مرجع خبری پرسپولیس : در حالي كه سپاهان با امير قلعه‌نويي در گروه خود پيشتازي مي‌كند شاگردان مظلومي در استقلال به دنبال فرار از قعر جدول هستند.

هفته دوم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا شب گذشته با برگزاري 6 ديدار آغاز شد.
يكي از ديدارهاي روز گذشته در ژاپن نيز به دليل وقوع زلزله و سونامي در اين كشور با اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا لغو شد.

*گروه اول: پيروزي بي‌رحمانه سپاهان

در گروه اول 2 ديدار همزمان در ايران و قطر برگزار شد. ديدار تيم‌هاي سپاهان ايران و الجزيره امارات در ورزشگاه فولادشهر در حضور 3 هزار هوادار اصفهاني آغاز شد كه در نهايت با نتيجه پرگل 5 بر يك به سود سپاهان خاتمه يافت.
احمد جمشيديان در دقايق3 و 24 هر 2 گل شاگردان امير قلعه‌نويي را در نيمه اول به ثمر رساند تا سپاهاني‌ها در اين نيمه با پيروزي كار را به پايان برسانند.
سپاهان در نيمه اول موقعيت‌‌هاي خطرناكي را روي دروازه حريف خلق كرد كه تنها 2 فرصت توسط هافبك گلزن اين تيم تبديل به گل شد.
در ادامه و در نيمه دوم اين ديدار نيز سپاهاني‌ها همچنان بر بازي مسلط بوده و توانستند با در اختيار گرفتن توپ و ميدان 3 گل ديگر را توسط ابراهيم توره در دقيقه 56، ميلوراد يانوش در دقيقه 65 و جواد كاظميان در دقيقه 90+1به ثمر برسانند. دراين بين بازيكنان الجزيره نيز روي تيزهوشي مهاجم برزيلي خود، باري در دقيقه 54 يكي از گل‌هاي خورده را جبران كردند.
عبدالمالك عبدالبشير از سنگاپور قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي به صالح عبيد و خميس زايد از الجزيره كارت زرد نشان داد.

در ديدار بعدي اين گروه نيز تيم‌هاي الغرافه قطر و الهلال عربستان در ورزشگاه ثاني بن‌جاسم الغرافه به مصاف هم رفتند كه در پايان الهلال با تك گل كريستين ويلهمسون در دقيقه 21 به‌ برتري رسيد.
الهلال با اين برد از قعرنشيني در گروه اول فاصله گرفت و در جايگاه دوم جدول رده‌بندي قرار گرفت.
به اين ترتيب با برگزاري 2 ديدار اين گروه، سپاهان با اين پيروزي پرگل 6 امتيازي شد و به صدرنشيني‌اش در گروه اول رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا تداوم بخشيد.

* جدول رده‌بندي:
1- سپاهان ايران، 6 امتياز
2- الهلال، 3 امتياز
3- الغرافه، يك امتياز، تفاضل 1-
4- الجزيره، يك متياز، تفاضل 4-

* گروه دوم: ادامه خاطرات تلخ آبي‌ها از عربستان

در تك بازي برگزار شده از گروه دوم رقابت‌‌ها شب گذشته استقلال مقابل النصر عربستان تن به شكست داد.
ديدار تيم‌هاي فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان از هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه ملك فهد رياض در حضور حدود 13 هزار تماشاگر عربستاني آغاز شد كه در نهايت با نتيجه 2 بر يك به سود النصر به پايان رسيد.
تك گل آبي‌پوشان را در نيمه اول حنيف عمران‌زاده در دقيقه 21 روي ارسال كرنر هوار محمد با ضربه سر به ثمر رساند.
البته استقلالي‌ها در دقيقه 26 با ضربه سر سيد صالحي تير عمودي دروازه النصر را هم به لرزه درآوردند اما اين ضربه با بدشانسي تبديل به گل نشد.
در ادامه اين ديدار و در نيمه دوم النصر بازي بهتري را ارائه كرده و با شوت استثنايي كاپيتان باتجربه خود حسين عبدالغني در دقيقه 60 كار را به تساوي كشاند.

النصري‌ها در ادامه كار روي ضربه ايستگاهي در دقيقه 81 توسط الحرثي گل برتري را وارد دروازه استقلال كردند تا آبي‌پوشان با شكست كار را به پايان برسانند.
مسعود الهلالي، داور اين ديدار به ويكتور، الحرثي، احمد عباس و ابراهيم عسوان از النصر و حنيف عمران‌زاده از استقلال كارت زرد نشان داد.
استقلالي‌ها يك بار ديگر در عربستان به شكست رسيدند تا به جز معدود دفعاتي كه در اين كشور نتيجه مناسبي گرفته‌اند؛ مانند هميشه با دست خالي عربستان را ترك كرده باشند.
استقلال با اين نتيجه با توجه به تساوي در بازي اول مقابل السد يك امتيازي باقي ماند و جايگاه خود را با يك امتياز در قعر جدول گروه دوم حفظ كرد.
ديگر ديدار اين گروه بين تيم‌هاي السد قطر و پاختاكور ازبكستان امروز برگزار مي‌شود.

