پرسپولیس نیوز: آقای گل فصل گذشته لیگ برتر گفت: برخی‌ تیم‌ها برای مساوی گرفتن به مصاف ما می‌آیند اما این که فوتبال نیست و یک ورزش زشت است.

علی‌ علیپور در خصوص شرایط تیم پرسپولیس، کم گل زدن‌های خودش، به بن‌بست رسیدن افکار برانکو و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

بعد از دو برد دو تساوی به دست آوردید. شرایط پرسپولیس این روزها چطور است؟

به هر حال بازی کردن در لیگ همیشه سختی‌های خاص خودش را دارد. از طرف دیگر همه می‌دانند که ما در چه شرایطی وارد لیگ شدیم. تا اینجا هم بازی‌های سختی انجام دادیم و بازی‌های سخت‌تری انتظار ما را می‌کشد. البته فصل قبل هم شرایط به همین شکل بود اما ما مطمئناً روز به روز بهتر می‌شویم و در بازی‌های آینده نتایج خوبی خواهیم گرفت.

پرسپولیس بعد از مدت‌ها از صدر جدول پایین آمد. فکر می‌کنید باز هم بتوانید به صدر جدول برسید؟

ببینید تیم ما متشکل از همان بازیکنان فصل گذشته و مربیان سابق است و تغییری نکرده است. خوشبختانه اتحاد بین بازیکنان و مربیان قرار دارد و با همدلی و رفاقت می‌توانیم روزهای سخت‌تر از این را هم بگذرانیم. ما باید خوب تمرین کنیم تا موفق شویم.

به نظر می‌رسد برخی تیم‌ها با ارائه فوتبال تأخیری قصد مقابله با پرسپولیس را دارد. 

ما با بچه‌های تیم در مورد همین مسائل صحبت کردیم. همه تیم‌ها مقابل ما برای دفاع کردن می‌آیند تا بلکه بتوانند با ارائه این نوع فوتبال از ما یک مساوی بگیرند. وقتی این مساوی را از ما می‌گیرند آنقدر خوشحالی می‌کنند که انگار شش امتیاز گرفته‌اند. اما این اسمش فوتبال نیست و این یک ورزش زشت است. متأسفانه در دو بازی اخیر حریفان ما فقط دفاع می‌کردند به طوری که حتی هافبک‌های این تیم‌ها هم در هجده قدم دفاع می‌کردند و این مسائل از کیفیت فوتبال کم می‌کند.

این هفته با نفت آبادان بازی دارید. نظرت در خصوص این بازی چیست؟

همه بازی‌‌ها سخت است اما کادر فنی ما برای هر بازی هدف خاصی دارد و مطمئناً تلاش می‌کنیم با یک اتحاد و همدلی و با ارائه فوتبال خوب دست پر از آبادان برگردیم تا بتوانیم با روحیه مناسبی به مصافالدحیل قطر برویم.

صحبت از الدحیل شد. حتماً می‌دانی که این تیم تا اینجای لیگ قهرمانان آسیا همه رقبایش را شکست داده است.

همه می‌دانیم که چه بازی سختی پیش‌روی ما است هرچند که این تیم همان تیم لخویا است که با آن بازی کرده‌ایم. همه بازیکنان مصمم و همدل هستند تا بتوانند با ارائه یک بازی خوب هواداران‌مان را شاد کنیم هرچند که قبل از آن بازی سختی در آبادان داریم.

پرسپولیس در قطر به جز الدحیل یک رقیب دیگر به نام گرمای هوا دارد. برای مقابله با شرایط آب و هوایی این کشور چه تدابیری اندیشیده شده است؟

خوشبختانه بازیکنان ما آنقدر از نظر فکری قوی هستند که اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کنند. ما فقط به توانایی و کیفیت کادر فنی و بازیکنان خودمان اعتماد داریم و می‌خواهیم درون زمین نتیجه را به سود خودمان رقم بزنیم.

فصل گذشته آقای گل لیگ برتر شدی اما تا اینجای بازی‌ها در چهار بازی فقط یک گل به ثمر رسانده‌ای. دلیل کم گل زدنت چیست؟

از نظر من چیزی عوض نشده و من این مسائل را قبول ندارم. هدف من و سایر بازیکنان فقط موفقیت پرسپولیس است و از همان سال اولی که به این تیم آمدم گفتم که به این چیزها فکر نمی‌کنم و تمرکز من فقط روی موفقیت پرسپولیس است. از طرف دیگر به موقعیت هم‌بازی‌هایم احترام می‌گذارم و وقتی که می‌بینم آنها در شرایط بهتری هستند به آنها پاس می‌دهم.

اما باید بپذیری که بعد از رسیدن به آقای گلی فصل گذشته انتظارات از تو بالاتر رفته است. 
بله، قبول دارم انتظارات بالا رفته اما هدف همه ما موفقیت پرسپولیس است و همه کار می‌کنیم تا به موفقیت برسیم. به همین دلیل می‌توانم بگویم کسی به فکر خودش نیست و برای همه موفقیت پرسپولیس مهم است.

