پرسپولیس نیوز: در روزهایی که باشگاه استقلال به دنبال این است که آیا مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران دوباره برگزار خواهد شد یا خیر، ترسناک‌تر از کرونا و سایر شکایت‌هایی که این باشگاه در فیفا شاهده آن بوده، در نهایت فرا رسیده است.

باشگاه تهرانی که به تازگی با یک کارگزار به تفاهم رسیده و ۵ میلیارد پیش پرداخت گرفته باید پرونده شکایت وینفرد شفر، سرور جپارف، گادوین منشا، بویان نایدنوف را بررسی و حل و فصل کند چرا که این افراد با شکایت رسمی به فیفا حکم گرفته‌اند و می‌توانند با عملی کردن آن، موجب محرومیت آبی پوشان در پنجره نقل و انتقالات پیش رو شوند.

یکی از طلبکاران باشگاه استقلال که قابل پیش بینی بود در صورت عدم پایبندی به تعهد در مذاکرات با شکایت در فیفا خواستار پرداخت حقوقش خواهد بود کسی جز آندره آ استراماچونی نیست. سرمربی ایتالیایی که در زمستان گذشته به همکاری با باشگاه استقلال پایان داد و فرهاد مجیدی چند روز بعد جانشین او شد.

با وجود تلاش‌ برای جلب رضایت آندره‌آ استراماچونی، این مربی صبح روز دیدار با پیکان تهران در هفته چهاردهم لیگ برتر به همراه دستیارانش ایران را ترک کرد. چند روز پس از این جدایی در شرایطی که ۱۶۰ هزار دلار پول به حساب این سرمربی ایتالیایی واریز شد او در یک ایمیل ۱۱ بندی به باشگاه شروط جدیدی را مطرح کرد که یکی از آنها پرداخت دستمزدش تا پایان فصل بود، که باعث شد در نهایت طرفین به همکاری خود پایان دادند.

بعد از پایان همکاری این سرمربی با باشگاه تهرانی، قبل از فرا رسیدن سال جدید بود که یکی از مسئولان استقلال در این خصوص اعلام کرده بود استراماچونی از استقلال به فیفا شکایت کرده است و چند ماه دیگر جواب آن هم می‌آید. تا این لحظه استقلال باید قرارداد یک فصل او و دستیارانش را بدهد، چون به خاطر عدم پایبندی به تعهدات مالی از سوی آبی‌ها، بازی به نفع اوست. بدترین اتفاق برای استقلال این است که استراماچونی فصل بعد هم بیکار باشد! اگر این مربی به هیچ باشگاهی ملحق نشود در آن صورت استقلال محکوم می‌شود تا دستمزد فصل دوم قرارداد را هم به این مربی پرداخت کند.

قرارداد استراماچونی با آبی‌ها سالی ۷۵۰ هزار یورو بود که روی هم برای دو فصل ۱٫۵ میلیون یورو می‌شد. استقلالی‌ها رقمی حدود ۴۵۰ هزار یورو به این مربی پرداخت کرده‌اند و برای همین فصل جاری باید رقمی نزدیک به ۳۰۰ هزار یورو به او پرداخت کنند. اگر استراماچونی فصل بعد به باشگاهی ملحق شود که هیچ اگرنه در صورت بیکاری و در خانه ماندن، استقلال باید ۷۵۰ هزار یورو دیگر به این مربی پرداخت کند. در حال حاضر استراماچونی با شکایت به فیفا درخواست غرامت یک میلیون و چهارصد هزار یورویی کرده است و باشگاه استقلال ملزم به پرداخت آن است.

طبق قانون فیفا او بعد از اینکه سه ماه پولی نگرفته بود می‌‎توانست قراردادش را فسخ کند. در حالیکه مشخص نیست استراماچونی یا استقلال می‌‎توانند در این پرونده برنده باشند اما با توجه به یورو ۱۸۹۰۰ تومانی که امروز در بازار خرید و فروش می‌‎شد با توجه به غرامتی که استراماچونی طلب کرده باشگاه استقلال باید ۲۸ میلیارد تومان به این سرمربی بدهد؛ رقم سنگینی که در صورت بررسی‌های بیشتر و اعتراض باشگاه استقلال به این حکم مشخص خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)