مرجع خبری پرسپولیس : سرانجام پس از كش و قوس‌هاي فراوان براي معرفي اسامي هيات مديره استقلال و پرسپوليس، محمد عباسي شخصا دست به كار شده و قرار است ليستي شامل 3 نفر از هر دو باشگاه براي سازمان ليگ ارسال شود.

 

در شرايطي كه بحث انتخاب و معرفي اعضاي هيات مديره دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپوليس به سوژه‌اي داغ تبديل شده و در حالي كه مسوولان فدراسيون فوتبال به دنبال اين هستند كه با معرفي زودتر از موعد اسامي از كشيدن كار به دقيقه 90 جلوگيري كرده و حاشيه امني را براي تيم هاي ايران در AFC ايجاد كنند، هنوز اتفاقي نيفتاده و در واقع خبري از ارسال اسامي نيست.

** يك سال و نيم بدون هيات مديره!

بعد از اختلاف اميررضا واعظ آشتياني با علي سعيدلو، رييس وقت سازمان تربيت بدني بود كه داستان انحلال هيات مديره باشگاه استقلال آغاز شد، پس از آن هم نوبت به پرسپوليس رسيد. در آن مقطع حميد سجادي براي مدتي كوتاه مامور كميته تعيين اعضاي جديد هيات مديره دو باشگاه سرخابي شد و عليرغم اين كه بارها در مصاحبه‌ با خبرنگاران وعده داد كه به زودي اسامي معرفي مي‌شود، اما عملا اتفاقي نيفتاد. البته اين وعده‌ها به سجادي ختم نمي‌شد و تا جايي ادامه داشت كه رييس وقت سازمان هم با وجود فشار رسانه‌ها و درخواست مسئولان فدراسيون فوتبال مدام به خبرنگاران مي‌گفت كه “نگران نباشيد، هيات مديره را اعلام مي‌كنيم” اما هفته‌ها گذشت و با اين همه اتفاقي نيفتاد تا جايي كه علي فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال در اظهارنظري آب پاكي را روي دست همه ريخت و گفت نظر نفر اول ورزش اين است كه دو باشگاه بزرگ پايتخت توسط يك نفر بهتر اداره شوند. آن هم به اين دليل كه شايد تجربيات گذشته به ويژه‌ حاشيه‌هايي كه به خاطر اختلاف ميان اعضاي  هيات مديره به وجود مي‌آمد، روي اين موضوع صحه مي‌گذاشت.

 

البته در اين ميان نبايد از تلاش‌هاي عزيز محمدي، رييس سازمان ليگ به سادگي گذشت. او قبل از قرعه كشي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بارها اعلام كرد كه چنانچه ليست هيات مديره اين باشگاه‌ها تا آغاز مسابقات به AFC ارسال نشود، تيم‌ها مجوز حضور نخواهند داشت. البته در آن برهه شائبه‌هاي بسيار زيادي پيرامون معرفي ليست قديمي هيات مديره اين دو باشگاه به AFC مطرح شد كه عليرغم تكذيب از سوي عزيز محمدي هنوز هم كاملا برطرف نشده است.

 

** درخواست عباسي براي معرفي گزينه‌ها

بعد از اين كه محمد عباسي سكان ورزش را در اختيار گرفت، تعيين اعضاي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را در دستور كار قرار داد. بر اين اساس از معاونت ورزشي وزارتخانه خواست تا ليست پيشنهادي را به او ارائه دهد. البته حضور در هيات مديره باشگاه‌هاي پرطرفدار سرخابي آنقدر موضوع جالبي بود كه گرفتن اسامي پيشنهادي به سجادي منتهي نشود، گويا وزير از كانال‌هاي مختلف اسامي مديران واجد شرايط را جمع كرده تا با بررسي همه جانبه نفرات مورد نظر را انتخاب كند.

 

** وزير شخصا دست به كار شد

وقتي فدراسيون فوتبال براي معرفي اعضاي هيات مديره به AFC براي وزارت ورزش و جوانان ضرب الاجل تعيين مي‌كرد و مدام اخطار مي‌داد كه هر چه سريع‌تر بايد نفرات معرفي شوند و با توجه به اين كه پاسخ استعلام از گزينه هاي پيشنهاد شده به دست عباسي رسيده، گويا وزير تصميم گرفته كه شخصا دست به كار شود و نظر نهايي را براي معرفي اعضاي جديد بدهد. البته اگر قرار باشد فرايند معمول طي شود، به احتمال فراوان عباسي پيش از ارسال فهرست اعضاي هيات مديره دو باشگاه پرطرفدار،  اين ليست را در اختيار رييس جمهور هم قرار خواهد داد.

 

** 22 مهر فرصت نهايي براي ارسال اسامي

چندي پيش سازمان ليگ اعلام كرد كه 11 شهريور آخرين مهلت براي ارسال اسامي هيات مديره است و چنانچه نفرات معرفي نشوند، AFC با آن‌ها برخورد مي‌كند كه به دليل همزماني اين تاريخ با تعطيلات عيد فطر در مالزي دوباره فرصت جديدي به ايران داده شد و دوباره رييس سازمان ليگ در اظهارنظري اعلام كرد كه تا ساعت 11 صبح دوشنبه (21 شهريور) وقت دارند ليست را معرفي كنند كه اين ضرب الاجل هم فايده‌اي نداشت و بي‌نتيجه‌ ماند.

 

گويا پس از درخواست‌ها و تلاش مسئولان سازمان ليگ براي معرفي اسامي، وزارت ورزش و جوانان از عزيز محمدي خواسته تا نامه الكترونيكي AFC را كه زمان قطعي‌ براي ارسال اسامي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در آن قيد شده را برايشان بفرستد، بر اين اساس عباسي با اشراف به اين كه زمان نهايي براي ارسال اسامي 22 مهر است، دست نگه داشته تا با بررسي بيشتر نفرات را معرفي كند.

 

** اولتيماتوم‌هاي مكرر سازمان ليگ براي چيست؟

تجربه تلخ حذف تيم فوتبال استقلال از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا آن هم فقط به خاطر تاخير در ارسال اسامي ليست بازيكنان AFC نشان داد كه آن‌ها با كسي شوخي ندارند. رييس سازمان ليگ هم كه از جديت AFC  و تاخير وتعلل هميشگي در فوتبال ايران مطلع است پيش از تاريخ نهايي مي‌خواهد اسامي را براي كنفدراسيون فوتبال آسيا بفرستد تا كار نمايندگان ايران به دقيقه 90 كشيده نشود و  لطمه جبران ناپذيري به پيكره فوتبال ايران وارد نشود و سرنوشت حضور تيمهاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا به خطر نيفتد.

 

** ليست ناقص هيات مديره امروز ارسال مي شود

وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد اسامي هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را در دو نوبت به AFC ارائه دهد. به اين ترتيب كه در نوبت اول قرار است ليستي متشكل از 6 نفر شامل سه عضو از باشگاه استقلال و سه نفر از پرسپوليس را براي ارسال به كنفدراسيون آسيا به فدراسيون فوتبال ارائه دهد. در نوبت دوم هم كه تا 22 مهر فرصت وجود دارد ليست ناقص اوليه تكميل و در اختيار AFC قرار مي‌گيرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)