سه شنبه 29 بهمن (12:38)

مرجع خبری پرسپولیس : افشین قطبی به پایان تعطیلات شغلی اش نزدیک می شود و به یکی از سه تیمی می رود که پیش از این دستیار مربیان هلندی اش بوده…

سرمربی موفق فصل قبل پرسپولیس که در ابتدای بازی های امسال لیگ برتر از فشار روانی پرسپولیس فراری شد و با روحیه ای در هم ریخته به امارات گریخت که استراحت کند با گذشت نزدیک به 4 ماه از جدایی اش از پرسپولیس آماده می شود تا به تیمی جدید بپیوند. او که این روزها دو پیشنهاد مربیگری از لیگ امارات و کره جنوبی را دارد، تصمیم گرفته به جای سرمربیگری در تیم های کوچک به تیمی بین المللی بپیوندد و باری دیگر کارش را با مربیان سرشناس هلندی از سر بگیرد.
تنها ساعاتی پس از انتخاب گاس هیدینک به عنوان سرمربی چلسی قطبی با پیشنهادی از سوی دوست خبرنگار هلندی اش «یان» با پیشنهاد همکاری در این تیم روبرو شد. یان که زمانی مشاور رسانه ای تیم ملی هلند بوده رابطه ای بسیار صمیمی با گاس هیدینک، دیک ادووکات و پیم وربیک دارد. این دوست صمیمی افشین که در زمان ترک ایران همراه
مربی فراری پرسپولی بود و از نزدیکترین دوستان قطبی است ، حلقه آشنایی این مربی ایرانی با مربیان سرشناس فوتبال جهان بوده است.

قطبی زمانی که ایران بود درباره آشنایی اش با هیدینک می گفت: «برای شرکت در کنفرانس فیفا به هلند رفته بودم که به واسطه یکی از دوستانم (یان) با هیدینک جلسه ای برگزار کردیم و از آنجا برای اولین بار با هم دوست شدیم». این اتفاق به سال 1998 بر می گردد، بعد از جام جهانی 98، آن زمان تازه برای اولین بار قطبی از مستر کوچ برای آنالیز بازی های تیم ملی آمریکا استفاده کرده بود و این برنامه آنالیز او توانست توجه گاس هیدینک را به خود جلب کند و این گونه این دو با هم تجربه همکاری مشترک را آغاز کردند.
این بار هم همان دوست مشترک به افشین پیشنهاد داده است تا در صورت فراهم بودن شرایط ، یک صندلی خالی روی نیمکت چلسی برای او در نظر بگیرد. همزمان البته پیم وربیک، به قطبی پیشنهاد  داده است تا همراه او در تیم ملی استرالیا باشد و دیک ادووکات سرمربی زنیت که با رفتن هیدینک به چلسی در آینده ای نزدیک سرمربی تیم ملی روسیه می شود هم بی میل نیست که قطبی را باری دیگر در کنار خود داشته باشد.
شاید وسوسه چهارمین حضور در جام جهانی باعث شده تا قطبی تمایل بالایی برای پیوستن به یکی از دو تیم ملی استرالیا و روسیه داشته باشد که هدایت هر دو این تیم ها را دوستان نزدیکش بر عهده دارند.
مهدی حاج باقرمدیر برنامه های قطبی با تائید این تمایل افشین و پیشنهادهای موجود می گوید:« افشین در همین چند روز کارش را با یکی از این تیمها شروع می کند».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)