مرجع خبری پرسپولیس : افشين قطبى سرمربى تيم ملى طى يك نشست مطبوعاتى به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت: سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان با بيان اينكه براى رسيدن به موفقيت در رويدادهاى پيش رو همين امروز هم دير شده است ،گفت: اگر فوتبال ايران مى خواهد ديگر شاهد اين ناكامى ها نباشد بايد از ديروز كارش را شروع مى كرد چرا كه نقايص و كمبودهاى زيادى دارد.
پيراهن مشكى
قطبى كه به مناسبت درگذشت يكى از بستگانش با پيراهن سياه در اين نشست خبرى حضور يافته بود و از اين بابت نيز بسيار اندوهگين بود گفت: خانم خدادادى مدرس قرآن بود و در كودكى مرا بزرگ كرد و از من نگهدارى مى كرد. متأسفانه من او را در روز بازى مقابل كره جنوبى از دست دادم و براى اينكه تمركزم را از دست ندهم خيلى دير از درگذشت او مطلع شدم.
افتخار مى كنم!
سرمربى تيم ملى فوتبال در ادامه به تشريح عملكرد خود در اين تيم پرداخت و گفت: افتخار مى كنم به تيم ملى ايران به فدراسيون فوتبال ايران، به تمام بازيكنانى كه در اردوها و ديدارهاى تيم ملى ما را همراهى كردند، به اعضاى كادر فنى تيم ملى، به اعضاى كادر تداركات و پزشكى كه طى ۶ هفته گذشته تمام تلاش خود را براى موفقيت تيم ملى گذاشتند اما ما متأسفانه فقط ۹ دقيقه با جام جهانى آفريقاى جنوبى فاصله داشتيم و در همين زمان كوتاه فرصت حضور در اين رقابت ها را از دست داديم.
عذر مى خواهم
قطبى با اشاره به اينكه هر لحظه از حضورش در تيم ملى فوتبال ايران از موفقيت اين تيم اطمينان داشته و احساس مى كرده كه تيمش مى تواند به جام جهانى راه يابد افزود: مسئوليت شكست تيم ملى را برعهده مى گيرم چرا كه اعتقاد دارم يك سرمربى در زمان شكست و پيروزى بايد تمام بار مسئوليت تيمش را بر دوش بگيرد. در عين حال از همه مردم ايران عذرخواهى مى كنم و دست تك تك آنها را مى بوسم كه نتوانستم تيم ملى را به جام جهانى ببريم اما به آنها مى گويم تيم ملى با تمام نفراتش در ۳ بازى گذشته از هر چه داشت بهره گرفت اما نتوانستيم به جام جهانى صعود كنيم.
چالش ها


سرمربى تيم ملى فوتبال با اشاره به مشكلات و چالش هايى كه تيم ملى با آن روبه رو بوده است افزود: در ۱۱ روز انجام دادن ۳ بازى دشوارى كه دو تاى آنها در خارج از خانه است و آن هم با ۴۰ ساعت پرواز، كار آسانى نيست . ما مقابل كره شمالى و كره جنوبى آن هم در خانه اين ۲ تيم كه به جام جهانى صعود كردند كار دشوارى داشتيم. ما تمام توان خود را به كار گرفتيم و كم كارى نداشتيم اما با اين كار ازبابت اشتباهاتى هم كه داشته ايم از مردم عذرخواهى مى كنم.
نمى توانم بخوابم!
