بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: علی دایی رفیق من است، اما دوست دارم تیم علی کریمی تیم او را شکست داده تا دهان عده‌ای بسته شود.

خداداد عزیزی درباره سرمربیگری علی کریمی در نفت‌ تهران و اینکه برخی‌ها با توجه به وضعیت باشگاه نفت و بازیکنان جذب شده، احتمال موفقیت کریمی را ضعیف می‌دانند، اظهار داشت: شرایط باشگاه نفت و بازیکنان جذب شده را نمی‌دانم، اما مطمئن هستم کریمی در این تیم موفق خواهد شد. چرا عده‌ای از بیرون دوست ندارند کریمی در مربیگری موفق نشود؟

فوتبال ایران با رانت دولتی اداره می‌شود

وی افزود: ۴ نفر از مربیان ایرانی را معرفی کنید که رزومه و علم و دانش دارند. غیر از امیر قلعه‌نویی که با گرفتن جام‌های زیاد، رکورددار است و همچنین علی دایی، چه کسانی رزومه خوبی دارند؟ فوتبال ایران بر اساس رابطه می‌چرخد، اینکه فلانی باجناقش مسئولیت دارد و دیگری هم با معاون وزیر آشناست. برخلاف اینکه ادعای خصوصی‌سازی می‌کنیم، فوتبال ما دولتی است و با رانت اداره می‌شود. این رانت کاری می‌کند که با تماس تلفنی بگویند فلانی را بردار و شخص دیگری را جایگزین کن. تیم‌‌های ما مانند بایرن مونیخ کمیته فنی ندارند که بررسی کنند مدیرعاملی که فلان مربی را جایگزین کرده، چه رزومه‌ای داشته است.

تا کمر برای کریمی خم می‌شوند

عزیزی با تمجید از کریمی خاطرنشان کرد: کریمی فوتبالیست بزرگی بوده و دانش فنی هم دارد. او اسطوره و بازیکن سال آسیا بوده است. تصور کنید قاره آسیا ۵ میلیارد جمعیت دارد و یک میلیون فوتبالیست. کریمی از میان این همه فوتبالیست، بهترین شده است. آدم‌هایی که مغرض نیستند، وقتی کریمی را می‌بینند یا نام او را می‌شنوند تا کمر برایش خم می‌شوند. اگر اعتقاد دارند که کریمی تیم را دیر تحویل گرفته، دایی هم همین نفت را سال گذشته دیر تحویل گرفت، اما قهرمان جام حذفی شد. وقتی در فوتبال ما جادوگر استخدام می‌کنند، نیازی نیست بترسی چه زمانی تیم را تحویل گرفته‌ای. من دو مورد در دوران بازیگری و مربیگری‌ام شاهد بودم که تیم‌ها با استخدام جادوگر قهرمان شدند. البته کریمی خودش جادوگر است و نیازی به استخدام جادوگر ندارد. اگر او جادوگر خواست، دوستانی در هند دارم تا مرتاض‌های‌شان را بفرستند!

چرا امثال کریمی و منصوریان نباید باشند؟

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ادامه داد: نمی‌خواهم همه چیز از جمله قهرمانی برانکو با پرسپولیس را زیر سؤال ببرم، اما در فوتبال ما بحث فنی اصلا مطرح نیست. یعنی همه چیز تعطیل است. می‌گویند نفت به درد کریمی نمی‌خورد، پس به درد چه کسی می‌خورد؟ اگر کریمی نباشد، دلال‌ها فرد مورد نظرشان را مربی این تیم خواهند کرد. همه این روزها کارشناس شده‌اند. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم، کارشناسی را می‌بینیم که باجناقش آدم معروفی بوده و به تلویزیون هم دعوت می‌شود و درباره مسی و رونالدو صحبت می‌کند. درستش این است که امثال کریمی‌ها بیرون باشند تا آقایان خودشان با خودشان حال کنند. آقایان! اگر کریمی در این فوتبال مربیگری نکند، چه کسی باشد؟ چرا امثال منصوریان نباید باشند؟ یکسری مربیان ۱۵،۲۰ سال است کار می‌کنند، اما هیچ کارنامه‌ای ندارند و حتی به مقام نایب قهرمانی هم نرسیده‌اند.

داستان حاج آقای معروف!

