پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه گفت: اگرچه اولین سال حضورمان در لیگ یک است اما صعود به لیگ برتر دور از دسترس نخواهد بود.

محسن عاشوری یکی از بازیکنان و مربیان سابق پرسپولیس مدتی است که به دور از جنجال و حاشیه در لیگ دسته دوم مربیگری می‌کند او توانست فصل گذشته تیم خوشه‌ طلایی ساوه را به لیگ یک بیاورد و در این فصل نیز با این باشگاه قرارداد دارد. عاشوری یکی از بازیکنان دهه ۶۰ پرسپولیس است که با پاس‌های طلایی او، فرشاد پیوس آقای گل فوتبال ایران شد. عاشوری سعی کرده خود را از حواشی و جنجال‌های فوتبال دور نگه دارد. مصاحبه با او را در زیر می‌خوانید:

تیم خوشه طلایی ساوه را به لیگ یک آوردید شرایط این تیم در فصل آینده چگونه است؟

تقریباً ۶۰ تا ۷۰ درصد تیم فصل قبل را حفظ کرده‌ایم البته می‌دانم که بازیکنان در لیگ دسته اول کیفیت بهتری دارند و به همین خاطر هم در پست‌هایی که به بازیکن نیاز داشتیم از باشگاه خواسته‌ام که بازیکن بگیرند و فهرستی در این مورد به باشگاه اعلام کرده‌ام. امیدوارم با توجه به شرایط اقتصاد باشگاه بتواند بازیکنان مورد نیازم را جذب کند.

* برنامه‌تان برای آماده سازی برای لیگ یک چیست؟

به اردویی ۱۰ روزه در اراک می‌وریم و سه بازی تدارکاتی خواهیم داشت سپس به تهران برمی‌گردیم اردویی ۲-۳ روزه در تهران برگزار می‌کنیم و دو بازی تدارکاتی جدی‌تر خواهیم داشت تا خودمان را برای شروع مسابقات آماده کنیم به ما گفته‌اند لیگ دسته اول ۱۴ مرداد قطعاً آغاز خواهد شد. آقای محمودزاده مسئول لیک یک این را در مصاحبه‌اش اعلام کرده است.

* صعود به لیگ برتر دور از دسترس نیست

*هدف‌گذاری شما در فصل آینده در لیک یک چیست؟

در درجه اول به دنبال ساختن تیمی منسجم و خوب هستیم طبیعی است که هر مدیرعامل و مربی دوست دارد تیمش موفق شود و به لیگ اول صعود کنم. من تجربه حضور در لیگ یک را به عنوان سرمربی داشته‌ام با توجه به شرایط لیگ یک صعود به لیگ برتر دور از دسترس نیست. می‌توانیم در این فصل هم جزو مدعیان اصلی صعود باشیم. قطعاً تیم ما برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند و می‌جنگد.

* به جاه‌طلبی بازیکنانم نیاز دارم

  شما در لیگ یک سرمربی بوده‌اید؟

بله، خودم تجربه سرمربی لیگ یک را با پاس همدان داشته‌ام ضمن این با پیکان و پرسپولیس به عنوان مربی کار کرده‌ام. می‌دانم شرایط لیگ یک سخت است و برای موفقیت به جاه‌طلبی بازیکنانم نیاز دارم. در طول فصل هم تجربیات خودم را به تیم و بازیکنان منتقل می‌کنم.

* هم در لیگ سه مربی بوده‌ام هم در پرسپولیس

* شما زمانی در پرسپولیس هم مربی بودید اما خیلی راحت و بی‌سروصدا از این تیم رفتید؟

برای ما مربیان وظایفی تعریف شده است من زمانی فوتبال هم بازی می‌کردم سعی می‌کردم تمام تمرکزم روی وظایفم باشد این مسئله به شخصیت خودم برمی‌گردد. من هرجا که بودم تلاش کردم در چارچوب وظایفم که یک مربی است کار کنم. در لیگ برتر و تیم‌ بزرگسالان پرسپولیس مربیگری کرده‌ام، در لیگ دسته سه هم مربیگری کرده‌ام، مربی تیم‌های پایه پرسپولیس هم بوده‌ام در تمام این موقعیت‌ها وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و به دنبال مسائل خارج از حوزه وظیفه‌ام نبوده‌ام. من در زمان حضور ژوزه در پرسپولیس مربی بودم و بعد هم از این تیم جدا شدم.

*‌ کالدرون مربی با رزومه‌ای است 

* نظر شما در مورد گابریل کالدرون سرمربی جدید پرسپولیس چیست؟

کالدرون مربی با رزومه‌ای است اما کارنامه یک مربی گارانتی برای موفقیت نیست با این حال من مصاحبه‌های ایشان را که دیدم و خواندم متوجه شدم که مربی کاربلدی است. مربی مسلطی است. فوتبالیست‌های بزرگ آرژانتینی گاهی اوقات مربیان خوبی می‌شوند و همان خصلت جنگندگی‌شان را که در دوره بازیکنی داشته‌اند در مربیگری هم حفظ می‌کنند. کالدرون سال‌ها تجربه کار مربیگری داشته است. در کشورهای عربی و خاور دور هم کار کرده است. فکر می‌کنم بتواند به پرسپولیس کمک کند و امیدوارم بتواند برای چهارمین بار پرسپولیس را قهرمان کند. هر چند در فوتبال هیچ چیز تضمین‌ شده نیست. به نظر من پرسپولیس اکنون تیم خوبی دارد و برای تکمیل‌ شدنش به یک مهاجم در کنار علیپور نیاز دارد.