قطبى گفت: من تمام تلاشم را براى مردم و به عشق مردم گذاشتم ، خيلى
شب ها نخوابيدم هنوز هم شب ها نمى توانم بخوابم و در ذهنم تمام اتفاقات باز ى ايران – كره را مرور مى كنم شايد تا آخر عمرم تمام اتفاقات ۹ دقيقه آخر اين ديدار را فراموش نمى كنم. تفاوت سونگ با لژيونرهاى ما سرمربى تيم ملى فوتبال در ادامه با اذعان به اينكه خيلى آسان مى شود در خصوص اختلاف سطح فوتبال ايران با تيم هاى بزرگ دنيا حرف زد، افزود: پارك جى سونگ بهترين بازيكن كره در منچستر يونايتد يكى از بهترين تيم هاى دنيا بازى مى كند كه تجربه حضور در ليگ قهرمانان اروپا را دارد و در بهترين فضاى ممكن فوتبال بازى مى كند اما بهترين بازيكنان ايران در تيم هايى بازى مى كنند كه براى رهايى از سقوط از ليگ هايشان مى جنگند يا اينكه اصلا فرصت بازى پيدا نمى كنند و ذخيره نشين هستند. قطبى اختلاف ۲ تيم ايران و كره جنوبى را حضور بازيكنى چون پارك جى سونگ در اين تيم آسيايى عنوان كرد و گفت: از دوستانم در رسانه ها و پيشكسوتان فوتبال خواهش مى كنم با شفافيت اظهار نظر كنند و پيش از اين كه در مورد تيم ملى مطالبى را عنوان كنند خوب فكر كنند. آنها بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه تيم ملى افتخار فوتبال كشورماست و در ۳ ديدار گذشته نزديك به سطح بين المللى بازى كرده است
.
تشكر از پورحيدرى و محصص

وى در ادامه از مردم ايران تشكر كرد. عشق و علاقه با آنها را در امر هدايت تيم ملى براى خود تعيين كننده خواند و گفت: بايد از منصور پورحيدرى نيز تشكر كنم كه تجربه ۴۵ ساله اش در فوتبال ايران را به من داد، همچنين از آقاى محصص كه هميشه همراه تيم ملى بوده و از نظر تجربى به ما كمك زيادى كرد. از روز اول تا آخر كه مسئوليت تيم ملى ايران را بر عهده داشتم همه ايران به من كمك كردند و امروز افتخار مى كنم كه يك ايرانى هستم.
سرمربى تيم ملى فوتبال مدعى شد در هر بازى بهترين تركيب از بازيكنان را به زمين فرستاده است و سعى كرديم از وجود بازيكنان باتجربه و با كيفيت استفاده كنند. قطبى در توضيح اتخاذ اين تصميم گفت: با تجربه اى كه من دارم در بازى هاى دشوارى كه به امتياز آن نياز داشتيم نمى توانستم ريسك كنم. ما فرصت ريسك كردن نداشتيم و بايد از وجود بازيكنان با تجربه كه پيش از اين توانايى خود را نشان داده بودند استفاده مى كرديم. شايد اگر فرصت داشتم به نيروهاى جوان نيز اعتماد مى كردم
.
اگر دفاع مى كرديم، مى باختيم
وى در پاسخ به اين پرسش كه چرا پس از زدن گل اول به تيم كره جنوبى تيم ملى روى به بازى دفاعى نياورد گفت: من در ۲ جام جهانى و ۲ جام ملت ها تيم ملى كره جنوبى كار كرده ام و توانايى اين تيم را مى دانم. من مى دانستم اگر مقابل كره جنوبى روى به بازى دفاعى بياوريم نتيجه را واگذار مى كنيم و همان اتفاقى در جام جهانى ۲۰۰۲ براى كره جنوبى و جام جهانى ۲۰۰۶ براى فرانسه در بازى مقابل كره جنوبى رقم خورد و برترى خود را به راحتى از دست دادند براى ما نيز تكرار خواهد شد. سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان در واكنش به اعتراض منتقدان با بيان اينكه انتقادها خيلى ساده بيان مى شود افزود: اگر تيم ملى به جام جهانى مى رفت هر تصميمى كه در بازيهاى اخير گرفته بوديم و هر تصميمى كه استفاده كرده بوديم از ديد منتقدان منطقى بود. ما در اين مسابقات سعى كرديم تصميماتى منطقى و طلايى اتخاذ كنيم كه نتيجه بخش باشد. خيلى ساده است كه عملكرد