مرجع خبری پرسپولیس :  سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: همچون تجربه موفق مربيگري‌ام در پرسپوليس قول سربلندي تيم ملي را داده‌ام.

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس و به نقل از سايت فيفا افشين قطبي به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 و در حالي كه قبل از ديدار با كره شمالي 6 امتياز از 5 مسابقه كسب كرده و هر لحظه امكان حذف شدنش از مرحله مقدماتي احتمال مي رود، اما همچنان اميدوار است.
ايران در اين مرحله بعد از تيم هاي ملي كره جنوبي، كره شمالي و عربستان در رتبه چهارم قرار دارد و به شدت خطر حذف شدن اين تيم را تهديد مي كند. در اين مرحله فقط 2 تيم شانس صعود مستقيم را به مسابقات جام جهاني 2010 را دارند.
رقابت براي صدرنشيني و صعود مستقيم به جام جهاني كار بسيار سختي براي قطبي و مردان ملي پوش ايران است و شنبه ايران بايد در پيونگ يانگ مسابقه سرنوشت ساز و دشواري را برابر كره شمالي برگزار كند و 4 روز بعد بايد به مصاف تيم ملي امارات برود. در آخرين ديدار نيز بايد در سئول با تيم ملي كره جنوبي روبرو شود.
شرايط نشان مي دهد اگر ايراني ها مي خواهند به جام جهاني بروند، قطبي و بازيكنانش هيچ فرصتي را براي اشتباه كردن ندارند.
قطبي در اين زمينه مي گويد: 2 سال پيش زماني كه سرمربي تيم پرسپوليس شدم، در اولين نشست مطبوعاتي ام خبر از قهرماني دادم و سرانجام اين تيم را قهرمان ايران كردم. زماني هم كه به عنوان سرمربي ايران شدم چنين قولي را دادم و ايران را به جام جهاني 2010 خواهم رساند.

وي تاكيد كرد: ايران از قطب هاي فوتبال آسيا است و ما بازيكنان با استعداد زيادي را در اختيار داريم و در وضعيت فعلي انگيزه ما براي صعود به جام جهاني بالا رفته و اين هدف اصلي ما است.
وي ادامه داد: در مسابقات آسيايي داشتن تاكتيك سرعتي و اعتماد به نفس بالا و روحيه مطلوب از مهم ترين فاكتورها براي رسيدن به برتري هستند و مي توانند عواملي براي ايجاد شانس هاي متعدد در راه رسيدن به پيروزي باشند.
قطبي يادآور شد: حرفه من چنين سازماندهي شده كه مهره هايي را در اين مسير سازماندهي كرده و آنها را در بهترين مسير قرار دهم. اين روش به من اجازه مي دهد كه بيشترين كارآيي را از بازيكنانم در ميادين داشته باشم. من در فوتبال اين فرصت ها را داشته ام كه با بزرگان فوتبال دنيا كار كرده و در زمينه مربيگري از مربيان بزرگي چون گاس هيدينگ و ادووكات چيزهاي زيادي ياد بگيرم.
وي گفت: بخش مهم اصول مربيگري شامل برنامه ريزي و مديريتي در حوزه اي فراتر از ميدان مسابقه فوتبال است. موفقيت يك تيم فقط به هدايت و برنامه هاي تاكتيكي در تمرينات و هدايت بازيكنان آن ختم نمي شود بلكه مسايل پزشكي، روند آماده سازي و سازماندهي منظم؛ جوي كه همگان در اين فرآيند به صورت همگون حضور داشته باشند نيز در پيروزي ها و سربلندي ها يك تيم نقش اساسي دارند.
قطبي درباره حريف روز شنبه ايران تاكيد كرد: كره شمالي نشان داده كه مي تواند حريف سختي براي ما باشد. بازي هاي قبل آنها به خوبي اين قدرت را نشان مي دهد و گوياي اين ادعا است، اما به نظر من بازيكنان ما به لحاظ توانايي و استعداد بهتر از مهره هاي كره شمالي هستند. اميدوارم بتوانم بردي را كه در مرحله مقدماتي جام جهاني 2006 با كره جنوبي در پيونگ پانگ به دست آوردم اين بار با ايران تكرار كنم.
سرمربي تيم ملي عنوان كرد: اين امكان وجود دارد كه كره جنوبي با توجه به قطعي شدن تكليف صعودش به جام جهاني در بازي آخر يك مسابقه تشريفاتي مقابل ايران داشته باشد،‌ اما من معتقدم نبايد روي بازي حريفان خودمان تمركز كنيم بلكه بايد به خودمان توجه داشته باشيم. اگر ما بتوانيم بازي هاي خوبي انجام دهيم،‌ در آن زمان سرنوشت صعود را خودمان رقم خواهيم زد و به هدف نهايي مان خواهيم رسيد.
ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 شانزدهم خرداد ماه سال جاري و ساعت 12:30 در پيونگ يانگ به مصاف تيم ملي كره شمالي مي رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)