سرمربی سپاهان گفت:‌ ویژگی باشگاه بزرگی چون سپاهان این بوده است که در سخت ترین شرایط هم از حاشیه دور بوده است.

حسین فرکی سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از بازی تیمش در برابر استقلال خوزستان  گفت: جا دارد از خبرنگاران تشکر کنم. انشاالله لایق عنوان بهترین مربی لیگ باشم. اینها حاصل زحمات کل مجموعه سپاهان است. فصل گذشته فشار زیادی هم بر روی دوش شما، هم بر مردم اصفهان و هم بر کادر فنی بود. به خصوص که در هفته پایانی این فشارها به اوج رسید اما نتیجه آن شد که نتیجه مسابقه تبریز سبب قهرمانی سپاهان شد و این خستگی را از تن ما و بازیکنان خارج کرد. 

وی ادامه داد: تغییر و تحولاتی در این مدت به وجود آمد از جمله رفتن خلیلیان مدیرعامل باشگاه و تغییر و تحولات مدیریتی. ایشان کمک کردند که من به اصفهان بیایم و حالا خیلی آرام و بی صدا این اتفاق افتاد و از باشگاه جدا شدند. دکتر خلیلیان در این مدت از دوستان خوب من بودند و لازم است بابت زحماتش در مجموعه سپاهان از وی تشکر کنم. حاصل زحمات ایشان قهرمانی سپاهان بود. به هر حال  هر آمدنی رفتنی به همراه دارد و لازم است که همیشه خوش بدرقه باشیم. تصمیماتی که در رابطه با ایشان گرفته شد تصمیمات مدیریتی بود اما ویژگی باشگاه بزرگی چون سپاهان این بوده است که در سخت ترین شرایط هم از حاشیه دور بوده است. حتی در دشوارترین شرایط این تحولات به آسانی صورت گرفته است. از جمله رفتن کرانچار و آمدن من به جای این دوست خوبم به سادگی صورت گرفت. این مساله برخلاف جاهای دیگر است که تغییرات سبب به هم ریختگی های عجیب می شود و موجب ضربه خوردن باشگاه می شود. اما این آمدن و رفتن ها هیچ وقت باعث به هم خوردن اقتدار سپاهان نمی شود. 

سرمربی سپاهان در رابطه با جدا شدن یعقوب کریمی از تیم افزود: جا دارد عذرخواهی کنم از همه هوادارانی که به یک بازیکن علاقه دارند ولی من آن بازیکن را از مجموعه جدا می کنم. تمام کسانی که از تیم جدا می شوند می توانستند همچنان در این مجموعه باشند اما لازم بود که برای ورود نفرات جدید، گروهی بازیکن را کنار بگذاریم. بازیکنانی چون پادوانی، گردانی و یکی از بازیکنان جوان تیم خودمان به نام میرزایی از کسانی هستند که به ترکیب ما اضافه شده اند و ما تلاش کردیم که کمترین تغییرات را داشته باشیم. در مجموع از این مساله که تغییرات کمی داشته ایم راضی هستم. در حال حاضر بازیکنانی چون موسی اف، سرلک و… بازیکنانی هستند که در بخش تهاجم به ما کمک می کنند. 

وی در ارتباط با جداشدن خلیلیان و حواشی ناشی از آن ادامه داد: وقتی چنین اتفاقاتی می افتد طبیعی است که تبعاتی داشته باشد اما همانطور که گفتم شرایط سپاهان به گونه ای است که همه تلاش می کنند تا اتفاقی برای باشگاه نیفتد. قطعا هیات مدیره تلاش می کند بهترین تصمیم را بگیرد. من هم به عنوان یک مربی نمی توانم در این رابطه نظر بدهم که آیا تصمیم درستی است یا خیر زیرا در حیطه کاری من نیست. من به عنوان مربی می توانم در مورد بازیکنان تیمم نظر بدهم.

سرمربی سپاهان اظهار داشت: همیشه تعصب خلیلیان به تیم زبانزد بود و قطعا به عنوان یک شهروند اصفهانی توانا و خوش فکر همچنان از تیم حمایت خواهد کرد. ممکن است در هر تیمی بین بازیکنان به دلیل فشار بالا مشکلاتی ایجاد شود اما نمی توان این مساله را در مورد تمام بازیکنان جمع بست. یک بار این اتفاق در باشگاه افتاد که هر دو بازیکن به سرعت پشیمان شدند. در حالی که خود من این مساله را پیگیری کردم و رسانه ای که این مساله را مطرح کرده بود بزرگنمایی کرده بود. اما این مسائل طبیعی است و در همه تیم ها رخ می دهد.

بهترین مربی لیگ گذشته در خصوص 2 دروازه بان تیمش اذعان داشت: سال گذشته ما دو دروازه بان از بهترین های لیگ را داشتیم و خیلی ها به این مساله ایراد می گرفتند و می گفتند که حتما می خواهیم از سیستم چرخشی استفاده کنیم اما دیدید که من هرکه را که بهتر بود استفاده کردم. اینگونه اتفاقات می تواند در همه پست ها رخ دهد.

وی همچنین بیان داشت:‌ به نظر من قرعه کشی لیگ و جدول بازی ها نشان می دهد که در دور رفت باید از بازی های خانگی خود به بهترین شکل استفاده کنیم چون در مرحله بعدش باید بازی های خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس و فولاد برگزار کنیم و اینها می تواند در دور برگشت کار ما سخت کند.

فرکی در پایان گفت: تجربه فصل گذشته نشان داد که نمی توان تا آخرین لحظه درباره مدعیان لیگ پیش بینی کرد. طی دو فصل اخیر تا آخرین هفته چندین تیم مدعی بودند. امیدواریم با تلاش خود از فشار هفته پایانی در امان باشیم و تلاش کنیم تا زودتر از موعد به نتیجه موردنظر برسیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)