تيم ملى را زير سئوال ببرند. من به اين نظرها احترام مى گذارم و آن را عاملى در جهت جذابيت فوتبال مى دانم اما منتقدان بهتر است بدانند ما مقابل كره جنوبى بعد از گل اول به دنبال گلهاى ديگر هم بوديم و به هيچ عنوان به دفاع فكر نمى كرديم. «در فوتبال اگر از موقعيت هاى استفاده نكنيم محكوم به شكست خواهيم بود» قطبى با اشاره به اين مورد افزود: متاسفانه پس از آنكه مسعود شجاعى نتوانست از موقعيت گلزنى خود استفاده كند و گل دوم را به ثمر برساند به كره جنوبى فرصت داديم به جريان بازى بازى گردد. اين تيم خيلى راحت به گل مساوى رسيد. به عقيده من گل كره جنوبى بيشتر از آن كه روى سيستم باشد اتفاقى به ثمر رسيد. متاسفانه نصرتى روى زمين افتاد و بازيكنان ما تمركز خود را از دست دادند و كره اى ها روى يك اتفاق با بهره گيرى از مهارت پارك جى سونگ به گل مساوى رسيدند.
به وعده ام عمل كردم

سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان خاطرنشان كرد: طى مدتى كه سرمربيگرى تيم ملى فوتبال ايران را برعهده داشتم به اگرها توجه نكردم، چيزى كه تنها هدفم بود نگه داشتن ايران در كورس حضور در جام جهانى بود. در زمانى كه سوت پايان بازى كره جنوبى – ايران به صدا درآمد من به وعده خود عمل كرده بودم چرا كه تيم ملى ايران هنوز هم شانس حضور در جام جهانى را داشت و با نتيجه اى كه در بازى عربستان – كره شمالى رقم خورد از راهيابى به جام جهانى محروم شديم. قطبى در ادامه آينده تيم ملى فوتبال كشورمان را روشن توصيف كرد و گفت: فدراسيون فوتبال براى حضور دوباره من در تيم ملى برنامه اى ۴ ساله خواسته است كه اين برنامه را با جزئيات در اختيار مسئولان فدراسيون قرار داده ام. سعى ما بر اين است كه طى اين مدت به هدفها و انتظارات مردم برسيم. يكى از مهمترين برنامه هاى ما در تيم ملى راهيابى به مسابقات جام جهانى ۲۰۱۴ و صعود به مراحل نهايى اين رقابت هاست، علاوه بر اينكه كسب قهرمانى مسابقات جام ملت هاى ۲۰۱۱ كه از قهرمانى ايران در اين رقابت ها سالها مى گذرد.
قلب شيركو؟

قطبى در ادامه نشست خبرى خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد . در ابتدا خبرنگارى در خصوص دلايل دعوت بازيكنان پرشمار و انصراف تعدادى از آنها از همراهى با تيم ملى سئوال كرد و اينكه چرا بازيكنى مانند ميثاق معمار زاده كه يك فصل در ليگ بازى نكرده به اردوى تيم ملى دعوت شده است. اين خبرنگار همچنين مدعى شد در بازى هاى تيم ملى قلب شيرى كه قطبى از آن ياد مى كرد ديده نشد و تعويض هايش در ديدار با كره شمالى و جنوبى ديرهنگام يا اشتباه بوده است. قطبى در واكنش به سئوالات اين خبرنگار گفت: من اگر بخواهم به تمام اين سئوالات پاسخ دهم يك روز طول مى كشد من نمى خواهم در مورد گذشته حرفى بزنم اما اين را مى دانم زمانى كه مسئوليت تيم ملى را پذيرفتم بايد اين تيم را به جام جهانى مى بردم. براى رسيدن به اين هدف تمام وجدانم را گذاشتم و به آينده نگاه كردم و امروز كه به گذشته نگاه مى كنم از آنچه براى تيم ملى انجام داده ام و تلاش شاگردانم افتخار مى كنم. وى در ادامه مردم ايران را باهوش خواند و گفت: مردم ايران رشد تيم ملى را فهميدند و اينكه تيم كشورشان از ۳ بازى ۵ امتياز كسب كرده و تنها يك گل خورده است را درك مى كنند. آنها ديدند كه تيم ملى كشورشان در ديدارهاى اخير شانس ها و فرصت هاى گل زنى زيادى را ايجاد كرده و از تمام
توانايى هاى خودشان بهره بردند
.
