پرسپولیس نیوز :مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: حقوق داوران فوتبال ایران حرفه ای نیست و آنها حتی به اندازه یک بازیکن درجه چهار فوتبال هم حقوق نمی گیرند.
سعید فتاحی پیشکسوت داوری روز جمعه در خصوص حقوق پایین داوران فوتبال افزود: حقوق داوران فوتبال باید حرفه ای شود و به عنوان یک داور پیشکسوت که امروز در سازمان لیگ مسئولیت دارم،موافق این موضوع هستم.
وی ادامه داد: متاسفانه حقوق دریافتی داوران فوتبال کشور به اندازه یک بازیکن درجه چهار باشگاه ها هم نیست و تا زمانی که این مساله وجود دارد نمی توانیم مدعی عملکرد آنها باشیم.
پیشکسوت داوری فوتبال اظهار کرد: خوشبختانه داوران ما فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و حتی شاهد درخشش آنها در سطح بین المللی نیز هستیم. تمام این مسایل نشان می دهد آنها لیاقت توجه بیشتر را دارند و امیدوارم حقوق آنها نیز حرفه ایی شود.
فتاحی در خصوص همکاری نکردن برخی باشگاه ها با تیم فوتبال امید ایران گفت: قطعا با تیم هایی که همکاری نکنند و بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار ندهند، برخورد می شود اما طبق آخرین مذاکراتی که داشتیم باشگاه همکاری لازم را با این تیم خواهند داشت.

** اجازه برگزاری شهرآورد در تاریخ ۳۱ تیر را نخواهیم داد
وی درمورد برگزاری شهرآورد تهران در آلمان نیز گفت: سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با برگزاری دیدار دوستانه میان پرسپولیس و استقلال در تاریخ ۲۵ تیر ماه در کشور آلمان موافقت کرده است و ما نامه برای برگزاری این مسابقه را به وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال آلمان ارسال کرده ایم.
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ادامه داد: نکته ای که در برگزاری این مسابقه وجود دارد، این است که حامی مالی برگزاری این دیدار اعلام کرده در تاریخ ۲۵تیر نمی تواند بلیط فروشی دلخواه را انجام دهد و به همین دلیل باشگاه پرسپولیس در نامه ایی خواستار برگزاری این مسابقه در تاریخ ۳۱ تیر ماه شده است.
فتاحی همچنین گفت: به دلیل برگزاری دیدار سوپر جام در تاریخ ۳۰ تیر ماه مخالف برگزاری دیدار دوستانه شهرآورد در تاریخ ۳۱ تیر ماه هستیم و برای این تاریخ به فدراسیون فوتبال آلمان هم نامه نخواهیم زد.
وی تاکید کرد: پرسپولیس بیشترین ضرر را از برگزاری این شهرآورد خواهد کرد زیرا آنها بازی های بسیار سنگینی در پیش رو خواهند داشت. حتی یک پیشنهاد هم بود که بازی به تعویق بیفتد و بعد از هفته دوم یا سوم برگزار شود که خنده دار بود و سوپرلیگ باید یک هفته قبل از شروع لیگ جدید برگزار شود و به همین خاطر امکان تعویق بازی نبود و نه فدراسیون فوتبال و نه باشگاه نفت با تعویق بازی موافقت نمی کند و ما موافق بازی نیستیم. الان هم هیچ نامه ای مبنی بر اینکه بازی ۳۱ تیر برگزار می شود موجود نیست.

وی در واکنش به اینکه اگر نامه بزنند برای تاریخ جدید واکنش سازمان لیگ چیست گفت: ما این نامه را قبول نمی کنیم و قطعا فدراسیون فوتبال نامه را برای شورای برون مرزی ارسال نمی کند. شورای برون مرزی با تاریخ قبلی بین ۲۲ تا ۲۵ تیر موافقت کرده و موافقتی با تاریخ جدید نداشته است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال افزود: فیفا در نامه ایی از فدراسیون های فوتبال کشور ها خواسته است در بازی های دوستانه باشگاه ها در خارج از کشور خود به خصوص پیش از فصل حتما با فدراسیون فوتبال میزبان مکاتبه داشته باشند و در غیر این صورت اجازه برگزاری مسابقات داده نخواهد شد.

فتاحی خاطرنشان کرد: البته این نامه ها بیشتر برای بازی های پُر هوادار زده خواهد شد و برای مسابقاتی که در کمپ ها و بدون حضور هوادار برگزار می شود چنین نامه ایی زده نخواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)