پرسپولیس نیوز : کارشناس داوری برنامه نود گفت در مسابقه پرسپولیس برابر تراکتورسازی با برتری میزبان تبریزی یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد.

در مسابقه جنجالی تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته شانزدهم لیگ برتر در شرایطی که پرسپولیسی ها با یک گل از میزبان عقب افتاده بودند دو صحنه مشکوک درون محوطه جریمه تراکتورسازی رخ داد. محمد فنایی کارشناس داوری برنامه شب گذشته نود با اشاره به این موضوع افزود: در صحنه اول فرزاد حاتمی قصد زدن ضربه به توپ را دارد که از پشت توسط مدافع تراکتورسازی شارژ می شود و یک خطای پنالتی کاملا واضح برای پرسپولیس باید اعلام می شد که داور از آن خودداری کرد.

 

حاتمی یک بار دیگر نیز با شارژ مدافع تراکتور درون محوطه جریمه سرنگون شد و پرسپولیسی ها باز هم اعتقاد به پنالتی داشتند اما فنایی در خصوص این صحنه که مشکوک تر هم به نظر می رسید گفت: در این صحنه هر دو بازیکن برای زدن ضربه سر به هوا پریدند و باز بودن دست مدافع تراکتورسازی طبیعی بوده و او نمی تواند دست های خودش را در سینه جمع کند تا به بازیکن پرسپولیس نخورد پس اینجا پنالتی رخ نداده است اما باز هم تصمیم گیری سخت است و من به سختی می توانم اینجا اعلام پنالتی کنم.

 

فنایی همچنین در خصوص خطای شدید مهرداد کفشگری روی بازیکن تراکتورسازی گفت: با توجه به اینکه او تعادل داشت و قبل از گذاشتن پا روی پای بازیکن حریف مکث کرد بنده حرکت وی را عمدی تشخیص داده و مستحق دریافت کارت قرمز می دانم. در مجموع این پرسپولیس بود که در این بازی یک پنالتی طلبکار شد.

 

جالب این جاست پنالتی که در بازی رفت برای پرسپولیس برابر تراکتورسازی گرفته شد و تبدیل به گل نشد پس از یک نیم فصل همچنان با اعتراض مسئولان تراکتورسازی همراه است و آنان معتقدند به تصمیم اشتباه داور باخته اند! درپی همین اعتراضات در مسابقه برگشت دو تیم روی دو صحنه مشکوکی که درون محوطه جریمه این تیم رخ داد داور دستور به ادامه مسابقه داد.

 

در ادامه به بررسی داوری مسابقه تیم های استقلال و گسترش فولاد تبریز پرداخته شد که در جریان آن فنایی در خصوص خطای شدید امیرحسین صادقی پس از دست دادن توپ در آخرین نقطه خط دفاعی استقلال گفت: با توجه به اینکه بازیکن حریف در شرایط تک به تک قرار دارد جریمه صادقی فقط یک کارت قرمز است اما چون خطا بیرون محوطه جریمه رخ داد یک ضربه آزاد مستقیم چسبیده به محوطه جریمه باید اعلام شود که داور در این صحنه حتی از اعلام ضربه خطا هم خوددای کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)