پرسپولیس نیوز: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است کنار گذاشته شدن دو بازیکن این تیم توسط کالدرون پیش از دیدار با ذوب‌آهن یک اقدام مفید در جهت مبارزه با بازیکن‌سالاری بوده است.
مرتضی فنونی‌زاده درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال, اظهار داشت: این یکی از بهترین بازی‌هایی بود که پرسپولیس در این فصل انجام داد و توانست در خانه حریف به یک پیروزی خوب دست پیدا کند. به نظر می‌رسد تیم به یک خودباوری رسیده است. فکر می‌کنم کالدرون توانسته کم‌کم به ترکیب ایده‌آل تیم دست پیدا کند و یا اینکه این موضوع را به او گوشزد کردند که بهتر است با همان ترکیب برانکو بازی کند.

وی اشاره کرد: همچنین اضافه شدن کمال کمیابی‌نیا و بازی دادن شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی خیلی به تیم کمک کرده و فکر می‌کنم سرمربی تیم الان ۷۵ درصد از ترکیب تیم شناخت دارد. تیم رفته رفته بهتر نیز خواهد شد و فکر می‌کنم ما مدعی اول قهرمانی هستیم. درست است امسال پنج شش تیم مدعی هستند، اما اولویت اول فکر می‌کنم خودِ پرسپولیس است, البته به شرط اینکه کالدرون بچه‌هایی که برای تیم زحمت کشیده‌اند و آماده هستند را بازی دهد و پازل را کامل کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با اشاره به حضور بشار از ابتدای بازی با ذوب‌آهن در ترکیب سرخپوشان, خاطرنشان کرد: تمام هافبک‌های پرسپولیس جنگجو هستند، اما بشار یک بازی‌ساز خیلی خوب است و قابلیت خیلی بالایی برای بازی‌سازی دارد. همچنین پایان مصدومیت کمال نیز خیلی خوب است و با حضور او احمد نوراللهی می‌تواند جلو‌تر بازی کند. کالدرون یک آرژانتینی است و باید به بازی رو به جلو اعتقاد داشته باشد، اما نمی‌دانم چرا او به دنبال بازی دفاعی است!

مرتضی فنونی‌زاده با بیان اینکه «پرسپولیس هنوز به یک مهاجم خوب در کنار علیپور نیاز دارد.»، یادآور شد: بعد از علیپور, مهدی عبدی هم جوان آینده‌داری است که می‌تواند در برخی اوقات که تیم از پیروزی مطمئن است, وارد زمین شود و یک نیمه خود را نشان داد.

وی درباره اینکه با وجود برتری سه گله پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اما هنوز هم حرف‌وحدیث‌هایی درباره تغییر سرمربی شنیده می‌شود,گفت: انصاری‌فرد از بدنه فوتبال است و مطمئن باشید حداقل تا نیم‌فصل این اتفاق نخواهد افتاد. اصلاً چه اشکالی دارد اگر تیم همین‌طور روان بازی کند کالدرون در پرسپولیس بماند؟! به شرطی که پازل اصلی پیدا و حفظ شود و کالدرون ۱۰ درصد هم به نظر کارشناسان و پیشکسوتان گوش کند و کسی را که لایق بازی است، بازی دهد. هرچند که نظر نهایی با سرمربی است و او باید شرایط تیم را در نهایت بسنجد.

این پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: الان کالدرون متوجه شده است که زوج شجاع (خلیل‌زاده) و سیدجلال (حسینی) که پرسپولیس با آنها سه بار قهرمان شده خیلی بهتر از دیگر حالت‌هاست. هرچند که کنعانی‌زادگان نیز بازیکن خوب و ملی‌پوشی است، اما او می‌تواند در پست‌های دیگر به کار گرفته شود. در سمت راست نیز وضعیت نادری و انصاری شبیه به هم است و می‌توانند به نسبت توانایی حریف بازی گرفته شوند.

فنونی‌زاده درباره دیدار هفته چهاردهم پرسپولیس مقابل گل‌گهر در ورزشگاه آزادی ابراز داشت: در ورزشگاه آزادی نباید فرقی کند که با چه کسی بازی داریم و باید حداکثر امتیاز را بگیریم. الان  رقابت بین مدعیان جذابیت شده و حساسیت بازی‌ها افزایش پیدا کرده است. من فکر می‌کنم امسال از بین استقلال و پرسپولیس و تراکتور یک تیم قهرمان می‌شود. سپاهان را به این دلیل مدعی نمی‌دانم، چون سیستم این تیم شناخته شده است!

وی با اشاره به اینکه پیش از بازی با ذوب‌آهن کالدرون سیامک نعمتی و امید عالیشاه را به دلیل تخلف انضباطی از فهرست ۱۸ ساله خارج کرد, گفت: کالدرون با این برخورد کار قشنگی کرده است و من خیلی این اقدام را پسندیدم. از آن دست کار‌هایی است که پروین در پرسپولیس می‌کرد و برخوردی جدی با بازیکن‌سالاری داشت. امید عالیشاه باید خویشتندار باشد و با صبوری به تیم کمک کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)