پرسپولیس نیوز : رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ می‌گوید راهی برای تعویق دیدار سوپرجام وجود نداشت و این سازمان بر اساس نامه انصرافی که آبی‌پوشان به سازمان لیگ ارسال کرده بودند، رای به پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس داد.

سازمان لیگ امروز (سه‌شنبه) بالاخره درباره دیدار سوپرجام بین استقلال و پرسپولیس در تاریخ ۲۹ تیر تصمیم‌ گرفت و پرسپولیس را قهرمان سوپرجام ایران اعلام کرد. طبق اعلام سازمان لیگ، قهرمانی سرخ‌پوشان با توجه به انصراف استقلال از حضور در دیدار سوپرجام، اتفاق افتاده است. با این حال استقلالی‌ها مدعی هستند که در جلسه امروز سازمان لیگ نماینده‌ای از استقلال حضور نداشته است.

سعید فتاحی درباره جلسه‌ای که در نهایت منجر به اعلام رای سازمان لیگ مبنی بر قهرمانی پرسپولیس توضیح داد: ما در این جلسه به طور کلی درباره مسابقه‌هایی که قرار است در تهران برگزار شود، صحبت کردیم که سوپرجام هم بخشی از آن بود. در نهایت بر اساس انصراف استقلال از این دیدار، تصمیم گرفته شد پرسپولیس به عنوان برنده این دیدار و قهرمان سوپرجام اعلام شود.

رییس کمیه مسابقه‌های سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به خاطر انصراف از سوپرجام جریمه می‌شود، گفت: پرونده استقلال را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کردیم تا درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

چند ماه قبل اعلام کرده بودیم سوپرجام در چه روزی برگزار می شود. برایمان هم فرقی نمی کرد چه تیم هایی قهرمان می شوند. تمام مسائل را بررسی کردیم و تاریخ سوپرجام را ۲۹ تیرماه اعلام کردیم. اما باشگاه استقلال تهران نسبت به برگزاری این بازی واکنش نشان داد و اعلام کرد نمی تواند در این تاریخ بازی کند.

او درباره ادعای استقلالی‌ها مبنی بر این که نامه‌ای درباره انصراف از سوپرجام به سازمان لیگ ارسال نکرده‌اند، اظهار کرد: در جلسه امروز (سه‌شنبه) آقای ملکی از استقلال حضور داشت و ما هم بر اساس نامه‌ای که افتخاری به سازمان لیگ ارسال کرده بود درباره سوپرجام تصمیم‌گیری کردیم. افتخاری در آن نامه اعلام کرده بود که اگر تاریخ بازی تغییر نکند، در این بازی حضور پیدا نمی‌کنند. ما در این جلسه موضوع تعویق سوپرجام را بررسی کردیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدیم. اگر این دو تیم خواهان برگزاری این دیدار در تاریخ دیگری بودند، باید بدون حضور ملی‌پوشان‌شان به میدان می‌رفتند.

وی درباره زمان تحویل جام قهرمانی به باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: باید مسائل اداری مربوط به این موضوع انجام شود و سپس جام را تقدیم پرسپولیسی ها خواهیم کرد.

فتاحی درباره موارد دیگری که در جلسه امروز بررسی شد گفت: با توجه به این که رقابت‌های لیگ در مرداد و شهریور آغاز می‌شود و فصل گرماست، در تهران هم همانند استان‌های دیگر بازی‌ها پس از اذان مغرب برگزار خواهد شد.

او درباره ورزشگاه‌هایی که برای برگزاری دیدارهای لیگ‌ برتر هنوز آماده نیستند توضیح داد: هفته پیش از ورزشگاه نفت مسجد سلیمان بازدید کردیم. مشکلاتی داشت که ان‌شاءالله حل می‌شود و بازی‌های این تیم در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. ورزشگاه غدیر هم مشکلاتی داشت که مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان قول مساعد داد که حل می‌شوند. همچنین ورزشگاه فولادآره‌نا آماده است که اگر مشکل پارکینگ آن حل شود، فولاد می‌تواند در این ورزشگاه به میدان برود. ورزشگاه بنیان دیزل هم مشکل نور داشت که قول دادند تا هفته آینده حل می‌شود. اگر این مشکل حل نشود آن‌ها در ورزشگاه یادگار امام به میدان خواهند رفت. ورزشگاه یادگار امام هم رختکن‌هایش مشکل داشت که قول دادند تا نیم فصل حل شود.

رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ افزود: فردا هم قرار است با مدیرکل ورزش و جوانان مازندران جلسه داشته باشیم و از ورزشگاه نساجی بازدید کنیم. اگر شرایط برگزاری بازی در این ورزشگاه وجود داشته باشد آن‌ها در ورزشگاه وطنی به میدان خواهند رفت وگرنه باید درباره برگزاری بازی‌های خانگی نساجی تصمیم‌گیری کنیم.

فتاحی درباره برنامه‌های لیگ برتر و تیم ملی بیان کرد: کی‌روش در سال‌های ابتدایی که به ایران آمده بود، ۱۵ روز بعد از روزهای فیفا دی را هم برای اردو در اختیار می‌گرفت اما الان به لیگ برتر اعتماد کرده و تنها دو روز بعد از فیفا دی را در اختیار دارد تا لیگ هم تعطیل نشود. امسال هم به باشگاه‌ها نامه زدیم که بعد از هر بازی لیگ بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی قرار دهند تا در پک، ریکاوری‌شان را انجام دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)