مرجع خبري پرسپوليس:تومیسلاو ایوکوویچ دستیار زلاتکو کرانیکار سرمربی جدید پرسپولیس خواهد بود.

او متولد یازدهم آگوست 1960 در شهر زاگرب است. ایوکوویچ یکی از معروف‏ترین گلرهای اسلواکی و اروپاست. او در تیم‏های دیناموزاگرب، ستاره سرخ بلگراد، تیرول اینسبراگ و ویند اسپورت کلاب سابقه فعالیت دارد.
تومیسلاور ایوکوویچ از سال 1983 تا 1991 نیز در تیم ملی یوگسلاوی عضویت داشته و همواره به‏خاطر رویارویی‏هایش با دیگو مارادونا مطرح بوده است و به عنوان قاتل مارادونا شناخته می‏شود. در رقابت‏های جام یوفا بود که مارادونا با پیراهن ناپولی به مصاف تیم ستاره سرخ بلگراد رفت و ایوکوویچ موفق شد ضربه پنالتی مارادونا را بگیرد.

پس از این در رقابت‏های جام جهانی 1990 بود که بار دیگر این دو مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مارادونا که هنوز آن ضربه پنالتی نفرینی را فراموش نکرده بود پیش از شروع بازی به سمت ایووکویچ رفت و برای او کری خواند و ایوکوویچ هم با همان روحیه خاص خودش با مارادونا شرط‏بندی کرد و قول داد که اسطوره آرژانتینی را در جام جهانی نیز مغلوب کند. دست بر قضا در حین بازی یک پنالتی به سود آرژانتین اعلام شد و مارادونا با خونسردی پشت ضربه پنالتی ایستاد اما ایوکوویچ باز هم مارادونا را مغلوب کرد.
ایوکوویچ در بین سال‏های 2004 تا 2006 مربی دروازه‏بان‏های کرواسی بود و بعد از آن با کرانیکار راهی امارات شد و به عنوان دستیار او در باشگاه الشعب به فعالیت پرداخت.
با آمدن ایوکوویچ به پرسپولیس، قاتل مارادونا روی نیمکت سرخ‏ها خواهد نشست. البته ایوکوویچ به عنوان دستیار اول در پرسپولیس فعالیت خواهد کرد و با این حساب حسین عبدی و احمدرضا عابدزاده این شانس را خواهند داشت تا به عنوان دستیاران کرانیکار در خدمت این تیم باشند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)