پرسپولیس نیوز: معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: به انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ورود نمی‌کنیم چون این موضوع جزء اختیارات فدراسیون است.

مهدی علی نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی عنوان کرد: ما جلسات متعددی داشتیم اما برای واگذاری باید زیرساختها فراهم می‌شد، بدهی ها و سرمایه ها مشخص می شد. البته بخشی هم به وزارت ورزش به افزایش سرمایه های این دو باشگاه کمک کرد، در واگذاری دو ورزشگاه که سند آنها به استقلال و پرسپولیس زده شد.

وی ادامه داد: برند سرخابی‌ها قیمت گذاری می شد و حسابرسی آنها در مجمع به تصویب می رسید که این کارها اسفند ماه انجام شد. اولویت وزارت ورزش این است در سال ۹۹ فرایند کار به اتمام برسد و با کمک وزارت اقتصاد دارایی و بخش خصوصی سازی سرخابی ها خصوصی شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اولویت شما در سال ۹۹ است خاطرنشان کرد: بله اولویت ماست تا پایان سال کار انجام شود. یک سری موانع هم برطرف شده است. اگر ارکان دیگر که باید همکاری کنند، می‌توانیم این دو باشگاه را واگذار کنیم.

علی‌نژاد در شبکه خبر حضور داشت در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال و اساسنامه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: وزارت ورزش به این موضوع ورود نمی‌کند چون انتخاب سرمربی از اختیارات فدراسیون‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون خودش انتخابات را برگزار می کند. درباره اساسنامه هم باید بگویم قرار بود انتخابات ۲۵ اسفند برگزار شود اما فیفا به عنوان نهاد بین المللی و بالادستی از اساسنامه ایراد گرفت و برگزاری انتخابات را منوط به اصلاح اساسنامه کرد که مطابق با قوانین فیفا باشد. چون فیفا هم در ۴-۵ سال اخیر تغییراتی در قوانین داشته است. فدراسیون باید این کار را انجام دهد و وزارت هم نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها تصریح کرد: بخش عمده مجمع استقلال و پرسپولیس را وزارت ورزش تشکیل می دهد، طبیعی است هیات مدیره را وزارت ورزش منصوب می‌کند و آنها مدیرعامل را مشخص می‌کنند. قطعاً ما هم دنبال ثبات مدیریتی هستیم اما گاهی اوقات اختلافاتی بین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پیش می آید که در نهایت جابجایی اتفاق می‌افتد. ما تلاش می کنیم این اختلافات کمتر شود اما اجتناب ناپذیر است.

علی نژاد در پاسخ به این سوال که نباید فوتبال را با سیاست مخلوط کرد اما آیا وزارت ورزش نمی تواند با اتفاقاتی که می‌افتد و هزینه‌هایی که از دست می‌رود به انتخاب سرمربی تیم ملی ورود کند یادآور شد: فرآیند و ساز و کاری برای ورود نداریم. نمی توانیم به هیچ فدراسیونی از جمله فوتبال بگوئیم کسی را انتخاب کنند یا نکنند. ما فقط جنبه حمایتی داریم انتخاب یک سرمربی برعهده هیئت رئیسه است که آن هم توسط مجمع انتخاب می‌شود بنابراین وقتی وزارت در انتخاب چیزی نقش ندارد ورود نمی کند. البته ما دیدگاه خودمان را می‌گویم اما فدراسیون‌ها باید نسبت به انتخاب ها پاسخگو باشند.

وی در ادامه صحبت هایش به افتخارات ورزشی ایران در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ما ۵۲ سهمیه کسب کرده‌ایم. قهرمانی‌های متعددی در رشته‌های مختلف داشتیم، در کشتی ۳۰۰ مدال کسب کردیم. اولین مدال نقره جهانی شمشیربازی را گرفتیم. بعد از انقلاب در دو رشته بسکتبال و والیبال سهمیه المپیک کسب و جام خوشه چین را برگزار کردیم. در سال ۹۹ مسابقات کسب سهمیه المپیک را خواهیم داشت. پیش‌بینی من این است که رکوردمان از کسب ۶۳ سهمیه المپبک ریو بیشتر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)