محمد فنایی با عدم حضور در نشست اعضای کمیته داوران با حسین عسکری، رئیس دپارتمان این کمیته، وداع خود با کمیته داوران را رسمی کرد.

از همان زمانی که محمد فنایی و مسعود مرادی برای عضویت در کمیته داوران انتخاب شدند، می‌شد پیش بینی کرد، کار اعضای این کمیته در نهایت به استعفا و کناره گیری می‌انجامد. عدم تصویب آیین نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال، انتخاب رئیس دپارتمان داوری فدراسیون بدون درنظر گرفتن نقطه نظرات اعضای این کمیته و … در نهایت منجر به استعفای محمد فنایی شد.

این داور که در کارنامه‌اش حضور در فینال جام جهانی 1994 دیده می‌شود، در قبال انفعال کمیته داوران پیرامون مسائلی که حول و حوش این کمیته رخ می‌دهد، واکنش نشان داد و در رسانه‌ها کناره گیری خود از حضور در این کمیته را اعلام کرد. فنایی که عنوان می‌شد استعفایش رسانه‌ای است با عدم حضور در نشست روز سه شنبه کمیته داوران با حسین عسگری نشان داد که در تصمیم خود مصر است و تمایلی به ادامه حضور در کمیته داوران ندارد.

با وداع محمد فنایی تعداد اعضای کمیته داوران به چهار نفر رسیده که شامل فریدون اصفهانیان، سیدرضا غیاثی، اسماعیل صفیری و مسعود مرادی می‌شود. با توجه به اینکه اعضای کمیته داوران از یک نظر و عقیده واحد برخوردار نیستند نیاز به حضور یک فرد جدید احساس می‌شود. با اینکه از سوی مقامات کمیته داوران هرگونه اختلاف نظر بین اعضای این کمیته تکذیب می‌شود اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد، تمایل مسعود مرادی به سمت فریدون اصفهانیان است و صفیری نیز متمایل به سمت غیاثی.

در این کمیته چهار نفره که آرا و عقایدشان دو به دو تقسیم می‌شود، تصمیم گیری به راحتی امکانپذیر نیست و انتخاب فرد پنجم برای جایگزینی محمد فنایی ضروری به نظر می‌رسد.

براساس این گزارش، از افراد مختلفی برای نشستن بر کرسی کمیته داوران یاد می‌شود که اصلی‌ترین آنها خداداد افشاریان، پیشکسوت داوری است که تا همین یکی، دو فصل پیش سوت داوری در لیگ برتر را در دهان داشت. تمایل فریدون اصفهانیان در به کارگیری پیشکسوتان داوری که تازه از چرخه قضاوت خارج شده‌اند، شانس داورانی چون افشاریان را برای حضور در کمیته داوران تقویت می‌کند.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه سرنوشتی در انتظار کمیته داوران فدراسیون فوتبال خواهد بود، کمیته‌ای که فعلا درگیر اختلاف نظرهای زیادی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)