پرسپولیس نیوز: سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در هفته بیست و یکم فقط در یک بازی شاهد اشتباه داوری بودیم و هفت مسابقه دیگر بدون مشکل برگزار شد.

سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت رضا کرمانشاهی در بازی استقلال و پارس جنوبی گفت: هیأت بازبینی عملکرد داوران متفق‌القول پنالتی استقلال در دقیقه ۴ را درست دانستند ضمن اینکه داور باید یک کارت زرد هم به مدافع پارس جنوبی می‌داد. در دقیقه ۹ مسابقه هم خطایی روی بازیکن پارس جنوبی رخ نداد و دستی که به بازیکن مهاجم پارس جنوبی می‌خورد قدرتی ندارد که بازیکن را سرنگون کند و سیف‌اللهی اقدام به شبیه‌سازی می‌کند که داور به خاطر این کار و اعتراض این بازیکن به او کارت زرد اول را نشان می‌دهد.

وی افزود: هیأت بازبینی همچنین معتقد است کارت زرد دومی که به سیف‌اللهی داده شد درست بوده زیرا او با آرنج به بازیکن حریف ضربه می‌زند. اما پنالتی که برای پارس جنوبی گرفته شد به نظر هیأت بازبینی کاملاً بی‌مورد بوده است.

غیاثی گفت: در هفته بیست و یکم لیگ برتر فقط در همین بازی استقلال و پارس جنوبی اشتباه داوری داشتیم و هفت بازی دیگر بدون مشکل برگزار شد. در بازی پرسپولیس و پیکان و همچنین سایپا و پدیده هم که بازی‌های سخت و حساسی بودند مشکل خاصی در داوری نداشتیم و کوپال ناظمی و علی صفایی با کمترین مشکل بازی‌ها را قضاوت کردند. اکثر داوران ما در این هفته جوان بودند قضاوت‌های خوبی هم داشتند.

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مربیان و تیم‌ها بدانند که کمیته داوران بیش از همه دغدغه چیدمان داوری را دارد و سعی می‌کند بهترین داورانش را برای مسابقات انتخاب کند. همچنین تصمیم گرفته‌ایم که از این پس گزارش کمیته بازبینی عملکرد داوران را به خود داوران انعکاس دهیم تا آنها متوجه اشتباه‌ خود بشوند و اشکالات خود را اصلاح کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما از انجام این کار ایجاد یک حرکت اصلاحی در داوری است. بنابراین تیم‌ها و مسئولان‌شان اعلام نکنند که اعتراض ما به داوری فایده‌ای ندارد اصلاً اینگونه نیست ما اشتباهات داوری را به آنها گوشزد می‌کنیم تا آنها در آینده کمتر مشکل اشتباه شوند.

غیاثی در مورد اینکه امکان دارد رضا کرمانشاهی به خاطر قضاوت در بازی استقلال و پارس جنوبی محروم شود، گفت: اسامی داوران محروم را اعلام نمی‌کنیم اما کمیته بازبینی عملکرد داوران اشتباهات داوران را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و آنها را به رئیس کمیته داوران منعکس می‌کند. اینکه آقای اصفهانیان رئیس کمیته داوران از داوران استفاده کند از اختیارات خود او محسوب می‌شود البته در هفته‌های گذشته یک داور و یک کمک داور به دلیل اشتباهاتی که داشتند مدتی حدود دو هفته در لیگ برتر قضاوت نکردند اما اسامی این داوران اعلام نمی‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)