مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: مي‌خواهيم 16 خرداد با برتري برابر كره‌شمالي پرچم ايران را در پيونگ‌يانگ به اهتزاز درآوريم.

افشين قطبي از نحوه برگزاري اردوي تيم ملي فوتبال در چين رضايت كامل دارد و معتقد است با حضور ملي پوشان در شهر چينگ خوان دائو شرايط روحي و رواني خوبي براي رويارويي با تيم ملي كره شمالي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 به وجود آمده است.

پس از 3 روز ‌ارزيابي تان از اردوي تيم ملي در چين چگونه است؟
شرايط اردويي در چين بسيار خوب است و همه دست به دست هم داده‌اند تا تيم ملي در اين 3 مسابقه موفق شود. بايد از مسئولان فدراسيون فوتبال و ساير افراد كادر فني كه به من كمك مي‌كنند تشكر كرد زيرا آنها ايده‌آل‌ترين وضعيت را براي تيم ملي فراهم كرد‌ه‌اند. مي‌خواهيم 16 خرداد پرچم جمهوري اسلامي ايران را پس از پيروزي مقابل كره شمالي در پيونگ يانگ به اهتزاز درآوريم. 

براي انتخاب تركيب اصلي به جمع‌بندي نهايي رسيده‌ايد؟
براي جمع‌بندي نفرات تيم ملي مقاطع مختلفي را سپري كرده ايم و اين نشان از برنامه‌ريزي منسجم ما از روز اول كارمان دارد. احتمال مي داديم بازيكنان با مصدوميت‌هايي روبرو شوند و به همين دليل همه جوانب را در نظر گرفته و نفرات زيادي را به اردو دعوت كرديم. اهداف ما فقط به اين سه مسابقه ختم نمي‌شود و به افق‌هاي دورتري نگاه خواهيم كرد و مي خواهيم براي آينده فوتبال ايران برنامه ريزي كنيم. 

 در ديدار مقابل اندونزي تا چه حد خواسته هاي فني شما برآورده شد؟
خوشبختانه در آن ديدار نشان داديم كه در هر پست 2 بازيكن خوب براي تيم ملي وجود دارد و نشان داديم كه 2 تيم ملي خوب در حال حاضر در ايران داريم . اين براي آينده فوتبال ايران بسيار مهم است زيرا اين نكته رقابت ايجاد مي‌كند و بازيكنان سعي مي‌كنند هر روز بيشتر پيشرفت كرده تا تيم ملي ايران بهتر شود.
در حال حاضر از اعتماد به نفس و اميد بالايي برخورداريم و تفكر خوبي در اردوي ملي حاكم است. تلاش و تمركز بازيكنان در تمرينات بسيار اميدوار كننده است.
در روزهايي كه در چين هستيم بازيكنان پس از انجام هر تمرين با نشاط و شادابي خاصي محل تمرين را تا هتل ترك كرده اند و همين موضوع براي من و كادر فني اميدوار كننده است.

اضافه شدن لژيونرها به تيم ملي در چين را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
به غير از مسعود شجاعي ساير لژيونرها به تيم ملي در چين اضافه شده‌اند. اين امر كمك روحي خوبي به بازيكنان كرده است آنها به چشم خود مي‌بينند كه لژيونرها از چه روحيه،‌ تجربه و كيفيت خوبي برخوردار هستند. همچنين لژيونرها با نفراتي روبرو شده‌اند كه مقابل اندونزي بسيار خوب بازي كرده‌اند و تمرينات خوبي را انجام مي دهند و اين مورد انگيزه لژيونرها را افزايش داده است. روز گذشته در تمرين تيم ملي يك جلسه خصوصي داشتيم. در 45 دقيقه ابتدايي تمرين بازيكنان اضافه شده از اروپا و پرسپوليس كه در روزهاي گذشته با ما نبودند به ريكاوري پرداختند و پس از اين 45 دقيقه به مدت 45 دقيقه ديگر آنها به جمع ما در تمرينات تاكتيكي اضافه شدند.

از ميان لژيونرها كداميك آماده‌تر است؟
نمي‌توانم از بازيكن خاصي اسم ببرم. همه آنها عالي هستند. همه لژيونرها آماده هستند و يك روحيه و فضاي خوبي را در تمرينات به وجود آورده‌اند و توانسته‌اند انرژي مثبتي را به جمع ما اضافه كنند.

در مورد ديدار تيم‌هاي ملي آلمان و چين كه دو شب پيش در پكن برگزار شد چه نظري داريد؟
در اين بازي چين بسيار خوب بازي كرد و نتيجه مناسبي گرفت و در مقابل ما با اعتماد به نفس بيشتري بازي خواهد كرد. اين بازي به ما كمك كرد تا از نحوه بازي چين و تاكتيك‌هاي قابل استفاده آنها مطلع شويم. البته هدف بزرگ ما چين نيست. چين براي ما يك پله است تا از اين پله استفاده كرده و با بهبود وضعيت، هماهنگي و آمادگي جسماني بازيكنان در 3 بازي مقدماتي جام جهاني نتيجه‌ لازم را كسب كرده و به خاطر مردم و انرژي‌هاي مثبتي كه به ما مي‌دهند به جام جهاني صعود كنيم. اميدوارم دعاي آنها پشت سر تيم ملي باشد. از صميم قلب از احساسات مثبت و عشق آنها تشكر مي‌كنم زيرا اثر آن در فضاي تيم ملي به خوبي ديده مي‌شود. 

جلسه جداگانه‌اي را امروز با بازيكنان پست هاي مختلف برگزار كرديد. هدفتان از تشكيل چنين جلسات چيست؟
وقتي كه براي گروه‌هاي كوچك جلسه مي‌گذاريم دقت و توجه آنها بيشتر مي‌شود و اين مي‌تواند به روابط بين كادر فني و بازيكنان كمك بهتري كند. سعي مي‌كنيم در جزئيات وارد شويم و نكات فني را به صورت دقيق تر به آنها بيان كنيم. تا به حال 95 درصد راه طي شده و در اين 5 درصد باقي‌مانده تا بازي با كره شمالي با برگزاري اين جلسات به روند رو به رشد تيم ملي كمك شاياني مي كنيم. 

حضور بازيكنان پرسپوليس را در تيم ملي را چطور مي بينيد؟ آيا از لحاظ فني به آن سطح دلخواهتان رسيده‌اند؟
وضعيت آنها خوب است. محسن خليلي، علي كريمي، عليرضا محمد، ميثاق معمارزاده و پژمان نوري بازيكنان توانايي هستند و آينده روشني در تيم ملي برخوردار هستند. اميدوارم در اين مقطع هم به كمك ما آمده و بتوانيم با اين جمع جشن صعود به جام جهاني 2010را بر پا كنيم. 

با توجه به رسانه اي نبودن كره شمالي و عدم دسترسي مناسب براي كسب اطلاعات به اين كشور، آيا شناختي از وضعيت نهايي آنها كسب كرده‌ايد؟
به دليل تجربياتي كه در فوتبال كره جنوبي داشته‌ام اين تيم‌ها را به خوبي مي‌شناسم. اين مورد براي ما مهم نيست و بيشتر به كيفيت كار خودمان مي‌پردازيم و مي خواهيم شانزدهم خرداد برنامه هاي تاكتيكي خود را بر حريف ديكته كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)