پرسپولیس نیوز: کمتر کسی است که احمدرضا عابدزاده را فراموش کند، حتی اگر سال‌های بسیاری از حضور او در میادین فوتبال گذشته باشد.

عقاب طی سال‌های اخیر کمتر صحبت کرده و همیشه علاقه‌مند بوده تا دور از حواشی رسانه‌ها روزگار خود را سپری کند. او بعد از مدت‌ها سکوت، از فوتبال و اتفاق‌هایش صحبت می‌کند. مثل همیشه با روحیه و البته خاطره‌انگیز. احمدرضا عابدزاده که به جرأت محبوب‌ترین عضو فوتبال ایران در دهه‌های اخیر است، از تفاوت دروازه‌بانی در نسل‌های قبل به نسبت حالا می‌گوید و همچنین پرسپولیس و تیم ملی که او روزهای درخشانی را در آنها سپری کرده است.

مردم شما را دوست دارند و این علاقه را هیچ‌وقت پنهان نکرده‌اند. نمونه‌اش نظرسنجی برنامه نود که شما به عنوان محبوب‌ترین بازیکن بعد از انقلاب انتخاب شدید. همین علاقه‌مندی باعث شده تا برای حضور دوباره شما در فوتبال لحظه‌شماری کنند. دلیل این دوری را می‌گویید و اینکه آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که شما را بیشتر در عرصه مربیگری ببینیم؟
همیشه برخی رسانه‌ها دنبال حاشیه هستند، بخصوص اوقاتی که من در برخی تیم‌ها مربیگری می‌کردم برایم حواشی بسیاری ساختند و مرا مورد بی‌مهری قرار دادند. مثلاً حرف‌هایم را برعکس می‌نوشتند و همین باعث شده تا کمتر در فوتبال و رسانه‌های نوشتاری و تصویری باشم و اصلاً حرف نزنم. خودم یک تیم خریده‌ام و در حد توانم به فوتبال خدمت می‌کنم. نه به تلویزیون می‌روم و دیده‌اید که کمتر با رسانه‌ها هم حرف می‌زنم چون می‌دانم برخی‌ها حرف‌های مرا درست به مردم انتقال نمی‌دهند. بی سر و صدا به فوتبال خدمت می‌کنم، دنبال حواشی نیستم و دوست دارم در تیم خودم عملکرد مثبتی داشته باشم. اگر اینطور نباشد مطمئنم که با بازگشتم حواشی بسیاری نیز به وجود خواهد آمد.
اما شما آنقدر چهره کاریزماتیکی دارید که مردم دوست دارند هر از گاهی نقل قول‌هایی از شما بشنوند. به عنوان نمونه خیلی‌ها از جمله خود ما علاقه‌مندیم تا نظر شما را درباره تفاوت دروازه‌بانی در زمان خودتان و حالا بدانیم. شما در بخش دروازه‌بانی یک اسطوره و الگو محسوب می‌شوید و این سؤال را بهتر از هر کسی می‌توانید پاسخ بدهید.
زمان ما اوضاع با حالا زمین تا آسمان فرق کرده. ما امکانات اولیه هم نداشتیم، حتی زمین که مجبور بودیم در خاک تمرین کنیم. الان اما از نظر حرفه‌ای شرایط فرق کرده و دروازه‌بان‌ها بدون مشکل با تمرکز بالا می‌توانند تمرین کنند و در زمین حاضر شوند.
در مقوله مربیگری چطور؟ مربی اختصاصی برای دروازه‌بان‌ها داشتید؟
به هیچ وجه. مربی دروازه‌بانی نداشتیم و به عنوان نمونه من خودم این کار را انجام می‌دادم. الان دروازه‌بان‌ها نه تنها مربی اختصاصی دارند بلکه بدنساز و سرمربی هم کمک‌شان می‌کند. دروازه‌بان اما باید خودش تلاش کند تا از این امکانات بهترین استفاده را بکند، همیشه آماده بماند و عملکرد کم‌نقصی ارائه بدهد.
یکی از خصوصیات ویژه شما حفظ استایل بدنی سابق است. انگار تمرینات مداومی هم برای این موضوع دنبال می‌کنید.
همینطور است. من روزی چند ساعت وقت می‌گذارم، تمرین می‌کنم تا شرایط بدنی‌ام مثل قبل باشد. به خودم می‌رسم و برنامه تمرینی هم دارم تا در بهترین وضعیت باشم.
نمی‌شود با شما مصاحبه کرد و حرفی راجع به پرسپولیس نزد. وضعیت این تیم را دنبال می‌کنید؟
پرسپولیس خوشبختانه خوب کار می‌کند و نتیجه می‌گیرد. اوایل فصل مشکلاتی در تیم وجود داشت اما هر چه گذشت نتایج بهتر شد و دیدید که به صدر جدول هم رسیدند. انصاری‌فرد هم خوب کار می‌کند و امیدوارم که پرسپولیس از لحاظ مالی هم اوضاع بهتری را تجربه کند چون این مسائل ارتباط مستقیمی با کسب نتیجه دارد. نتایج باید طوری باشد که هواداران بعد از تماشای یک بازی خوب، خوشحال به خانه‌های خود برگردند.
حتما می‌دانید که یحیی گل‌محمدی هم به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و کارش را آغاز کرد. نظرتان چیست؟
برای یحیی و کادر فنی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم با مربیان جدید هواداران پرسپولیس بعد از پایان تمام بازی‌ها با لب خندان از ورزشگاه خارج شوند و شاهد پیروزی تیم‌شان باشند.
فدراسیون فوتبال هم اوضاع خوبی را سپری نمی‌کند. مهدی تاج استعفا داده، ویلموتس قطع همکاری کرده و تیم ملی سرمربی ندارد.
آقای تاج زحمت کشیده و هیچ‌وقت نباید او را فراموش کرد. حتی مدیران قبلی مثل محمد دادکان را که حدود چهار سال فوتبال ایران را اداره کرد و زحمات فراوانی کشید. کفاشیان هم همینطور اما امیدوارم انتخابی انجام شود که بتواند لیاقت شاد کردن مردم را داشته باشد.
علی دایی که اتفاقاً از هم‌تیمی‌های قدیمی شما هم محسوب می‌شود، گزینه‌ سرمربیگری در تیم ملی است. آیا فکر می‌کنید او می‌تواند در این پست حساس موفق باشد؟
علی دایی می‌تواند روزهای موفقی را برای تیم ملی رقم بزند. مهم شادی مردم است و امیدوارم تیم ملی برای صعود به جام جهانی نتایجی بگیرد که مردم مثل بازی با استرالیا خوشحال شوند. الان ۲۲ یا ۲۳ سال از آن بازی می‌گذرد و هنوز مردم آن روز را فراموش نکرده‌اند. آنها سه، چهار روز از خوشحالی خواب نداشتند و امیدوارم تیم ملی فعلی هم روزهای خوبی را برای مردم رقم بزند و شادی را به خانه‌های آنها ببرد. در این وضعیت فعلی که داریم و همه به خاطر اتفاق‌های رخ داده ناراحت هستند، امیدوارم مسئولان بهترین تصمیم را بگیرند تا مردم خوشحال شوند و شادی حداقل از طریق فوتبال به کشور برگردد.
در پایان دوست داریم نظر شما را راجع به بهترین دروازه‌بان‌های جهان بدانیم.
به نظر من در مقطع فعلی داوید د‌خئا و تر اشتگن از بقیه بهتر هستند و در سطح بالاتری نسبت به هم‌پستی‌های خود قرار دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)