به هر حال کم گل زدن پرسپولیس در چهار بازی و زدن تنها چهار گل فشارهایی به تیم وارد می‌کند.

بازیکنان امسال همان بازیکنان سال قبل هستند و با همان کیفیت و قدرت کار را ادامه می‌دهند. سطح کیفی بازی بازیکنان پرسپولیس بالا است اما در فوتبال پیش می‌آید که گاهی تیم‌ها برای دفاع کردن به زمین می‌آیند و در شش قدم خودشان دفاع می‌کنند. در کل ما همان تیم فصل قبل هستیم و کیفیت بالایی داریم. اما این چیزهایی که درباره تیم ما گفته می‌شود را قبول ندارم.

صحبت از لژیونر شدن تو در نیم‌فصل به گوش می‌رسد. شایعه است یا مقصد خود را مشخص کرده‌ای؟

چند وقتی است که من در فضای مجازی فعالیت کمتری دارم اما یکی از آشنایان به من گفت که خبر لژیونر شدن من منتشر شده اما جالب است که خودم از آن خبر ندارم!‌ در حال حاضر از این شایعات بی‌خبرم اما برخی‌ها می‌خواهند با این حرف‌ها برایم حاشیه بسازند. چطور قرار است لژیونر شوم وقتی خودم از آن بی‌خبرم. برخی‌ها هرگاه که می‌خواهند برایم حاشیه درست کنند از این حرف‌ها می‌زنند. همه تمرکز من روی پرسپولیس است.

راستی چه شد که تمام عکس‌هایت را از اینستاگرامت پاک کردی؟

خواستم عکس‌هایم را آرشیو کنم اما بعد از اینکه آنها را آرشیو کردم بلد نبودم آنها را برگردانم و به همین دلیل همه عکس‌هایم پاک شد!

آماری مبنی بر ۹۱ بازی تو در پرسپولیس با برانکو منتشر شده و به نظر می‌رسد با ثبات‌ترین بازیکن تیم برانکو هستی.

بله، من هم شنیدم که عنوان شده ۹۱ بازی در پرسپولیس با برانکو بودم اما خودم فکر می‌کنم خیلی بیشتر است و این آمار درست نیست. من فقط ۱۳۵ بازی در لیگ برتر انجام دادم و بازی‌های زیادی هم در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی به میدان رفتم اما در کل بازی کردن در پرسپولیس افتخار است. به این آمار و ارقام فکر نمی‌کنم و برایم مهم نیست. اما حتی یک ثانیه بازی کردن در پرسپولیس افتخار است و خوشحالم که آقای برانکو به من اعتماد دارد و از او تشکر می‌کنم. از اولین‌باری که برای آقای برانکو بازی کردم تا همین حالا همیشه سعی کردم در راستای اهداف تاکتیکی او بازی کنم.

این روزها شاهد سنگ‌پرانی و حتی چاقوکشی در ورزشگاه‌ها هستیم. نظر تو به عنوان یک فوتبالیست در این خصوص چیست؟

من وقتی در جریان بازی هستم متوجه این مسائل نمی‌شوم اما بعد از بازی بود که در رسانه‌ها از اتفاقاتی که می‌گویید باخبر شدم. از نظر من همه مردم ایران خوب هستند و باید به آنها احترام گذاشت چرا که مردم با فرهنگی داریم اما برخی‌ها شاید از روی احساسات و هیجانات کاذب دست به کاری بزنند اما در کل هواداران خوبی داریم.

به دلیل دو تساوی اخیر منتقدان برانکو می‌گویند او به بن‌بست تاکتیکی رسیده است. تو که با برانکو کار می‌کنی این موضوع را رد می‌کنی؟

اصلاً این موضوع را قبول ندارم. چراکه برانکو در چهار سالی که در پرسپولیس بوده همیشه نتیجه گرفته است اما جالب است که برخی‌ها الان صحبت از سیستم تکراری یا به بن‌بست رسیدن برانکو می‌کنند اما من این موضوع را قویاً رد می‌کنم چرا که ما همراه با برانکو در این سال‌ها بهترین نتایج را گرفتیم. باید قبول کرد که پرسپولیس تیم بزرگی است و حاشیه‌های بزرگی هم دارد. از طرف دیگر هواداران از این تیم فقط برد می‌خواهند اما در دو بازی اخیر ما مساوی کردیم. من به کار کردن با برانکو افتخار می‌کنم.

و صحبت پایانی.

امیدوارم از بازی با نفت آبادان که مهم‌‌ترین بازی هفته‌های اخیر است دست پر بیرون بیایم و در قطر هم با یک نتیجه مناسب دل هواداران‌مان را شاد کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)