مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم فوتبال شاهین بوشهر از رسانه ها خواست در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس – داماش بزرگنمایی نکنند.

 

سرمربی تیم فوتبال شاهین بوشهر در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس – داماش گفت: بازی ما با بازی پرسپولیس همزمان بود. قبول ندارم چنین اتفاقی افتاده باشد. اینها احتمالا شیطنت‌هایی بوده و برخورد شدید و غیر رئوفانه با این قضیه مؤید این است که ما بعد منفی این قضیه را در نظر گرفته‌ایم.

از تمام مسئولان خواهش می‌کنم به عنوان کسی که تحصیلات عالیه‌اش روانشناسی بوده، از من این حرف را بپذیرند. محمد نصرتی از بچگی پیش خودم بزرگ شده؛ یک انسان فرهیخته و بچه مؤمن است و خانواده فرهیخته‌ای هم دارد؛ همینطور شیث رضایی. من در تقابلی که با دایی داشتم گفتم که جز صداقت، دیانت، حفظ حرمت بزرگتر و پیشکسوت در یک سالی که در کنار شیث بودم ندیدم. بهترین بازی‌ را هم برای ما کرد و 3 گل زد و به تیم ملی هم دعوت شد. قبول نمی‌کنم چنین چیزی از غائله تعرض به حریم ورزش صورت گرفته باشد؛ اگر هم رخ داده باشد در ضمیر ناخودآگاه بوده است.

دو نفر از بهترین فوتبالیست‌های ما دارای سجای اخلاقی هستند. حالا شاید شیث شیطنت‌هایی از جمله قضیه هواپیما داشته باشد. اصلا خود قضیه هواپیما نشان می‌دهد که این ضمیر ضمیر ناخودآگاه است و قصد و تعمدی در این قضیه نیست. کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند و به مسائل روحی و روانی افراد آگاهی دارند بدانند نباید این مسائل را بزرگ کرد. کسانی که دارند این تیترها را می‌زنند نمی‌دانند که محمد نصرتی چنین آدمی نیست و این همه سال در فوتبال زحمت کشیده و تاکنون چنین مسئله‌ای نداشته. یک تیتر جالب و پربیننده ارزش خراب کردن دو بازیکن خوب ما را ندارد.

 
* با این حرف‌ها فرافکنی نمی‌کنید؟

اول صحبتم هم گفتم دقیقا بازی آنها با بازی ما همزمان بود؛ این صحنه را ندیدم و نمی‌توانم قضاوت کنم اما حرکاتی هست که در ضمیر آگاه شکل می‌گیرد و برخی در ناخودآگاه. 25 سال به عنوان افسر پلیس و ضابط قانون فعالیت کردم. اولین بحث را بحث انگیزه در نظر می‌گیریم. یعنی انگیزه‌ ها در ارتکاب به برخی حرکات غیرقابل انکار است. اینجا دفاع نکردم بلکه گفتم برخی حرکات در ضمیر ناخودآگاه شکل می‌گیرد و بحث انگیزشی در آن مطرح نیست اما حرکاتی که در ضمیر خودآگاه شکل می‌گیرد بد آموزی هم دارد. به محمد نصرتی اعتقاد دارم چون تحت تعلیم خودم بوده؛ نمی‌توانم چنین چیزی را قبول کنم. در این 12-13 سال یک حرکت غیراخلاقی از محمد نصرتی دیده‌اید؟ جز صداقت، عزت، دیانت، انسانیت و اسلامیت چزیی از او دیده‌اید؟

خدا را گواه می‌گیرم یک روز بدون روزه شیث را تمرین ندادم. به عنوان یک پدر می‌ گویم بچه شما اشتباهی انجام دهد چه رفتاری با او دارید؟ 2-3 ماه پیش توی گوش پسر خودم زدم برای اینکه تا کمی بازو درآورد تو روی مادرش ایستاد؛ کشیده زدم تا جایگاه ها را بداند. تنبیه‌اش کردم اما اینکه بخواهم از خانه بیرونش کنم تا به مفاسد اجتماعی فراوانی که بیرون از خانه انتظارش را می‌کشند مبتلا شود، کار درستی است؟ بعد هم بگویم تنبیه کردم و یک کار تربیتی انجام دادم؟
در انگلیس اتفاقاتی رخ داده و آنها به راحتی از کنارش گذشتند. ما نمی‌گوئیم به راحتی از کنارش بگذریم. در لیگ انگلیس خیلی اتفاقات می‌افتد ما نباید از آنها تبعیت کنیم. ما در ایران هستیم و خیلی هم سرافرازتر هستیم.

 

شرایط حال حاضر پرسپولیس و حضور علی‌پروین به عنوان مدیر فنی این تیم را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

معتقدم حضور علی آقا با کوله باری از تجربه می‌تواند به تیم کمک کند. ممکن است حمید استیلی این روزهای پرسپولیس را ندیده باشد اما علی آقا این روزها، روزهای شادی، غم، شکست‌ها و تجربه‌های بزرگ را دیده و با تجربه خودش می‌تواند به این تیم کمک کند. این روزها هم پرسپولیس در آغاز بیرون آمدن از این منجلاب است.

 


پرسپولیسی‌های واقعی باید الان خودشان را نشان دهند. روزهایی که پرسپولیس به صورت طبیعی دارد نتیجه می‌گیرد، زیاد نمایان نیست. نازش تیم‌های پرطرفدار به این است که در روزهای سخت دست من را بگیرند. امروز پرسپولیسی‌ها باید دست به دست هم بدهند و به حمید استیلی و پروین کمک کنند. پرسپولیس الان در این شرایط است به خاطر قصور طرفدارانش است. در بازی با مس در جام حذفی تا دقیقه 120 به پای تیمشان ماندند و دیدی که در دقیقه 118 گل برتری پرسپولیس به ثمر رسید. این درس را استقلالی‌ها به من دادند. تا زمانی که زنده هستم خوبی‌های استقلالی‌ها را فراموش نمی‌کنم. درسی بود که به تیم‌های پرطرفدار دادند. در یک نیم‌فصل تیم 5 شکست را با من تجربه کرد، اما تا روز آخر که با شکست از استقلال رفتم، طرفداران به پای من ایستادند و به بقیه یاد دادند که فرق طرفدار با تماشاگر چیست.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)