پرسپولیس نیوز : سرپرست باشگاه پرسپولیس و مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اتفاقات بازی پرسپولیس و فولاد صحبت کردند.
سعید فتاحی و ایرج عرب که دیشب روی خط تلفنی برنامه نود آمده بودند در این باره صحبت کردند.

فتاحی در این خصوص گفت: هفته گذشته شورای تامین نامه زد با این مضمون که با توجه به حساسیت های موجود و مسائل امنیتی زمان بازی عوض شود اما با توجه به بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس و حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا پاسخ دادیم امکان لغو بازی نیست و اگر در اهواز امکانش نیست در شهر دیگری بازی را برگزار کنند. در نهایت قرار شد در همان روز بازی برگزار شود و تا ساعت ۹ شب قبل از بازی همین بود و جلسه هماهنگی برگزار شد. شب قبل از بازی اعلام کردند امکان برگزاری مسابقه را ندارند و شورای تامین پیشنهاد داد بازی بیست و دوم بهمن و بعد از راهپیمایی برگزار شود و من با آقای عرب تماس گرفتم و به ایشان اطلاع دادیم درخواست کرده‌اند بازی پس فردا برگزار شود اما باشگاه پرسپولیس گفت ۲۲ بهمن بازی نمی کنیم چون پنجشنبه بازی داریم و ما این مساله را به استانداری اعلام کردیم و ساعت ۱۲:۳۰ شب با دکتر شریعتی استاندار خوزستان صحبت کردیم و قرار شد بازی در همان ۲۱ بهمن برگزار شود.
وی در ادامه گفت: من از ساعت ۹ صبح به ورزشگاه رفتم و هیچ مشکلی نبود و نیروی انتظامی هم حضور داشت تا این که ساعت ۱۳ اعلام کردند به خاطر مسائل امنیتی و مشکلاتی که پیش آمده بازی لغو شود. در همه جای دنیا و حتی در فرانسه دیده شده نیم ساعت قبل از بازی مسابقه ای لغو شده است وما نمی توانیم دخالت کنیم و جان مردم و امنیت خیلی مهم تر از برد و باخت است. من و سازمان لیگ اصلا نمی توانیم تصمیم گیری کنیم و اعلام کردند صبر کنید تا بررسی کنیم و حتی درهای ورزشگاه را برای هواداران باز نکردند. لحظه ای رسید که تیم پرسپولیس وارد ورزشگاه شد و به این تیم و تیم فولاد اطلاع دادم شاید بازی برگزار نشود. وقتی تیم پرسپولیس رسید برق منطقه قطع شده بود و رفتم داخل اتوبوس به آقای برانکو و قنبرپور اعلام کردم برق قطع است و در اتوبوس بمانید. من فکر کردم برق ورزشگاه است اما برق منطقه قطع بود. وقتی دیدم مدتی که در اتوبوس هستند طولانی شد خواستم بیایند روی نیمکت که در فضای باز باشد. همان جا گفتم آقای برانکو هنوز معلوم نیست بازی برگزار شود و اگر قرار باشد برگزار شود ممکن است مشکل باشد و اگر می بینید شرایط مساعد نیست من صورت جلسه کنم به خاطر نبود برق بازی لغو شود که آقای برانکو گفت نه مشکلی نیست بازی می کنیم. من تمام کارهایی که باید قانونا انجام می دادم را انجام دادم و حتی از آقای برانکو و قنبرپور پرسیدم نمی‌دانم چرا هجمه علیه من ایجاد شده است.

ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ گفت: الان بحث برد و باخت نیست و بحث حواشی و یک سری موضوعات غیر حرفه ای است. شب بازی جلسه هماهنگی انجام شده و همه نهادها و افراد واجد شرایط که در جلسه حضور دارند موضوع برگزاری بازی را صورت جلسه می کنند و همه چیز تمام شد. ۱۰ شب تماس گرفتند با من که زمان بازی را جابجا کنید. شورای تامین تامین یا هر نهاد امنیتی می تواند بازی را لغو کند نه این که جابجا کند. من به آقای فتاحی گفتم شما اجازه جابجایی ندارید. تیم پرسپولیس تیم کوچکی نیست و این بازی بسیار مهمی برای ما است. ما اگر یک روز بازی را عقب می انداختیم هم در این بازی مشکل پیدا می کردیم هم در بازی پنجشنبه و این دومینو تا انتهای لیگ ادامه پیدا می کرد. من این مسائل را اصلا به تیم انتقال ندادم و حتی آقای فتاحی ساعت ۹ صبح به من گفت بازی برگزار نمی شود باز هم انتقال ندادم تا تا آرامش در تیم برقرار باشد اما تیم ما از هتل به سمت ورزشگاه می‌آمد که داخل اتوبوس به علیرضا بیرانوند زنگ زدند و گفتند که به دلایل امنیتی بازی برگزار نمی شود. این موضوع داخل تیم پیچیده بود که بازی برگزار نمی شود و همین مساله باعث شد که در تونل دروازه بان ما عصبانی باشد.
عرب درباره اشتباه داوری به ضرر تیمش در بازی فولاد گفت: این که دیگر واضح است و ما ۱۰۰ درصد به دنبال این هستیم این سیستم VAR را راه بیندازند، ما که موافقیم و آماده هر گونه همکاری هستیم، هم داوران ضرر می کنند و هم باشگاه ها و این همه شبهه را چرا کنار نمی گذاریم.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات یک روند خاص دارد و از چند هفته قبل جدول را به ما می‌دهند و شب قبل از بازی جلسه برگزار شده و برگزاری بازی قطعی شده اما فردا به دروازه‌بان من می‌گویند بازی برگزار نمی‌شود. کجای حرفه ای گری این هست، مشکل اتوبوس، مشکل برق و اینها باعث شد تیم با ناراحتی وارد ورزشگاه شود. نمی دانم چه کسی زنگ زده است اما آقای فتاحی ایرادی در کارش هست و در جلسه شورای تامین به وظیفه‌اش عمل نکرده و باید از برنامه‌اش دفاع می کرد و به شورای تامین این را می‌گفت که مسابقه از قبل برنامه ریزی شده و اگر قرار بود بازی را به هم بزنند از همان تهران بازی را به هم می‌زدند نه اینکه ما به اهواز بیاییم. این تیم بزرگ پرسپولیس است و نمی‌شود با این تیم بزرگ این طور بازی کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)