*جدول رده‌بندي:
1- النصر 2 بازي 4 امتياز
2- پاختاكور يك بازي يك امتياز
3- السد يك بازي يك امتياز
4- استقلال 2 بازي يك امتياز

* گروه پنجم: صدرنشيني نماينده چين با شكست گامبا اوزاكا

در گروه پنجم رقابت‌‌ها شب گذشته 2 ديدار برگزار شد، در يكي از اين ديدارها تيانجين تدا چين موفق شد مقابل گامبا اوزاكا به‌پيروزي برسد و صدرنشين گروه پنجم ليگ قهرمانان آسيا شود.
در اين ديدار تيم‌هاي تيانجين چين و گامبا اوزاكا ژاپن در ورزشگاه تدا كشور چين به‌مصاف هم رفتند كه در پايان نماينده چين موفق شد با نتيجه 2 بر يك فاتح ميدان لقب گيرد.
در اين بازي ابتدا چن تائو در دقيقه 25 ميزبان را پيش انداخت، اما 5 دقيقه بعد لي براي گامبا گلزني كرد تا 2 تيم با تساوي يك بر يك در نيمه‌اول به‌كار خود پايان دهند.
در نيمه دوم و در دقيقه 53 يانگ گل دوم تيانجين را از روي نقطه پنالتي به‌ثمر رساند تا اين تيم به ‌يك پيروزي ارزشمند مقابل قهرمان سال 2008 آسيا دست يابد و به‌تنهايي در صدر گروه پنجم اين پيكارها قرار گيرد.
ديگر ديدار اين گروه ميان ملبورن ويكتوري استراليا و جه‌جو يونايتد كره‌جنوبي برگزار شد كه نماينده كره با نتيجه 2 بر يك پيروزي ارزشمند خارج از خانه را كسب كرد.
در اين ديدار ابتدا دانيل آلسوب در دقيقه 37 نماينده استراليا را پيش انداخت، اما در ادامه هيون بئوم در دقيقه 41 بازي را به‌تساوي كشاند و در نهايت هيون هو در دقيقه 83 پيرزوي را براي جه‌جو به‌ارمغان آورد تا اين تيم اولين برد خود را در ليگ قهرمانان آسيا كسب كند.
ملبورن ويكتوري با اين شكست دومين باخت متوالي را كسب كرد تا در قعر جدول گروه پنجم اين مسابقات باقي بماند.

* جدول رده‌بندي:
1- تيانجين تدا چين، 2 بازي‌، 6 امتياز
2- گامبا اوزاكا ژاپن، 2 بازي، 3 امتياز، تفاضل 3+
3- جه‌جو يونايتد كره‌جنوبي، 2 بازي، 3 امتياز، تفاضل صفر
4- ملبورن ويكتوري استراليا، 2 بازي، بدون امتياز

* گروه ششم: سئول صدرنشين شد

در ديدار ديگر از هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا و از گروه ششم اين رقابت‌ها، سئول كره‌جنوبي در ورزشگاه جام‌جهاني ميزبان هانگژو چين بود كه موفق شد با نتيجه پرگل 3 بر صفر به‌ برتري برسد.
گل‌هاي اين ديدار را دامجانوويچ بازيكن صربستاني اين تيم در دقيقه 16، او در دقيقه 70 و اوريبه در دقيقه 80 به‌ ثمر رساندند تا نماينده كره‌جنوبي به‌دومين برد پياپي خود دست يابد و به ‌تنهايي در صدر گروه ششم اين پيكارها تكيه زند.
هانگژو چين با وجود اين باخت سنگين به‌لطف پيروزي هفته اول مقابل ناگويا گرامپوس قهرمان ژاپن با 3 امتياز در جايگاه دوم باقي ماند.
قرار بود ناگويا و العين امارات ديگر ديدار اين گروه را برگزار كنند كه به‌دليل زلزله شديد در كشور ژاپن اين بازي لغو شد.

* جدول رده‌بندي:
1- اف سي سئول 2 بازي 6 امتياز
2- هانگژو 2 باز 3 امتياز
3- العين يك بازي بدون امتياز
4- ناگويا گرامپوس يك بازي بدون امتياز

در ادامه هفته دوم اين رقابت‌‌ها امروز 8 ديدار ديگر برگزار مي‌شود كه در مصاف نمايندگان ايران، ابتدا پرسپوليس از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادي از الوحده امارات ميزباني مي‌كند، سپس ذوب‌‌آهن در عربستان از ساعت 20:30 به مصاف الشباب مي‌رود.
همچنين امروز يك ديدار ديگر در ژاپن لغو شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)