* کسب قهرمانی چهارگانه پرسپولیس کار سختی است

* فکر می‌کنید کالدرون بتواند پرسپولیس را برای چهارمین بار قهرمان کند؟

خیلی کار سختی است. اکنون تیم‌های دیگر به خوبی از بازیکنان پرسپولیس شناخت پیدا کرده‌اند بنابراین کالدرون کار بسیار دشواری پیش‌رو دارد اما نباید فراموش کنیم که بازیکنان پرسپولیس شخصیت قهرمانی پیدا کرده‌اند و برای آن می‌جنگند.

* زور مربیان خارجی برای گرفتن مطالبات‌شان بیشتر است

* برانکو در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته کالدرون از هم‌اکنون خود را برای شکایت به فیفا آماده کند؟

به هر حال بدقولی و بدحسابی در فوتبال ما متأسفانه وجود دارد. هم در مورد مربیان خارجی و هم در مورد مربیان داخلی. مربیان خارجی با توجه به اینکه به فیفا شکایت می‌کنند زور بیشتری برای گرفتن مطالبات‌شان دارند اما واقعیت آن است که این بدقولی و بدحسابی باشگاه‌ها شامل حال مربیان ایرانی هم می‌شود. مربیان ایرانی به کمیته انضباطی شکایت می‌کنند اما بعد از گرفتن رأی علیه یک باشگاه معمولاً وزیر و وکیل و نماینده با رئیس فدراسیون تماس می‌گیرند و مسئولان می‌خواهند این مشکلات مالی را با کدخدامنشی حل کنند که این شرایط اصلاً برای فوتبال ما خوب نیست.

* دنیزلی مربی شجاعی است

* مصطفی دنیزلی هم به لیگ برتر بازگشته، استراماچونی سرمربی استقلال شده و کالدرون هم در پرسپولیس است.حضور این مربیان چه تاثیری در لیگ ما خواهد داشت؟

دنیزلی قطعاً به جذابیت فوتبال و لیگ ما اضافه می‌کند من با دنیزلی در پرسپولیس کار کرده‌ام. او مربی بسیار شجاعی است که فوتبال تهاجمی را دوست دارد. با وجود سن و سال بالایش بسیار شجاع است. قطعاً لیگ ما با حضور مربیانی از ایتالیا، آرژانتین و ترکیه جذاب‌تر خواهد شد. ضمن اینکه در کنار این مربیان خارجی مربیان خوب ایرانی مثل قلعه‌نویی و گل‌محمدی هم در لیگ داریم.

* ۴-۵ تیم شانس قهرمانی دارند

* به نظر شما کدام تیم‌‌ها در لیگ برتر نوزدهم شانس قهرمانی دارند؟

با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور داریم فکر می‌کنم همان مدعیان سنتی قهرمانی یعنی پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و استقلال شانس‌های اصلی قهرمانی باشند البته شاید فولاد خوزستان هم این فصل به جمع مدعیان اضافه شود.

* سه پیشنهاد از لیگ برتر داشتم

* آنقدر جاه طلب هستید که به سرمربیگری در پرسپولیس فکر کنید؟

اولین هدف من در مربیگری این است که به عنوان سرمربی به لیگ برتر برسم. من در همین فصل هم سه پیشنهاد کار به عنوان دستیار در لیگ برتر داشتم اما آنها را نپذیرفتم. می‌دانید که من حتی با دنیزلی در پرسپولیس کار کرده‌ام او یک شخصیت مورد احترام در زندگی من است روزی که قرار بود برای تراکتورسازی بیاید مترجمش شماره او را به من داد و گفت دنیزلی می‌خواهد با شما صحبت کن دو فلان روز به ایران می‌آید. برایش یک پیام تبریک و ابراز خوشحالی از بازگشتش به لیگ برتر فرستادم. به هر حال هدف اول من این است که بتوانم به عنوان سرمربی به لیگ برتر بیایم. من در لیگ دو سرمربی بودم و تیمم را به لیگ یک آوردم. اکنون هم به دنبال حضور در لیگ برتر به عنوان سرمربی هستم. من هم جاه‌طلبی دارم و مثل هر مربی دیگری دوست دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم.

* اما کمتر در رسانه‌ها حضور دارید.

همکاران شما معمولاً می‌خواهند در مورد پرسپولیس از من سؤال کنند که من در حال حاضر مسئولیتی در آن تیم ندارم و شناخت کافی هم از شرایط تیم ندارم بنابراین ترجیح می‌دهم در مورد پرسپولیس صحبت نکنم تا هم تیم آرامش داشته باشد و هم من در مورد تیمی که مسئولیتی در آن ندارم صحبتی نکنم.

* نظر شما در مورد ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی چیست.

از این مربی شناختی ندارم فقط دو بازی تیم ملی با سرمربیگری او را دیده‌ام و با دو بازی نمی‌توان در مورد یک مربی قضاوت کرد و نظر داد.

* کی‌روش در کلمبیا موفق نشد این تیم را قهرمان کند در حالیکه مدام در فوتبال ما می‌گفت زمین تمرین، لباس تمرین و… را ندارید.

کی‌روش حق داشت که پیگیر داشتن امکانات بیشتر برای تیم ملی شود او ایده‌های زیادی به فوتبال ما داد. امکانات فوتبال ما نسبت به همین کشورهای همسایه‌مان بسیار کم است و قابل مقایسه نیست. من به سبک دفاعی بازی تیم ملی و کی‌روش انتقاد داشتم وگرنه او یکی از مربیان شناخته شده در فوتبال جهان است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)