پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن همیشه بازی‌های خوبی بوده است، من امسال سرمربی ذوب‌آهن هستم، اما نتیجه دیدار قبلی من مقابل این تیم ۳ – ۳ شده است.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن همیشه بازی‌های خوبی بوده است. من امسال سرمربی ذوب‌آهن هستم، اما نتیجه دیدار قبلی من مقابل این تیم ۳ – ۳ شده است و امیدوارم بازی فردا هم جذاب شود.

وی افزود: پرسپولیس تیم خیلی خوبی است که در شرایط آرمانی خود به سر می‌برد. آنها یک مربی خیلی خوب به مانند برانکو بهره می‌برند و ساختار باشگاه‌شان هم خوب است. اما ما هم ذوب‌آهن هستیم و هدف اول‌مان در بازی فردا گل نخوردن و هدف دوم به گل رسیدن است. تیم ما این توانایی را دارد که بازی فردا را ببرد. اما در مورد تیمم باید بگویم جایگاهی که در آن قرار داریم آن جایگاهی نیست که با بازی‌هایمان جور باشد. در واقع با نمایش و بازی‌های خوبی که ارائه دادیم الان باید شرایط بسیار بهتری در جدول داشتیم اما دو عامل باعث شد این اتفاق رخ ندهد، اول اینکه مشکل ما بدشانسی است و در برخی بازی ها واقعا اتفاقات عجیبی رخ داده و نمی‌توانیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. مشکل دوم کم شانسی است که واقعا به ما ضربه زده است.

سرمربی تیم ذوب آهن خاطرنشان کرد: عامل دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که دو سه بازیکن خوب ما به خاطر تماس‌هایی که با آنها گرفته شده در بازی‌های اخیر تمرکز لازم را نداشتند البته نمی‌خواهم بگویم آنها خدای ناکرده کم کاری کرده‌اند. بازیکنان ذوب آهن همگی با شخصیت و قابل احترام هستند. اما بازیکنانی که به آنها اشاره داشتم آنطور که باید تمرکز لازم را در بازی‌ها نداشته و همین مسئله در عملکرد فنی آنها تأثیر منفی گذاشته است. به این خاطر من گله‌مند هستم این فوتبال یک روز تمام می‌شود و واقعا این رفتارها درست نیست. بعد از بازی با فولاد با بازیکنان اشاره شده صحبت کردم و آنها گفتند که متأسفانه همین طور بوده است. نمی‌خواهم بیشتر از این قضیه را بشکافم و فقط خواستم به آن اشاره کنم.

قلعه‌نویی تصریح کرد: جدا از مسائل عنوان شده امیدوارم فردا یک بازی خوب را مقابل پرسپولیس انجام دهیم ما نقاط ضعف و قوت‌هایی داریم که در طول هفته گذشته سعی کردیم این نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم. ضمن اینکه خوشحالم فردا برانکو را از نزدیک می‌بینم، مربی بااخلاق و با دانش که همه دوستش دارند. در کنار این مسئله امیدوارم فردا یک بازی تاکتیکی و تماشاگرپسند را ببینیم.

وی درباره اینکه قرار است فردا مقابل پرسپولیس تیمی که روی نیمکت آن برانکو ایوانکوویچ می‌نشیند و در خصوص این تقابل ادامه داد: طبیعتا هر مربی افکار خودش را دارد، پرسپولیس تیمی است که فوتبال را رو به جلو بازی می کند و ما هم به همینگونه، آن سالی که ما در تراکتور حضور داشتیم و هرچند که بازی را سه هیچ واگذار کردیم اما در بازی شرایط خوبی داشتیم. ما  یک‌ پنالتی نزدیم و توپمان به تیر دروازه هم خورد.

