پرسپولیس نیوز : رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: برخی از گزینه‌های قضاوت دربی در نیم فصل اشتباهات تاثیرگذاری داشتند.

سیدرضا غیاثی در مورد پخش نشدن مسابقات فوتبال از تلویزیون و تاثیر آن بر افزایش اشتباهات داوران، گفت: با پخش تلویزیونی مسابقات هر آدم آشنا با فوتبالی می‌توانست در مورد قضاوت داوران حرف بزند و نظر بدهد و واقعیت هم این است که حضور دوربین‌های تلویزیونی باعث می‌شد که کار داوران با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار بگیرد زیرا دوربین‌ها تیزبین‌تر از دو چشم ناظر مسابقه هستند و این مساله می‌توانست به بهبود سطح داوری خیلی کمک کند و همین دوربین‌ها بلای جان داوران و ناظران داوری بود.

وی ادامه داد: در سلامت کار داوران شکی نیست اما وجود دوربین‌ها می‌توانست به کارشناسان داوری این امکان را بدهد که با دقت نظر در مورد عملکرد داوران نظر بدهند اما اکنون باید کارشناسان داوری به ورزشگاه بروند و فقط می‌توانند یک بازی را از نزدیک ببیند و امکان دیدن سایر بازی‌ها نیست و همانطور که شب گذشته دیدید برنامه 90 هم در زمینه کارشناسی داوری نمی‌توانست حرفی برای گفتن داشته باشد. در گذشته با بررسی عملکرد داوران حتی دپارتمان داوری به ناظران تلفن می‌زد و می‌خواست که اشتباه خود را در نمره دادن به داور تصحیح کند.

غیاثی تصریح کرد: امیدوارم این مشکل هرچه سریعتر بین فوتبال و تلویزیون حل شود. البته باید حق باشگاه‌ها پرداخت شود زیرا باشگاه‌ها از طریق همین حق پخش تلویزیونی می‌توانند درآمد داشته باشند. تکنولوژی هم در فوتبال به داوری خیلی کمک کرده است. نمونه اش همین تکنولوژی گل که عبور توپ از روی خط دروازه را نشان می‌دهد یا همین تکنولوژی رادیویی که باعث می‌شود حتی داور چهارم بتواند به داور وسط در برخی صحنه‌های مشکوک کمک کند  در گوش داور وسط بگوید که پنالتی است با خیال راحت پنالتی اعلام کن.

وی در مورد 5 گزینه قضاوت در دربی مثل صالحی، زرگر، اکبریان، جهانبازی و فغانی، گفت: نظر شخصی من این است که داوران با تجربه‌تر برای دربی مناسب هستند داورانی که نخواهند با قضاوت در دربی خودشان را اثبات کنند زیرا برخی از این گزینه‌های داوری دربی در نیم فصل اول اشتباه‌های تاثیرگذاری داشته‌اند که اگر این اشتباه‌ها را در دربی تکرار کنند در آنصورت  همه چیز بهم می‌ریزد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)