مرجع خبری پرسپولیس :  نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: گل سوم استقلال آفساید نبود.

حسین عسگری در مورد قضاوت هدایت ممبینی در دربی ۷۳ اظهار داشت: در مجموع از نحوه قضاوت تیم داوری و تصمیماتی که آنها از بازی گرفتند راضی هستیم و تیم داوری کارنامه موفقی داشت و اشتباهات تاثیر گذاری از سوی داوران مشاهده نشد.

وی درباره صحنه های مشکوک این بازی گفت: این دیدار چند صحنه داشت که باید مورد نقد و نظر واقع شد. باید بگویم در صحنه ای که برخی آن را خطای پنالتی روی مجیدی در نیمه اول می دانند پنالتی نبود و تصمیم ممبینی کاملا درست بود. در صحنه خطای دیگر روی برهانی در محوطه جریمه، باید بگویم که تصمیم گیری بسیار مشکل بود و با توجه به اینکه من در ورزشگاه بودم و اسکوربورد صحنه های آهسته را پخش نمی کند نمی توانم در این باره نظر دهم و منتظر گزارش ناظر بازی و بازبینی فیلم هستم. جایگاهم در ورزشگاه طوری بود که به صحنه مشرف نبودم.

عسگری اضافه کرد: در صحنه خطای پنالتی که ممبینی به درستی روی فرهاد مجیدی آن را گرفت، گفته شده که مدافع پرسپولیس باید اخراج می شد، اما باید بگویم که با توجه به جهت حرکت فرهاد مجیدی که به سمت کرنر بود حتی اگر توپ هم به او می رسید زاویه اش بسیار تنگ می شد و فرصت صددرصد گل نبود. به همین دلیل تصمیم ممبینی کاملا درست بود.

وی در ادامه درباره خطای مازیار زارع گفت: برخی آن را مستحق کارت قرمز می دانستند ولی به هر جهت پرسپولیس در این صحنه سه بر صفر عقب بود و این بازی هم شرایط خاص خودش را داشت و ممبینی در این صحنه سعی کرد بازی را مدیریت کند.

عسگری درباره گل سوم استقلال گفت: ما از سخندان توقع داشتیم که در این بازی تبحرش را نشان دهد و باید بگویم او به خوبی در همه صحنه ها آفساید عمل کرد. البته من هنوز فیلم بازی را ندیدم اما در صحنه گل سوم، فرهاد مجیدی از هوشش استفاده کرد و در زمان پاس ایستاد تا شریفات از منطقه ای که در آفساید نبود صاحب توپ شود و گل سوم به درستی به ثمر برسد. باید به این نکته اشاره کنم که صرف قرار گرفتن در شرایط آفساید تخلف نیست و فرهاد مجیدی در آن صحنه بی تحرک ایستاد تا هیچ دخالتی در روند بازی نداشته باشد و شریفات بتواند از فرصت استفاده کند.

نایب رئیس کمیته داوران در پایان گفت: خوشحالیم که تیم داوری به خوبی از این بازی حساس سربلند بیرون آمد. ما از تیم داوری در دربی و دیگر بازی ها انتظار داریم طوری قضاوت کنند که وقتی تصمیم هایشان مورد نقد کمیته داوران قرار می گیرد این کمیته بتواند به منتقدان پاسخ قانونی بدهد. البته دربی تهران به اندازه کافی حساس است و انتخاب داوران برای این بازی کار راحتی نیست ، هر چند که کمیته داوران 5 داور دارد که می توانند دربی را در هر شرایطی به خوبی قضاوت و مدیریت کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)