سرمربی اسبق فجر سپاسی، رواج "نتیجه‌گرایی" و " نبود حاشیه امنیت برای مدیران و مربیان" را دو عامل اصلی فقر بازیکن سازی در فوتبال ایران دانست.

غلامحسین پیروانی درباره کیفیت فصل دوازدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار کرد: لیگ امسال بد نبود، اما تعطیلی‌های زیادی داشت. با این حال در اروپا هم تیم‌ها در هفته‌ دو بازی انجام می‌دهند و ما باید به این سمت برویم و حرفه‌ای شویم. لازمه حرفه‌ای شدن ما هم این است که زمین‌های خوب و استاندارد داشته باشیم. ان‌شاءالله وضعیت فوتبال ما سال به سال بهتر شود.

 

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا لیگ فوتبال ایران بازیکن سازی نمی‌کند گفت: مربیان و مدیران حاشیه امنیت ندارند و نتیجه‌گرا شده‌اند. مثلا خود من هرگز از اخراج شدن نمی‌ترسم و به جوان‌ها میدان می‌دهم. مدیران باشگاه‌ها پس از برد چهچه می‌زنند، ولی پس از باخت زمین و آسمان و ببر و پلنگ کوهستان را مقصر می‌شمرند!

 

پیروانی که روزگاری در فجر سپاسی بازیکنان جوان زیادی را وارد فوتبال ایران کرد در ادامه، گفت: زمانی که در فجر سپاسی بودم، هر سال شش بازیکن از تیم امید و جوانان جذب می‌کردم. خدا و مسئولان باشگاه هم کمک می‌کردند که نتیجه‌ بگیریم. مربیان باید به دنبال جوان‌های بروند و به آنها میدان دهند، ولی ترس از شکست و اخراج شدن مانع این کار می‌شود.

 

سرمربی اسبق تیم‌های فجرسپاسی و برق شیراز همچنین درباره عملکرد تیم‌های مختلف در لیگ دوازدهم، گفت: تیم‌هایی که سرمایه‌گذاری کلان داشتند خوب کار کردند، ولی بین همه تیم‌ها، عملکرد تیم‌های نفت تهران و فولاد را با هدایت ابراهیم زاده و فرکی از همه بهتر دیدم.

 

وی درباره وضعیت خودش هم گفت: فعلا در هیچ تیمی نیستم. شش پیشنهاد از تیم‌های لیگ یکی داشتم که قبول نکردم چون می‌خواهم در لیگ برتر کار کنم.

 

پیروانی درباره علت قبول نکردن پیشنهادهای لیگ یکی، گفت: سه ماه در ابومسلم مشهد بودم که به خاطر علاقه‌ام به امام هشتم (ع) کار در آنجا را قبول کردم. تماشاگران تیم می‌گفتند به درد تیم نمی‌خورم! وقتی به آنها می‌گفتم که با فجرسپاسی موفق بودم و حتی به آسیا صعود کرده‌ام جواب می‌دادند چون نمی‌توانم با بازیکنان و مربیان تیم‌های دیگر رابطه برقرار کنم به درد نمی‌خورم! من هم دیگر در تیم نماندم. دوربین خدا همه چیز را می‌بیند.

 

سرمربی اسبق تیم‌ ملی فوتبال امید درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان در سه بازی حساس پیش‌رو به ایسنا گفت: از خدا خواهش می‌کنم که تیم ما را کمک کند. کارمان سخت است.

 

پیروانی درباره این که چرا تیمی مثل پرسپولیس با وجود سرمایه‌گذاری زیاد نتوانست موفق شود، اظهار کرد: حاشیه زیاد باعث شد این تیم به مشکل بخورد. حاشیه‌های داخل تیم و مدیریت و این مسائل برای هر تیمی مخرب است.

 

وی درباره احتمال حضور افشین پیروانی در راس کادر فنی پرسپولیس هم گفت: هر کسی در پرسپولیس مربی باشد اگر حمایت نشود موفق نمی‌شود. این مساله پیر و جوان نمی‌شناسد. افشین هم اگر مربی پرسپولیس شود، ولی حمایت نشود به جایی نمی‌رسد.

 

این مربی با اخلاق فوتبال ایران در پایان درباره بداخلاقی‌ها و ادبیات نامناسب برخی مربیان اظهار کرد: تا مرد سخن نگفته باشد،‌ عیب و هنرش نهفته باشد. هر چه درخت بارش بیشتر باشد، سرش افتاده تر است. این نوع حرف زدن و بداخلاقی هم گناه است و هم کراهت دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)