وی با انتقاد از فضای فوتبال ایران تصریح کرد: در فوتبال ما، حاج آقای معروف، تلفنش را برمی‌دارد و تماس می‌گیرد به طرف مقابلش می‌گوید، سلام حاج آقا، لطفا این کار را برای ما انجام دهید. مربی‌ای برای ما شرح می‌داد که دو هفته مشغول به کار بود که مدیرعامل باشگاه به او گفت از زحماتش تشکر می‌کند، اما فلان شخص باید جای او را بگیرد. همان حاج آقا با مدیرعامل تماس گرفته و سفارش کرده بود! این مربی هم مجبور شد بدون اینکه کارنامه و نتایجش را ببینند، جایش را به همان فرد سفارش شده بدهد.

دربی‌های ایران دوزار نمی‌ارزد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به تقابل علی دایی و علی کریمی در هفته دوازدهم لیگ برتر گفت: به نظر من، تنها دیداری که در ایران حساسیت زیادی دارد، دربی است. سایر دربی‌ها در ایران دوزار نمی‌ارزد. سال گذشته دیدار سیاه‌جامگان و پدیده مشهد با حضور هفت تماشاگر و نصفی برگزار شد! دیدار نفت و سایپا هم مانند سایر بازی‌‌هاست و تمام می‌شود.

دوست دارم کریمی دایی را شکست دهد

عزیزی در پاسخ به این سؤال که دوست دارد برنده تقابل دایی و کریمی چه کسی باشد، تصریح کرد: دایی دوست من است، اما دوست دارم کریمی ببرد، چون دهان یک عده بسته می‌‌شود. افرادی مانند دایی، کریمی، مهدوی‌کیا و … در فوتبال ما برند هستند. تیم‌های آسیایی دایی و کریمی را می‌شناسند. به نظر من، دایی شناسنامه فوتبال ماست و کریمی کارت ملی. البته کارت ملی کریمی جدید است و با رمز چهار تا صفر!

سوپر گوشت‌های مشهد هم مدرک A مربیگری دارند!

وی در مورد اینکه امثال فرهاد مجیدی هم با گذراندن دروه‌های مربیگری قصد مربیگری در فوتبال ایران را دارند، گفت: زمانی که من در بهمن بودم، مجیدی بازیکن امیدهای این تیم بود. من با مجیدی در تورنمنت پیش از جام جهانی هم‌اتاقی بودم و مشکلی با او ندارم. فرهاد به دلیل گل‌هایی که به پرسپولیس زده، برای استقلالی‌ها خیلی دوست داشتنی است. چرا نباید امثال مجیدی‌ها بیایند؟ من مربی سراغ دارم که بغل پا نمی‌زند، اما در حال حاضر سرمربی یک تیم لیگ برتری است! امروزه همه صحبت از مدرک A مربیگری می‌کنند. خیلی از سوپر گوشتی‌های مشهد با بیش ۱۴۰ کیلو وزن هم این مدرک را دارند و می‌گویند آقا خداداد هر وقت تیم گرفتی ما را هم بیاور!

رقابت اصلی بین استقلال و پرسپولیس است

مهاجم پیشین تیم در خصوص اینکه چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند، خاطرنشان کرد: شک نکنید رقابت اصلی بین استقلال و پرسپولیس است. این دو تیم علاوه بر اینکه اسکلت خودشان را حفظ کرده‌اند، یارگیری خوبی هم داشته‌اند. سپاهان سال گذشته در گرفتن بازیکن موفق نبود. برای عبدالله ویسی احترام قائلم، اما سپاهان را نمی‌توان با استقلال خوزستان یکی کرد. سپاهان در سال‌های گذشته نتایج خوبی گرفته و نشان داده که مدعی است. امسال هم نمی‌توان از این تیم چشم‌پوشی کرد. تیم‌های امیر قلعه‌نویی هم همیشه مدعی هستند. تراکتورسازی سال گذشته با آن شرایط، نتایج خوبی گرفت.

جنس پرسپولیس از استقلال جورتر است

عزیزی در پایان به تسنیم گفت: اگر سال گذشته پرسپولیس قهرمان شد، جنسش جورتر از استقلال بود. منصوریان از دوستان خوب من است و خیلی به من محبت دارد. او خودش می‌داند که موفقیت او موفقیت من است. سال گذشته زور خط جلوی منصوریان اندازه خط جلوی پرسپولیس نبود. بازیکنی چون کاوه رضایی نمره خوبی گرفت، اما سایر بازیکنان تهاجمی استقلال نمره خوبی نگرفتند. از طرفی، استقلال نیم فصل اول را کامل از دست داد و چه بسا اگر از دست نمی‌داد، مدعی قهرمانی بود. امسال هم جنس پرسپولیس از استقلال برای قهرمانی جورتر است، مگر اینکه پرسپولیس دچار بحران شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)