مسئول مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: صدا و سیما در جلساتی که با فوتبالی‌ها داشته فقط وقت خریده و دیگر هیچ.

سعید فتاحی درباره موضع‌گیری‌های فوتبال در قبال صدا و سیما برای گرفتن حق پخش تلویزیونی اظهارداشت: وقتی صدا و سیما حق پخش را نمی‌دهد فوتبال مجبور است برای گرفتن حق خود به راه‌های دیگری متوسل شود. مثلاً تماشای فوتبال با موبایل یا اینترنت.

وی در پاسخ به این سوال که در این صورت مردم مجبور هستند از جیب خود بابت تماشای فوتبال هزینه کنند عنوان کرد: مردم باید از صدا و سیما خواسته‌شان را مطالبه کنند. فوتبال باید حق خودش را بگیرد. تا چند وقت پیش صدا و سیمایی‌ها می‌گفتند که مصوبه مجلس را برای پرداخت حق پخش ندارند اما مجلس این مصوبه را تصویب کرده و از تاریخ ۹۷.۱.۱ باید اجرایی شود یعنی پول فوتبال باید پرداخت شود. درآمد صدا و سیما بیشتر از فوتبال است.

فتاحی درباره اینکه در جلساتی که تاکنون با صدا و سیمایی‌ها داشتند به چه نتایجی رسیدند، گفت: به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و آنها فقط وقت خریدند و همیشه هم انتهای ماجرا همینی بوده که اکنون هست. وقتی مدیران فوتبال از سازمان لیگ پول می‌خواهند، سازمان لیگ از کدام منبع درآمدی باید این مطالبات را بدهد؟ مثلاً قرارداد ۴ سال پیش ۳۰ میلیارد تومان بوده است که اگر صدا و سیما آن را داده بود و ما بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کردیم خیلی از باشگاه‌ها بدهی‌های خود را داده بودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث حق پخش شامل تیم ملی هم می‌شود یا خیر، گفت: بله شامل تیم ملی هم می‌شود. چطور صدا و سیما برای پخش جام جهانی و یا لیگ‌های اروپایی پول می‌دهد اما برای لیگ خودمان و تیم ملی کشورمان نمی‌خواهد هزینه کند؟!

فتاحی در ادامه گفت‌وگو با فارس درباره اینکه ظاهراً سازمان لیگ به دنبال این است تا بازی‌های هفته بیست و ششم که در تاریخ ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین برگزار می‌شود را به زمان دیگری موکول کند، گفت: کنسل شدن این تاریخ‌ها امکان‌پذیر نیست اگر ما بازی‌ها را در این تاریخ لغو کنیم پس چه زمانی برگزار کنیم؟ متأسفانه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۱۳ فروردین کار ما را خراب کرده است بخصوص که در این روز هم استقلال و هم پرسپولیس بازی دارند و هر دو تیم در تیم ملی هم ملی‌پوش دارند. به خاطر همین دست سازمان لیگ برای تغییر برنامه‌ریزی بسته شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)