پنجشنبه 26 دی (13:40)

مرجع خبری پرسپولیس: فوتبال ايران در هفته اى كه گذشت

با سلام خدمت بينندگان و شنوندگان و خوانندگان عزيز. يك هفته ديگر هم گذشت و فوتبال ايران طبق معمول آنقدر سوژه داشت كه ما را در انتخاب با مشكل مواجه كرد. از يك طرف، بحث هاى مربوط به عدم رضايت سازمان تربيت بدنى از برنامه ،۹۰ سوژه اى بود كه مى شد در موردش يك صفحه قلم فرسايى كرد. قرعه كشى ليگ قهرمانان آسيا هم سوژه اى بود كه مى شد در مورد آن حتى بيشتر از يك صفحه طنز نوشت. سوژه بعدى بركنارى داريوش مصطفوى بود كه مى شد اين سوژه را از چندين و چند زاويه مورد بررسى قرار داد. مصاحبه اختصاصى طنز با داريوش مصطفوى يا خود هدايتى – مرد پشت پرده اين بركنارى- يك راه بررسى اين اتفاق بود و نوشتن يك طنز در مورد جلسه هيأت مديره پرسپوليس نيز راهى ديگر براى خنداندن خوانندگان ابرار ورزشى. انتخاب غلام پيروانى به عنوان سرمربى تيم المپيك هم سوژه ديگرى بود كه جاى كار داشت. به همين خاطر تصميم گرفتيم تا همه اين سوژه ها را بريزيم داخل دستگاه مخلوط كن و يك طنز ميكس شده را بگذاريم داخل سينى ويژه برنامه و بگذاريم مقابل خوانندگان. نوش جان!

داريوش نامه:


