در مراسمی که دست‌اندرکاران کانون مربیان در اراک گرفتند، حسین فرکی به عنوان مربی ویژه فوتبال ایران برگزیده شد.

به گزارش  خبرورزشی،  شنیدن ‌نظرات سرمربی سپاهان اصفهان درباره این انتخاب جالب است.

تبريك مي‌گوييم، به عنوان مربي ويژه فوتبال ايران انتخاب شديد.
نظر لطف كانون مربيان و دوستان بود. به يحيي گل‌محمدي و عليرضا منصوريان هم بابت انتخاب آنها تبريك مي‌گويم. اميدوارم بتوانم نماينده خوبي براي ساير مربيان ايران در ليگ برتر باشم.

تجربه نشان داده شما معمولاً پس از قهرماني از تيم جدا مي‌شويد. مثل جدايي از فولاد خوزستان اما اين بار در سپاهان ماندني شديد.
قرارداد من با فولاد خوزستان تمام شده بود. در آن مقطع چاره‌اي نداشتم و بايد پايم را جراحي مي‌كردم. از طرفي نياز به استراحت هم داشتم و به همين خاطر تصميم به جدايي گرفتم.

اما مي‌گويند فركي مي‌دانست دفاع از قهرماني سخت است و جدا شد.
من با حرف و بحث‌هاي حاشيه‌اي كاري ندارم. بايد پايم را عمل مي‌كردم و به همين خاطر جدا شدم.

ظاهراً در همان مقطع پيشنهادي هم از پرسپوليس تهران داشتيد.
پيشنهاد رسمي نبود. يكسري از دوستان نزديك به باشگاه تماس‌هايي گرفتند اما دست‌اندركاران پرسپوليس به صورت رسمي با من صحبت نكردند.

بي‌تعارف دلتان نمي‌خواست براي يكبار هم كه شده هدايت پرسپوليس يا استقلال را بر عهده بگيريد؟
به شخصه از اتفاقاتي كه براي اين دو تيم افتاد بسيار ناراحتم. رشد پرسپوليس و استقلال به نفع فوتبال ايران است و اميدوارم تصميمات خوبي براي هر دو تيم گرفته شود.

جواب سؤال ما را نداديد!
ببينيد مربيگري در پرسپوليس باعث افتخار من حسين فركي است اما در حال حاضر با سپاهان اصفهان قرارداد دارم. به اين قرارداد هم متعهد هستم.

چه شد كه برخلاف فولاد خوزستان پس از قهرماني در سپاهان اصفهان ماندگار شديد؟
البته جا دارد از مسئولان سپاهان تشكر كنم كه با وجود مصدوميت و عمل جراحي، پاي من ايستادند. قرارداد من با سپاهان يك سال و نيم است و سال دوم توافقي بود كه البته از اين بابت مشكلي به وجود نيامد و ماندگار شدم.

دفاع از قهرماني سخت نيست؟
سخت‌تر از قهرماني است! اين نكته را خوب مي‌دانم اما با شناختي كه از باشگاه و مديران سپاهان دارم، مطمئن هستم با يك برنامه درست و اصولي مي‌توانيم به اهداف جديد خود در ايران و آسيا برسيم.

عملكرد ملي‌پوشان سپاهان در بازي دوستانه تيم ملي ايران برابر ازبكستان را ديديد؟
احسان حاج‌صفي، وريا غفوري و مهدي شريفي خيلي خوب ظاهر شدند و اميدوارم همين روند را حفظ كنند. البته تيم ملي تغييرات مثبتي داشت و جوانان توانستند خودي نشان بدهند. از ديدن جوانان مستعدي مثل مهدي ترابي، ميلاد محمدي، محمدحسين كنعاني‌زادگان،‌ سعيد عزت‌اللهي و… بسيار خوشحال شدم.

راستي مي‌دانيد علي كريمي گفته اين فوتبال و اين آقايان با روحيات من سازگار نيستند؟
علي كريمي را سال‌هاست خوب مي‌شناسم. او روحيات خاصي دارد كه شايد دليل محبوبيتش همين صداقت و روراستي‌اش باشد. به شخصه خيلي دوست داشتم در فولاد خوزستان به عنوان بازيكن در خدمتش باشم ولي قسمت نشد. حالا هم دوست دارم او بيايد سپاهان تا به عنوان همكار در خدمتش باشيم!

جدي مي‌گوييد؟!
بله، قدم علي كريمي روي چشم ما! او نه تنها بازيكن بزرگي بود بلكه مي‌تواند مربي بزرگي هم باشد و كافي است اراده كند. من يكي همين جا از او دعوت مي‌كنم به سپاهان بيايد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)