پرسپولیس نیوز: مدافع پیشین تیم ملی می گوید جای مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیب تیم ملی خالی بود و او باید در کنار حسینی یا کنعانی‌زادگان به میدان می‌رفت.

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در اولین دیدار خود رد راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر هنگ کنگ با گل‌های کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون به برتری برسد تا نخستین بازی رسمی تیم ملی زیر نظر ویلموتس با پیروزی همراه باشد.

مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد تیم ملی در این دیدار گفت: هنگ کنگ تیم درجه ۲ یا ۳ آسیا بود و تیم ملی طبق انتظارات بازی کرد. البته در دقایقی میزبان دست کم گرفته شد اما در کل عملکرد تیم خوب بود و توانستیم در بازی اول که بازی مهمی است پیروز شویم. البته این دیدار عیار ویلموتس را مشخص نمی‌کند و بازی با عراق و بحرین است که نشان می‌دهد آیا ویلموتس می‌تواند مربی خوبی برای ایران باشد یا خیر.

مدافع پیشین تیم ملی افزود: من همیشه گفتم عیار تیم ملی برابر تیم‌هایی چون عراق و عربستان مشخص می‌شوند زیرا شرق آسیایی‌ها مثل کره، ژاپن و استرالیا از ما می‌ترسند. ویلموتس دیروز بر خلاف تاکتیک‌های کی‌روش بازی هجومی را ارئه داد و تیم با دو مهاجم بازی کرد که این به خاطر مهاجم بودن ویلموتس در دوران بازی‌اش است. دیروز بالاخره و پس از مدت‌ها شاهد ارائه “فوتبال ایرانی” از تیم ملی بودیم که مسبب اصلی آن سرمربی بلژیکی است.

او درباره زوج مجید حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در خط دفاع تیم ملی گفت: این دو مدافع، بازیکنان خوبی هستند اما همیشه باید یکی از مدافعان میانی باتجربه و دیگری جسور باشد و ضربه‌های اول را بزند. هم حسینی و هم کنعانی‌زادگان تجربه زیادی ندارند و حضور پورعلی‌گنجی در ترکیب ۱۱ نفره تیم الزامی است. این دو مدافع آینده درخشانی دارند اما زوج این دو که تجربه کافی را ندارند فعلا برای تیم ملی مناسب نیست.

فنونی‌زاده در پایان گفت: پس از بازی با عراق می‌شود درباره نظم و تفکرات ویلموتس صحبت کرد اما بازی‌هایی که تیم او در مقابل سوریه، کره‌جنوبی و هنگ کنگ به نمایش گذاشت نوید آینده روشن این تیم را می‌دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)