اتفاق بزرگ هفته بركنارى داريوش مصطفوى بود. داريوش جون كه مثل يك مهره شطرنج توسط سازمان تربيت بدنى به پازل تاكتيكى فوتبال ايران برگشته بود در دومين سال همكارى با سازمان براى دومين بار پياپى از بازى خارج شد و به جاى ايشان عباس انصارى فرد با شماره ۳ وارد ميدان گشت.
داريوش عزيز البته خيلى تلاش كرد كه اين بركنارى را به ميل مبارك جناب على آبادى نسبت بدهد اما حتى گربه شخصى بنده- ملكه جنگل را كه در خاطرتان هست؟-هم اين قضيه را تأييد مى كند كه كله شدن آن جناب نه توسط آقاى على آبادى كه توسط هدايتى صورت گرفته. هدايتى كه روياى خريد پرسپوليس رادر سر مى پروراند از نق زدن ها و زرنگ بازى هاى داريوش خسته شد و يك چند وقتى سر كيسه را شل نكرد تا مشكلات مالى تيم را از بالا تا پايين در بر بگيرد. اتفاقى كه فرمول هميشگى بركنارى مديران ورزشى است. هر وقت قرار است يك مدير ورزشى از كار بركنار شود بودجه باشگاه براى ۳ ماه قطع مى شود تا تيم وارد بحران گردد. بعد مديرعامل بدبخت را كله مى كنند و نفر بعدى با جيب پر مى آيد داخل تيم و تيم را مى كشد بالا! به هر حال داريوش مصطفوى عزيز، براى بار دوم توسط سازمان تربيت بدنى از صفحه شطرنج بيرون كشيده شد. جانشين او هم عباس انصارى فرد است. كسى كه در راه بدهكار شدن پرسپوليس تلاش هاى فراوانى كرد و در ۲ بارى كه پيش از اين مديرعامل شده بود، از هيچ كوششى براى بدهكار كردن پرسپوليس فروگذار نكرد!مبارك است!
ماكارونى
ديدار دوستانه تيم ملى مقابل چين يك حاشيه خوشمزه را به كليه طنزنويسان اين آب و خاك تقديم كرد و آن تبليغ يك ماكارونى روى پيراهن تيم ملى بود.
البته من با ماكارونى هيچ مشكلى ندارم. حتى در زمانى كه مادر و خواهر بنده حقير براى سفر زيارتى ۱۰ روزه عازم مشهد شدند، بنده كه تا پيش از اين تمام هنر آشپزى ام در زنگ زدن به رستوران خلاصه مى شد، توانستم به شيوه تلفنى- يعنى همان طور كه آقاى عابدينى تركيب و تعويض هارا به حسين عبدى و استانكو و انتقال مى داد- يك ماكارونى خيلى خوشمزه را درست بكنم كه بعد از خوردن آن نه خودم مريض شوم، نه برادرم ! ۲ تايى خورديم خيلى هم چسبيد! حالا اينكه در اين قضيه ماكارونى چه كسانى خوردند كه اين همه به آنها چسبيد، ما خبرى نداريم. شما اگر داشتيد به ما بگوييد. راستى از همين جا يك مژده به برادرم بدهم! در حال مطالعه براى روش هاى گذاشتن ته ديگ سيب زمينى ته قابلمه ماكارونى هستم. اگر خوانندگان ابرارورزشى با شيوه فنى اين قضيه آشنايى دارند لطف كنند و مراتب را به صورت كتبى يعنى نامه اى براى بنده ارسال كنند. غذاى آسان ديگر هم بلد بوديد ممنون مى شوم.
زمانى براى نيمكت نشينى مديرعامل
عابدينى سرانجام طاقت نياورد و با زدن حكم سرپرستى به نام خودش رفت و نشست روى نيمكت داماش. ظاهراً پول موبايل آقاى عابدينى زياد آمده بود در نتيجه تصميم گرفت كه جاى زنگ زدن به اين و آن و انتقال دستورات تاكتيكى مستقيماً خودش وارد عمل شود و برود روى نيمكت. به هر حال پاقدم آقاى عابدينى خوب بود و ذوب آهن روى اشتباه عجيب و غريب گلر خارجى اش، بازى را به اين تيم باخت!
غلام پيروانى و باقى قضايا
سرانجام حكم سرمربيگرى تيم المپيك را به نام غلام پيروانى زدند تا يك مربى خوب، سابقه دار و آينده دار ديگر بنشيند روى صندلى مرگ! صندلى اى كه تخصصش خراب كردن مربيان موفق و آينده دار است كه به محض نشستن روى آن تبديل شدند به مربى سوخته. به هر حال اميدواريم اين شر يقه غلام پيروانى را نگيرد و اين مربى محبوب و محجوب بتواند طلسم المپيك را بشكند و ما را برساند به المپيك لندن. نكته اميدواركننده ، رأى اعتماد يك ميليون نفرى بينندگان برنامه ۹۰ به غلام پيروانى بود كه باعث شد سرمربى شيرازى تيم المپيك با اقتدار و با برخوردارى از رأى اعتماد مردم كار خود را آغاز كند.
سازمان تربيت بدنى
اما اظهار عدم رضايت سازمان تربيت بدنى از برنامه ۹۰ هم گلابى ترين خبر هفته قبل بود كه هر كس شنيد خنديد. مسئولان سازمان تربيت بدنى كه احتمالاً فكر مى كنند خيلى نزد ملت نفوذ كلام دارند با ناز و ادا و افاده اعلام كردند كه برنامه مطلوب تلويزيونى از نظر آنها ۹۰ نيست! خب نيست كه نيست! سازمانى كه رئيس فدراسيون مورد علاقه اش «كفاشيان» باشد و مديرعامل مورد علاقه اش «مصطفوى» و آدم هايى مثل «كاشانى» را بركنار كند مشخصاً هم بايد ورزش و مردم را به ۹۰ ترجيح بدهد ديگر! راستى مهندس! چرا بنزين تموم شد؟ نكنه حروم شد؟!
قرعه كشى ليگ قهرمانان آسيا
اما هفته گذشته در دوبى شهر وفا و صفا، ليگ قهرمانان آسيا قرعه كشى شد و ۴ تيم ايرانى حاضر در اين مسابقات حريفان خود را شناختند. استقلال در اين مسابقات در گروه C قرار گرفت تا بالاى عربستان، الجزيره امارات و ام صلال قطر گروه مرگ را بسازد. صباباترى در گروه A با الهلال عربستان، پاختاكور ازبكستان و الاهلى امارات قرار گرفت تا وحشتناك ترين قرعه ممكن را تجربه كند. در مقابل سپاهان و پرسپوليس در گروه «هتل» قرار گرفتند و حسابى حالش را بردند كه در اين مورد شايعه شده كه آسان بودن گروه سپاهان به دليل اصفهانى بودن آقاى تاج است! حالا اين چه ربطى به آن دارد را از شايعه ساز بپرسيد. بعد از پايان اين مراسم در حالى كه همه از خودشان مى پرسيدند چرا AFC به گروه استقلال لقب گروه مرگ را داده تيم الجزيره در يك بازى دوستانه و نفسگير با تيم بايرن مونيخ تا دقيقه ،۹۲ ۲ بر ۲ مساوى كرد و در ثانيه هاى واپسين بازى را به قهرمان آلمان باخت تا ۳ تيم ديگر حاضر در گروه ماست ها را كيسه كنند. به هر حال قرعه كشى اين مسابقات در حالى برگزار شد كه سپاهان و صباباترى هنوز ورزشگاه استاندارد موردنظر كنفدراسيون را تحويل نداده اند. باورتان مى شود؟!
عزيز دل برادر
يكى ديگر از دلايل انتخاب فدراسيون فوتبال ايران به عنوان فدراسيون نمونه آسيا كه متأسفانه مطبوعات مغرض كمتر به آن پرداخته اند اين است كه ما از يك كميته قدرتمند برنامه ريزى مسابقات بهره مى بريم كه كل آسيا در كف آن است! در همين رابطه بايد اشاره كنيم به عزيزمحمدى رئيس سازمان ليگ برتر كه قصد دارد يك تنه جاى تمام كاراكترهاى طنز اين مملكت را پر كند! عزيزجون تاريخ بازى دربى را ۲ روز بعد از بازى ايران و كره جنوبى تعيين كرده تا شايعات زيادى قوت بگيرد! در دومين اتفاق غافلگيركننده عزيزمحمدى عزيز روز اول فروردين و ۲ ساعت بعد از سال تحويل براى ۶ تيم آسيايى ليگ كشورمان بازى معوقعه گذاشته! اين البته اقدام خوبى است چون بازيكنان داخل زمين جاى خطا كردن مدام با هم روبوسى مى كنند! به هر حال از فوتبال همين روبوسى ها مى ماند ديگر!

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)