فدراسيون فوتبال ايران در تلاش است تا مجوز حضور رضا قوچان نژاد در تيم ملي را از فيفا دريافت کند.

 با وجود گذشت چند ماه از انتخاب قوچان نژاد از سوي کارلوس کي‌روش به عنوان بازيکن تيم ملي فوتبال، هنوز اين بازيکن اجازه بازي براي ايران را ندارد.

فدراسيون فوتبال کشورمان که از همان ابتدا تلاش براي اثبات ايراني بودن قوچان نژاد را آغاز کرده است،‌ هنوز رضايت فيفا را نگرفته و علي‌رغم ارسال مدارک متعدد به فيفا، هنوز مجوز بازي اين بازيکن صادر نشده است.

قوچان نژاد هيچ مدرکي دال بر ايراني بودنش را نداشته باشد. البته فدراسيون فوتبال ترجمه شناسنامه و همچنين تائيديه ثبت احوال مشهد را به فيفا ارسال کرده اما آن‌ها اين مدارک را “من‌درآوردي” دانسته و قبولشان نکرده‌اند!

با اين حال با اصرار کارلوس کي‌روش‌، تلاش براي جلب رضايت فيفا ادامه دارد و اين بار مدرکي از سوي سفارت هلند در ايران به زوريخ ارسال شده است تا ثابت کند قوچان نژاد مليت ايراني دارد و در سال‌ها اخير نيز مليت‌اش را حفظ کرده است.

اين مشکل براي اشکان دژاگه وجود نداشته است، چون او پاسپورتي که با آن از ايران خارج شده بود را در اختيار داشت و فيفا آن را پذيرفت. به هرحال آخرين مدرک ارسالي از سوي فدراسيون فوتبال در حال حاضر به دست کارشناسان فيفا رسيده و به نظر مي‌رسد رأي که اين بار صادر مي‌شود، آخرين مرحله کار باشد، چرا که فدراسيون فوتبال ديگر مدرکي براي اثبات ايراني بودن قوچال‌نژاد نخواهد داشت.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)