پرسپولیس نیوز: پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی نتیجه لازم را بگیریم باید با تیم‌های قدرتمند دنیا بازی دوستانه ترتیب بدهیم.

ابراهیم قاسمپور در مورد دو بازی دوستانه تیم ملی کشورمان مقابل تیم‌های ملی تونس و الجزایر گفت: تیم ملی در این دو مسابقه دو عملکرد متفاوت داشت. در بازی اول کی‌روش بیشتر از نفرات ذخیره خود استفاده کرد که عملکرد چندان خوبی را از آنها شاهد نبودیم و منجر به شکست در این مسابقه هم شد. در بازی دوم شاهد حضور نفرات اصلی در میدان بودیم که این بازیکنان تا حد زیادی هماهنگ‌تر نشان دادند، اگرچه سیستم تیم ملی در هر دو مسابقه به یک شکل بود و کی‌روش کماکان تیمش را با بازی بسته و دلخوش به ضد حملات به میدان می‌فرستد.

وی در مقایسه بین نفرات اصلی و ذخیره تیم ملی نیز یادآور شد: به شخصه تفاوت چندانی بین نفرات نمی‌بینم اما چون برخی بازیکنان بیشتر کنار هم بازی کرده‌اند به مراتب هماهنگ‌تر هستند. به طور مثال روزبه چشمی و محمدرضا خانزاده برای اولین بار بود که کنار هم بازی می کردند و از این‌رو نمی‌شد از آنها انتظار یک بازی بی‌نقص و هماهنگ را داشت. در اکثر پست‌ها تیم ملی بازیکنان خوبی را در اختیار دارد و فقط باید بیشتر کنار هم بازی کنند تا به انسجام لازم برسند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا حریفان تیم ملی در حد رقبای ایران در جام‌جهانی بودند یا نه، خاطرنشان کرد: تونس و الجزایر به مراتب حریفان بهتری از تیم سیرالئون بودند اما قطعا با حریفان قویتری در جام‌جهانی بازی خواهیم کرد. نمی‌دانم چرا مربیان تیم ملی از بازی با تیم‌های قدرتمند دنیا ترس دارند. ما اگر واقعا دنبال این هستیم که در جام جهانی نتیجه بگیریم باید با تیم‌هایی چون آلمان، برزیل، آرژانتین، ایتالیا، انگلیس و… بازی کنیم تا از نظر روحی و روانی هم آماده بازی‌های جام‌جهانی باشیم. شاید کی‌روش نمی‌خواهد به کارنامه مربیگری‌اش در ایران خدشه‌ای وارد شود که این بحثش جداست. اگر قرار باشد به همین حریفان دلخوش کنیم، پیشرفتی در کارمان نخواهیم داشت.

قاسم‌پور در واکنش به خواسته کی‌روش که اعلام کرده بازیکنان داخلی از نظر بدنی شرایط خوبی در مقایسه با لژیونرها نیستند و آنها باید هر چه زودتر برای مدت طولانی در اختیار او قرار بگیرند، اظهار داشت: من چندان موافق این موضوع نیستم و اعتقاد دارم اردوی بلند مدت برای این بازیکنان آنها را بیشتر خسته و فوتبال‌زده خواهد کرد، ضمن اینکه بیشتر بازیکنان داخلی تیم ملی از پرسپولیس و استقلال هستند. دو تیمی که دو مربی خارجی خوب را بالای سر خود می‌بینند. کی‌روش که مربیان ایرانی رانمی‌پسندد، آیا کار شفر و برانکو را هم قبول ندارد؟ قطعا این دو مربی برای بازی‌های آسیایی تیم‌شان را به بهترین شکل آماده کرده‌اند و کاملا هم به روز هستند. نمی‌دانم کی‌روش چه اصراری دارد تا برای بازیکنان داخلی اردوی بلند مدت بگذارد در شرایطی که شاید فقط از دو سه نفر آنها در ترکیب اصلی‌اش استفاده کند. به هر حال باید به تیم‌های باشگاهی هم حق داد که از همه داشته‌های خود استفاده کنند، مخصوصا در بازی‌های آسیایی که جنبه حیثیتی برای فوتبال کشورمان هم دارد. من فکر نمی‌کنم هیچ یک از مربیان حاضر در جام جهانی بخواهند ۴۰،۵۰ روز اردو برای تیم‌شان در نظر بگیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)