فدراسیون فوتبال ایران و کره جنوبی برای برگزاری دیدار تدارکاتی در رده بزرگسالان و امید تفاهم کردند.

به گزارش تسنیم، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران و هونگ جیو چونگ رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی امروز (دوشنبه) در تهران و محل کمپ تیم‌های ملی قراردادی را برای همکاری امضا کردند که  طبق آن دو تیم ایران و کره جنوبی در رده بزرگسالان و امید دیدار تدارکاتی برگزار خواهند کرد.

بعد از امضای این تفاهم نامه و بازدید رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی از کمپ تیم‌های ملی نشست خبری با حضور روسای فدراسیون دو کشور برگزار شد.

رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی در این نشست گفت: یک سال است به عنوان رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی فعالیت می کنم و به دنبال افزایش ارتباطات با فدراسیون فوتبال ایران هستیم. در دو کشور، خیابان‌هایی به نام پایتخت‌های دو کشور ایران و کره جنوبی (تهران و سئول) وجود دارد و این موضوع نشان دهنده روابط  مشترک است.

وی سپس با خنده اظهار داشت: هر دو کشور در جام جهانی حضور دارند و امیدوارم موفق شوند و به فینال برسند، تا جام قهرمانی برای یک تیم آسیایی باشد. البته این رسیدن به دور دوم نیز خوب خواهد بود و فوتبال آسیا را به جایگاه رفیع‌تری می‌رساند.

هونگ جیو چونگ خاطرنشان کرد: برای برگزاری دیدار دوستانه بین تیم های ایران و کره جنوبی پس از جام جهانی برزیل صحبت زیادی با کفاشیان داشتم اما هنوز قطعی نشده است. البته قرار شد تا در رده امید دیدار تدارکاتی میان تیم های دو کشور پیش از بازی های آسیایی اینچئون برگزار شود و تیم ملی دو کشور نیز در ماه نوامبر (آبان یا آذر 93) پیش از آغاز جام ملت های آسیا دیدار تدارکاتی خواهند داشت.

وی افزود: ایران در فوتسال مردان و فوتبال زنان بسیار قوی است و امیدوارم همکاری‌های خود را در این زمینه بیشتر کنیم و از ایران کمک بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی همچنین از حمایت فدراسیون کشورش برای میزبانی جام ملت های آسیا توسط ایران خبر داد.

سپس خبرنگاری از چونگ سوال کرد که در برابر این حمایت از فوتبال ایران چه خواسته ای دارند که کفاشیان پاسخ داد: چیزی نمی خواهند و از ما خوششان آمده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران از مترجم خواست همین صحبت ها را برای همتای کره‌ای ترجمه کنند.

کیم نایب رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی  در این باره گفت: همانطور که رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی اعلام کرد ما می‌توانیم تجربیات‌مان را در اختیار فوتبال ایران بگذاریم و نمی‌توانیم در حال حاضر حمایت خاصی از فوتبال ایران کنیم و انتظار خاصی هم از ایرانی‌ها نداریم.

وی با اشاره به اینکه ایران امکانات سخت افزاری خوبی دارد، تصریح کرد: در بازدیدی که از آکادمی فوتبال ایران داشتیم متوجه شدیم که اینجا همه چیز در سطح پیشرفته قرار دارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی در مورد هدف دو تیم ایران و کره جنوبی در جام جهانی خاطرنشان کرد:  نمی توان در این باره صحبت کرد اما مسئولیت هر دو فدراسیون این است که در جام جهانی بهترین عملکرد را انجام دهند و فکر می‌کنم صعود از مرحله گروهی یا حتی 8 تیم برتر جام جهانی نه برای خود این دو تیم بلکه برای فوتبال آسیا اتفاق خوب و مهمی باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)