انتشار تصویری از حرکت جالب هواداران کره‌ جنوبی می‌تواند یادآوری کند که در حاشیه اتفاقات ورزشی، مسائل دیگری هم اهمیت دارند؛ مساله‌ای که این بار در جمع آوری زباله‌های هواداران کره‌ای پس از شکست غم‌انگیزشان ظهور پیدا کرد.

ایسنا، پس از برد شیرین تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی آنقدر درگیر خوشحالی خود و پیروزی غیرتمندانه ملی‌پوشانمان بودیم که آنچه در آن 90 دقیقه انجام دادیم را به باد فراموشی سپردیم و یک صدا با نام ایران – ایران از ورزشگاه خارج شدیم.

حتی این خوشحالی را با خود به خیابان های تهران نیز بردیم اما به هیچ وجه به آنچه در استادیوم صد هزار نفری آزادی که شمایلش دل حریفان را می لرزاند انجام دادیم، فکر نکردیم.

خیلی خوب بود صد هزار نفر یکصدا ملی‌پوشان را تشویق می کردیم و در این میان برای تازه کردن گلو و گرفتن انرژی نیز آب می نوشیدیم و چیزی می‌خوردیم اما همه چیز در این تشویق‌ها و حمایت‌ها تمام نمی‌شود چرا که پس از 90 دقیقه هیجانی صندلی‌های ورزشگاه آزادی را که جهنم کره‌ای‌ها بود را رها کردیم و به خانه آمدیم، فارغ از اینکه در همان صندلی‌ها افرادی بودند که غم شکست تیمشان را فراموش کردند و در پایان بازی زباله‌هایشان را جمع ‌آوری کردند تا نکند یکی از بزرگترین استادیوم‌های ورزشی جهان خم به ابرو بیاورد. زباله‌هایشان را جمع‌آوری کردند تا بدن ورزشگاه‌ آزادی با اینکه برای فوتبالیست‌هایشان جهنمی بود سالم بماند.

تصویر منتشر شده از هواداران کره‌ای که مشغول جمع‌آوری زباله‌هایشان پس از دیدار ایران برابر کره جنوبی هستند فارغ از اینکه نشان می‌دهد چقدر برد برابر این کشور برایمان شیرین بوده که با هیجان بالا ورزشگاه‌ را ترک کرده‌ایم به خوبی ثابت می‌کند که قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم. شاید اگر فوتبال ایران هم همانند چند رشته دیگری ورزشگاهی کوچک داشت تا تنها دو تا سه هزار نفر جایگاه برای هواداران در خود جای می‌داد این اتفاق نمی‌افتاد که پس از دیدار ایران برابر کره جنوبی تنها یک قسمت کوچک از ورزشگاه تمیز باقی بماند.

ای کاش هواداران ایرانی آنقدر که حامی ورزشکارانشان هستند حامی حداقل امکانات این ورزشکاران نیز باشند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)