ايران را با تيم هاى آسيايى مقايسه كنيد

سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان خاطرنشان كرد: براى راهيابى به جام جهانى بايد هر ۸ بازى مرحله مقدماتى را جدى مى گرفتيم نه اينكه فقط به ۳ بازى آخر چشم بدوزيم تيمى كه مى خواهد به جام جهانى برود بايد تمامى ديدارهاى خانگى را ببرد و در ديدارهاى خارج از خانه به كسب امتياز فكر كند كارى كه متاسفانه در تيم ملى ايران انجام نشده بود و امتيازهاى زيادى از دست داده بود. وى در ادامه عملكرد تيم ملى كره جنوبى را ستود و با اشاره به نباختن اين تيم در ۲۴ ديدار اخير افزود: شما به ليگ ايران نگاه كنيد و آن را با ديگر كشورهاى آسيايى مقايسه كنيد. استقلال كه بهترين تيم ايران و قهرمان ليگ بود در آسيا چند پيروزى به دست آورد چند گل زد و چند گل دريافت كرد؟ كداميك از تيم هاى ايرانى هنوز در جريان مسابقات ليگ قهرمانان آسيا حاضر هستند؟ ما بايد قبول كنيم كه توانايى فوتبال ايران همين است و نبايد دنبال مقصر براى يك ناكامى بگرديم اگر دنبال مقصر هستيد، باشد من مقصر ناكامى تيم هستم. قطبى در ادامه خاطر نشان كرد: كداميك از مهاجمان تيم ملى ايران در سطح بين المللى هستند آيا ما در تيم ملى مدافع چپ تخصصى داريم؟ چند نفر از بازيكنان ايران بين المللى هستند ما بايد واقعيتها را بپذيريم از من ايراد مى گيرند كه چرا ۴۴ بازيكن را به اردوى اول دعوت كرديد من با دعوت از اين تعداد بازيكن سعى كردم آرامش را به فوتبال ايران بازگردانم و دستم را براى انتخاب بازيكن باز نگه دارم در شرايطى كه تيم هاى مختلف باشگاهى درگير مسابقات داخلى و آسيايى بودند نمى توانستيم تمرينات را با ۶ بازيكن آغاز كنيم و بايد۴۴ بازيكن دعوت مى كرديم تا با كمبود بازيكن در تمرينات روبرو باشيم.
و بدشانسى

قطبى بدشانسى را دليل اصلى عوامل ناكاملى تيم ملى در صعود به جام جهانى عنوان كرد و گفت: ما در مسابقات انتخاباتى جام جهانى گاهى اوقات بدشناس بوديم چه كسى مى توانست پيش بينى كند كه عربستان مقابل كره شمالى مساوى مى كند يا اينكه كره جنوبى در خانه اش عربستان را شكست نمى دهد. سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان تصريح كرد: مطمئن باشيد هر مربى ديگر جاى من بود نمى توانست با تيم ملى در ۳ بازى اخير ۵ امتياز كسب كند ما تمام تلاش خود را براى رسيدن به ۷ امتياز به كار برديم اما نتوانستيم در نهايت به اين هدف دست يابيم. وى نگاه خود را متفاوت از ديگر مربيان ايرانى خواند و گفت: روش كار من مانند مربيان ايرانى نيست چرا كه تجربه و آموزش من متفاوت با آنهاست. شما نمى توانيد ۲ مربى را پيدا كنيد كه روش كارشان شبيه و مشابه هم باشد. قطبى با اشاره به پيشرفت بازيكنان تيم ملى در ديدارهاى اخير افزود: همه بازيكنان تيم ملى پيشرفت كرده اند و خودشان مى توانند بگويند كه در كمال آرامش و با رضايتمندى از شرايط اردو كار مى كردند آنها هم مانند من از عملكرد تيم ملى راضى بودند اما همينى كه هست.
