پرسپولیس نیوز: سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در فردای فوتبال در خصوص تعویق مسابقات لیگ و تجهیز ورزشگاه ها قضاوت خواهد شد.

امیر مهدی علوی که روی خط تلفنی برنامه ورزش و مردم آمده بود در خصوص زمان آغاز مسابقات لیگ برتر گفت: در دهه ۸۰ زمانی که فوتبال ما حرفه‌ای شد حاشیه هایی در خصوص بحث بلیت‌فروشی و ناهنجاری ها مطرح شد که این مسئله در فوتبال دنیا هم رخ داده است اما آنها برای این مسائل راهکارهایی داشتند. به طور مثال در بازی تیم های لیورپول و یوونتوس این اتفاقات رخ داد اما بعدا مشخص شد که قبل از تماشاگران لیورپول، مسئولان آن بازی مسبب اتفاقات تلخ آن دیدار بودند چرا که امنیت ورزشگاه‌ را در نظر نگرفتند. یا حتی در بازی لیورپول و ناتینگهام که ۹۶ نفر فوت شدند عدم امنیت باعث رخ دادن آن فاجعه شد به طوری که فهمیدند باید ظرفیت واقعی ورزشگاه ها مشخص شود.

وی ادامه داد: ما اگر لیگ را ۱۰ مرداد برگزار می کردیم الان هفته دوم هم برگزار شده بود اما آیا در فرایند آغاز و پایان این مسابقات شاهد اتفاقات سخت افزاری بودیم؟ الان خوشبختانه اتفاقات خوب رخ داده و شاهد هستیم که صندلی‌های ورزشگاه پارس جنوبی نصب شد و این اتفاق در ورزشگاه‌های نساجی، نقش جهان، آزادی و سایر ورزشگاه‌ها در حال رخ دادن است. این مساله باعث خواهد شد در خصوص این اتفاقات در آینده قضاوت شود. فوتبال ما در این سال‌ها از نظر فنی رشد خوبی داشته اما بحث ترمیم ورزشگاه‌ها مغفول مانده که باید در جهت ترمیم و تجهیز ورزشگاه ها اقدام کنیم. گام بعدی هم حضور باشگاه‌ها در بحث برگزاری بازی های لیگ و هنجارهاست که این مسئله به ریاست حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ انجام می‌شود و مطمئناً سال آینده سال لذت بردن از فوتبال خواهد بود.

علوی درباره اینکه آیا مسابقات لیگ در شب عید غدیر خم آغاز خواهد شد افزود: در پروتکلی که بین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وجود داشته و به هیچ عنوان زمان آغاز مسابقات لیگ مشخص نشده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخی از بازی‌های لیگ بدون تماشاگر برگزار می شود تصریح کرد: اگر ۵، ۶ ورزشگاه آمادگی داشته باشند در این صورت تیم‌هایی که ورزشگاه شان امکاناتی ندارد باید به شهر دیگری بروند و بدون تماشاگر بازی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)