یک کارشناس فوتبال با تاکید بر این که هیچ کس در ورزش کشور در جای خود قرار ندارد منشا اختلافات موجود در فوتبال کشور را ورود افراد غیر ورزشی عنوان کرد.

ایسنا، ناصر فریاد شیران با حضور در نوزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به آسیب‌های موجود در ورزش کشور، اظهار کرد: در تنش‌ها و اختلافاتی که در ورزش به خصوص فوتبال رخ می‌دهد نباید نقش ورود افراد غیر ورزشی نظیر افراد سیاسی و صنعتی را نادیده گرفت.

وی در ادامه با اشاره به این که مدیریت در ورزش ایران در دست افراد متخصص هر رشته قرار ندارد، تصریح کرد: من معتقدم هر کسی برای دیده شدن، به فوتبال که مخاطبان بسیاری دارد وارد می‌شود و ورود افراد غیر حرفه‌ای به رشته‌های ورزشی توهینی بزرگ به آن رشته است.

فریاد شیران عملکرد برخی از رسانه‌ها را در دامن زدن به اختلافات و ایجاد تنش موثر دانست و گفت: درست است که در میان برخی از مدیران و ورزشکاران اختلاف سلیقه و تفکر وجود دارد؛ اما گاهی رسانه‌ها آنقدر یک مساله را بزرگ می‌کنند که در نهایت به رود رو شدن افراد و توهین آنها به یکدیگر می‌انجامد.

وی با اشاره به مصاحبه‌های اخیر دایی و رویانیان در قبال یکدیگر ادامه داد: به هر حال آقای دایی و رویانیان هر کدام در حوزه کاری خود افراد متخصصی هستند و نباید در مورد فعالیت یکدیگر اظهار نظر نموده و به حوزه تخصصی هم وارد شوند.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر این که اغلب رسانه‌ها با مسایل ورزشی منطقی برخورد نمی‌کنند، بیان کرد: زمانی رسانه‌ها آقای کفاشیان را مورد حمایت قرار دادند تا رییس فدراسیون شود، اما اکنون همان رسانه‌ها وی و فدراسیون را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند در حالی که او از ابتدا نباید به فوتبال می‌آمد، چرا که رشته تخصصی وی دوومیدانی بود و در آن حوزه می توانست فعالیت موفقی داشته باشد.

فریاد شیران همچنین در مورد آینده تیم ملی و صعود آن به جام جهانی گفت: همه ما از برد تیم ملی خوشحال می شویم، اما برد از کره تنها یک مسکن بود و اگر همچنان بی برنامه و بدون مدیریتی مقتدر پیش برویم نباید به صعود به جام جهانی امیدوار باشیم.

وی با بیان این که فدراسیون کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و در مقابل اشتباهات خود پاسخگو نیست، تصریح کرد: آقای کفاشیان هیچ گاه در مقابل باخت و نتیجه‌ نگرفتن تیم ملی به درستی پاسخگو نیست و هر گاه رسانه‌ها و مردم از او در مقابل عملکرد تیم پاسخ می‌خواهند وی تنها می‌خندند در حالی که مردم از خنده‌های وی خسته شده‌اند.

وی افزود: لیگ فوتبال اصلا شرایط مناسبی ندارد و هیچ جا نمی‌بینیم که اینقدر یک لیگ فوتبال تعطیلی داشته باشد و این تعطیلی‌ها تنها به بی نظمی در لیگ، افزایش بار مالی باشگاه‌ها و عقب افتادن ارائه امکانات به ورزشکاران منتهی خواهد شد.

فریاد شیران در پایان خواستار اهمیت بیشتر به بررسی فساد در ورزش کشور شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)