آشپز و پول مردم

وى در پاسخ به خبرنگارى كه نبردن آشپز به كره جنوبى و مشكلات بازيكنان براى صرف غذا را از عوامل ناكامى تيم ملى عنوان كرد گفت: امروز مى توانيم راجع به مسائلى صحبت كنيم كه اثرى به تيم ملى ندارند اما بهتر است از اين كار پرهيز كنيم من پيش از اين ۲ سال در هتلى كه تيم ملى اقامت داشت زندگى مى كردم در اين هتل غذاهاى بين المللى سرو مى شود. بازيكنان ايرانى كه در ليگ هاى خارجى هستند هم هميشه غذاهاى ايرانى نمى خورند اما خوب بازى مى كنند. متاسفانه ما بعضى وقت هاى دوست داريم صحبت كنيم حتى اگر صحبتمان و اظهار نظرمان غير منطقى باشد من همراه تيم ملى به كره جنوبى آشپز نبردم به خاطر اينكه نمى خواستم پول مردم را الكى خرج كنم و با خودمان شخصى را ببريم كه حضورش براى تيم ملى لازم نبود. قطبى يادآور شد: زمانى كه من مسئوليت تيم ملى را قبول كردم فضايى منفى در فوتبال ايران حاكم بود مردم ايران و رسانه ها نا اميد بودند در آن شرايط سخت بايد فضا را مثبت مى كردم و اميدوارى را به مردم باز مى گرداندم به همين خاطر براى تيم ملى هدف گذاشتم و هدف ما در آن زمان صعود به جام جهانى بود اگر ما كار را شروع مى كرديم و مى گفتيم راه صعود به جام جهانى هموار نيست قطعا روش فوتبالى كه در ديدارهاى گذشته به نمايش گذاشتيم و امتيازهايى كه كسب كرديم را به دست نمى آورديم. وى هدف را براى برنامه ريزى مهم توصيف كرد و گفت: براى رسيدن به موفقيت تنها هدف داشتن كافى نيست و بايد قدمهايى برداشته شود. سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان ساختن چهارچوب براى آينده تيم ملى را مهم خواند و گفت: تيم ملى بايد هدف پيدا كند و هدفش موفقيت در جام جهانى ۲۰۱۴ و جام ملت هاى ۲۰۱۱ باشد. قطبى در ادامه تصريح كرد: براى راهيابى در جام جهانى ۲۰۱۰ بايد از سالها قبل برنامه ريزى مى كرديم براى موفقيت در جام جهانى ۲۰۱۴ نه از فردا بلكه بايد از ديروز برنامه ريزى مى كرديم شايد اگر اين فرصت ها را از دست بدهيم شايد بعد از ناكامى در راهيابى احتمالى به جام جهانى ۲۰۱۴ گرد هم آييم و بگوييم چه كرديم و چه نبايد مى كرديم.
