند. البته غیرت بازیکنان هم تاثیرگذار بود.

درود به شرف بازیکنان باغیرت و مدیرعامل و سرمربی تیم که توانستند با همه مشکلات تیم را به سمت قهرمانی هدایت کنند و نشان بدهند همیشه برای موفقیت فقط پول دخیل نیست البته نباید آقای انصاری و کمک های او را فراموش کنیم که واقعا اجازه نداد تیم وارد بحران شود. این قهرمانی را به هواداران تقدیم می کنیم. البته به غیر از آنهایی که در بازی با الهلال آنگونه جو را بر هم زدند. ضمن اینکه با دریافت 40 درصد از قراردادشان اینطور با غیرت بازی کردند.

* دوست نداشتی مقابل فولاد بازی کنی؟

– قطعا همینطور است اما من در اهواز درکنار تیم بودم و این بازی را از نزدیک حس کردم و نتیجه زحمات یکساله را دیدم. به همه بچه ها خسته نباشید می گویم.

* شنیده می شود امیر قلعه نوعی قرار است از استقلال برود. این موضوع صحت دارد؟

– وارد بحث مدیریتی نمی شوم ولی باید گفت امیرخان امسال برای تیم خیلی زحمت کشید و وجود او برای جو استقلال و بازیکنان بسیار مفید بود. سوالم این است که یک مربی چقدر می تواند تحمل کند؟ باشگاه های دیگر را نگاه کنید. اگر امسال فتح الله زاده و قلعه نوعی نبودند، واقعا تیم تعطیل می شد اما آنها با کدخدامنشی و بزرگی خود جلوی حواشی زیاد تیم را گرفتند. مشکلات مالی، کمبود امکانات، رفتن بازیکنانی مثل جانواریو، توزی، ردی و مسائل دیگر می توانست به تیم لطمه بزند.

* بازی تشریفاتی با داماش! این مسابقه را جدی می گیرید؟

– اصلا این بازی برای ما جنبه تشریفاتی ندارد چون با کسب 3 امتیاز این مسابقه می توانیم به یک رکورد خیلی خوب از نظر امتیازی برسیم.  انگیزه بچه ها برای این بازی قطعا بسیار بالا خواهد بود و برای اینکه با سربلندی قهرمان شویم و جام را بالای سر ببریم همه بچه ها با تمام قدرت و انگیزه برای این بازی ظاهر خواهند شد تا با انرژی فراوان به مصاف الشباب برویم.

* بازی با الشباب را چطور ارزیابی می کنی؟

– بازی سختی است. الشباب تیم بسیار خوبی است. تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم با عبور از این تیم اماراتی و بعد از آن قهرمانی در آسیا یک ستاره به دو ستاره قبلی این تیم اضافه کنیم.

* به نظرت این استقلال می تواند قهرمان آسیا شود؟

– مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد. وقتی با این وضعیت قهرمان لیگ می شویم با 10 تا 20 درصد افزایش امکانات قهرمانی آسیا دور از دسترس نخواهد بود. تیم ملی هم می تواند قهرمان آسیا شود، اگر برنامه ریزی ها درست صورت بگیرد.

* در این فصل در برخی دیدارها دفاع وسط بودی و در برخی دیگر دفاع چپ. در کدام یک راحت تری؟

– پست اصلی من دفاع وسط است ولی در این فصل به درخواست مربیان در پست های دیگر هم بازی کردم. امسال همه دفاع وسط های ما در پست های دیگر هم بازی کردند. با این حال در دفاع وسط راحت تر هستم و خاک خورده این پست هستم.

* امسال با وجود شایستگی به تیم ملی دعوت نشدی؛ هنوز هم امید داری؟

– به امید خدا همچنان به تلاشم ادامه خواهم داد و من همت و پشتکار بسیار زیادی دارم. با این حال باید ببینیم نظر کی روش یا هر مربی دیگری درباره من چیست. مجبور نیستم تمرکز و تلاشم را صرف این قضیه کنم ولی انگیزه و امید فراوان دارم که برای تیم ملی مثمرثمر باشم. هرچه خدا بخواهد.

* برنامه ات برای سال آینده چیست؟

– استقلال خانه من است. مگر تیمی بهتر از استقلال هم سراغ دارید؟ جایی ندارم به غیر از استقلال که بروم. البته نه اینکه پیشنهاد نداشته باشم، منظورم از لحاظ عشق و علاقه است. استقلال جایی است که یک عمر با آن زندگی کرده ام، در این تیم بزرگ شدم. با استقلال 3 جام گرفتم و خیلی جام ها را هم از دست داده ام و هیچوقت دوست ندارم مثل سال های قبل از این تیم جدا شوم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)