نذر بازيكنان
در ادامه نشست سرمربى تيم ملى با نمايندگان رسانه هاى گروهى خبرنگارى از قطبى پرسيد بستن مچ بند سبز و توجه به حواشى آيا در تساوى تيم ملى مقابل كره جنوبى تاثير گذار بود كه وى در پاسخ گفت: راجع به اين مسائل زياد حرف نمى زنم اما زمانى كه قرار بود وارد زمين بشويم مچ بندهاى سبز را در دست بازيكنان ديدم و از آنها در خصوص بستن اين نوارها سئوال كردم كه گفتند بستن مچ بند سبز براى نذر است و من ديگر حرفى نزدم. در مورد تمركز تيم ملى مقابل كره جنوبى هم بايد بگويم با بازى كه من از تيم ملى ديدم فكر مى كنم كه بازيكنان تمام تمركز خود را براى موفقيت در اين بازى به كار بردند.
پيشنهاد كره
وى يادآور شد: زمانى كه جام جهان ۲۰۰۶ به پايان رسيد فدراسيون فوتبال كره جنوبى از پيم وربيك، من و هونگ ميونگ بو برنامه خواست تا تيم ملى كره را براى ۴ سال آينده و مسابقات جام جهانى ۲۰۱۰ آماده كنيم. كره جنوبى در راستاى اجراى اين برنامه در جام ملت ها با بازيكنان زير ۲۵ سال خود به ميدان آمد و امروز ميوه اين سرمايه گذارى را مى چيند. آنها در تيم خود ۳ بازيكن با تجربه دارند و باقى بازيكنانشان جوان و پرتلاش هستند. وى افزود: برخلاف تيمى چون كره جنوبى ما در ايران فرصت هاى زيادى را از دست داديم. مشكلات فوتبال ايران از يك ماه پيش و پس از بازى با عربستان شروع نشد.قطبى خاطرنشان كرد: كسب ۵ امتياز براى صعود تيم ملى براى جام جهانى كافى نبود اما مى تواند زمينه ساز ساختن تيم خوبى براى آينده فوتبال ايران باشد. سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان مشورت با افراد با تجربه را يكى از مهمترين اهداف خود در جهت برنامه ريزى براى آينده تيم ملى عنوان كرد و افزود: در اين راه از كمك تمامى بازيكنان و باشگاهها بهره مى گيرم.
انتخاب دوباره

وى مهمترين هدف خود در صورت انتخاب مجدد به عنوان سرمربى تيم ملى را برنامه ريزى در جهت ايجاد چهارچوب مثبت براى فوتبال ايران خواند و گفت: متاسفانه فضاى فوتبال ايران منفى و سياسى است كه بايد آن را مثبت كنيم و به سمتى ببريم كه همه با همدلى به يكديگر كمك كنند و هدفشان موفقيت فوتبال كشور در دوره هاى مختلف باشد. قطبى با بيان اينكه برخى واقعيت ها را نمى شود گفت، تصريح كرد: همه ما دوست داريم تيم ملى به جام جهانى برود. عشق ، توانايى ، بازيكنان با كيفيت و … داريم اما گاهى اوقات اتفاقاتى مى افتد كه مانع از موفقيت تيم ملى مى شود.
شخصيت بين المللى

سرمربى تيم ملى فوتبال كشورمان در ادامه با بيان اينكه تيم ملى ايران تا خيلى وقت پيش از اين شخصيت بين المللى نداشت گفت: داشتن اين شخصيت نه تنها تيم ملى بلكه همه بازيكنان آن را بزرگ مى كند. در تيم ملى كره جنوبى بازيكنى چون پارك جى سونگ اين شخصيت را دارد و وقتى كه در رختكن اين تيم حضور مى يابد كل تيم را ارتقا مى دهد. من پارك را از جوانى مى شناسم و رشد اين بازيكن براى من بسيار جذاب است. متاسفانه برخى بازيكنان ما زمانى كه به يكى از دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مى رسند پول خوب مى گيرند و محبوب مى شوند اين سقف براى آنها كافى است اما بازيكنى چون پارك جى سونگ فقط دنبال پيشرفت است. ما در فوتبالمان بازيكنانى با اين تفكر را كم داريم. مربيان ايرانى هم تفكراتى مانند بازيكنان دارند. آنها هم سقف آرزوهايشان حضور در تيم هاى استقلال و پرسپوليس يا تيم ملى است. هيچ كدام از مربيان ايرانى آرزوى خود را رسيدن به نيمكت رئال مادريد تعيين نمى كند و يا بازيكنان فقط دوست دارند لژيونر شوند و به بازى در تيم هاى بزرگ اروپايى نمى انديشند. ما در فوتبالمان چنين بازيكنانى داريم و بايد دست آنها را بگيريم تا پيشرفت كنند.قطبى تصريح كرد: تيمى چون كره جنوبى هدفش صعود به جام جهانى بود و اينكه بدون باخت به اين رقابت ها برسد. به همين خاطر ۲۳ ديدار گذشته خود قبل از رويارويى با ايران را بدون باخت پشت سر گذاشته بود. اين هدف تيم ملى كره بود. تيمى كه خيلى سخت در خانه مى بازد و به خاطر غرور مردم و بازيكنانش سعى مى كند در خانه امتياز هم از دست ندهد. آنها با اين ديدگاه و آگاهى از طرز كار من به مصاف ايران آمدند و مى دانستند كه تيم ملى ايران چه پيشرفتى كرده است. به همين خاطر با بهترين كيفيت خود و مطابق انتظار ما بازى كردند.
بازيكنان شجاع

قطبى شجاعت را يكى از ويژگى هاى اصلى بازيكنان تيم ملى خواند و گفت: بازيكنان با كمك رسانه ها ، شجاع تر و اثرگذار تر مى شوند. آنها دوست ندارند انگشت اتهام به سويشان گرفته شود و مقصر ناكامى ها خوانده شوند.
وى در ادامه در مقام دفاع از مسعود شجاعى برآمد و گفت: شجاعى در ۳ ديدار اخير تيم ملى كه بازيكنان اثر گذار بود و نمى توانست از تلاش و انگيزه اين بازيكن چشم پوشى كنيم. نبايد او را به خاطر اينكه يك فرصت را از دست داد بازخواست كنيم.سرمربى تيم ملى كشورمان افزود: هر كسى كه در آينده سرمربى تيم شد بايد با همه مربيان تيم هاى ملى ايران رابطه خوبى داشته باشد و به آنها كمك كند . بايد در سال چند بار با مربيان ليگ برتر جلسه داشته باشد و از تجربيات آنها استفاده كند. همانطور كه محصص به كادر فنى تيم ملى آمد بايد مسئول مدارس فوتبال ايران هم به كادر فنى تيم ملى اضافه شود چرا كه آينده فوتبال ايران در همين مدارس ساخته مى شود
.
پورحيدرى و دخالت؟

خبرنگارى از سرمربى تيم ملى كشورمان در خصوص شايعه دخالت منصور پورحيدى در امر هدايت تيم ملى سئوال كرد كه وى در پاسخ به اين پرسش گفت: تا پيش از حضور در تيم ملى پورحيدرى را نمى شناختم اما از زمانى كه با او همكار شدم به خودم افتخار كردم كه كنار او بودم. پورحيدرى هميشه پشتيبان تيم ملى بود و به ما كمك مى كرد. وى افزود: من براى انتخاب روش و تركيب تيم ملى از نظرات همه استفاده مى كردم كه پورحيدرى هم يكى از آنها بود. اما در نهايت تصميم نهايى را خودم مى گرفتم چرا كه بايد در قبال اين تصميمات پاسخگو مى بودم.افشين قطبى با تمجيد از عملكرد مهدى تاج به عنوان نايب رئيس فدراسيون فوتبال و مدير كميته تيم هاى ملى گفت: آقاى تاج از هر كمكى براى تيم ملى دريغ نكرد. تيم ملى در قلب او بود و با تمام توان و به طور شبانه روز در خدمت تيم ملى بود

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)