سرمربی تیم ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌هایی که با بازیکنان شما شروع با مذاکره کرده‌اند تیم‌های نظامی هستند، تصریح کرد: من از شما می‌خواهم که این موضوع را باز نکنید اما دو هفته تا نیم فصل مانده و این کار کارخوبی نبوده است، اصل قضیه را من از بازی فولاد شنیدم و با بازیکنانم وقتی صحبت کردم متوجه شدم که قضیه از این قرار است. وقتی که من از تراکتورسازی جدا شدم دو سه بازیکن آنها با من تماس گرفتم اما من به آنها گفتم همه سال‌هایی که در آن تیم بودید یک طرف و الان در تیم بمانید و برای مردم تبریز تاریخ سازی کنید.

قلعه‌نویی در خصوص غیبت محمدزاده در بازی فردا اشاره کرد و گفت: شما ببینید وقتی که مسی را از بارسا بگیرند چه برسر این تیم بیاید یا الان نیمار از وقتی که از بارسا رفته انگار ۳۰-۴۰ درصد تیم افت داشته است. حالا شما حساب کنید اگر سه بازیکن در شرایط ایده آل نباشد تیم چه لطمه بزرگی می‌خورد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه شما در سال‌های حضورتان در تراکتورسازی بازیکنانی مثل امید عالیشاه و احمد نوراللهی را به همین شکل به تراکتورسازی جذب کرده‌اید و حالا چگونه از روند مذاکره با بازیکنان انتقاد می‌کنید، تصریح کرد: به نظرم باید باشگاه‌ها در جریان باشند. الان با بازیکنان ما صحبت شده و ما تازه متوجه شدیم آن هم بعد از بازی با فولاد اگر خود بازیکنان راضی باشند بیایند و با باشگاه درمیان بگذارند این هیچ اشکالی ندارد. دقیقا فصل نقل و انتقالات نیم فصل را برای چه گذاشته‌اند؟ طبیعتا برای این است که تیم‌ها نقاط ضعف خودشان را برطرف کنند اما این موضوع راه و اصولی دارد. عالیشاه و نوراللهی می‌خواستند که به تراکتورسازی بیایند و این را همه می‌دانستند و پرسپولیس هم با این انتقال موافقت کرده بود. این فرق می‌کند تا اینکه من و باشگاه ذوب آهن از مذاکره باشگاه‌ها با بازیکنانمان اطلاع نداشته باشیم.

سرمربی تیم ذوب آهن در خصوص بازی تیم فوتبال ذوب آهن مقابل حریف هندی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بیان داشت: چند سالی است که لیگ هند سرمایه گذاری عظیمی کرده و خیلی از بازیکنان به آنجا رفته‌اند. مانند زمانی که ژاپن و قطر هم همینطور شروع کردند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه سر میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا بحث است، گفت: من باید در این مورد یک گلایه‌ای از فدراسیون فوتبال داشته باشم. سالی که من در تراکتورسازی بودم چقدر مصاحبه کردم تا از ایران و ایرانی حمایت شود به همین دلیل هم ۵۰ هزار دلار جریمه شدم. آن موقع کسی از من حمایت نکرد. یک نفر نیامد که بگوید من از ایران و ایرانی حمایت کردم و هیچ کس از من دفاع نکرد. حالا می‌گویند حرف امیر قلعه‌نویی درست بوده است. من اعتقاد دارم که ایران امن‌ترین جای دنیا است. اما در آن زمان نه رئیس فدراسیون و نه دبیرکل وقت فدراسیون و نه مسئول بین الملل هیچکس از من دفاع نکرد متوجه شدم که آقای تاج الان مصاحبه کرده و گفته ما در صورتی که عربستانی‌ها قانون ای‌اف‌سی را نقض کنند ما هم در مسابقات شرکت نمی‌کنیم. چرا این کار را همان موقع نکردید؟

وی در واکنش به این سوال که شاید می‌خواستند ۵۰ هزار دلار جریمه شما را از پول غرامت بپردازند، گفت: بعید می‌دانیم این اتفاق رخ بدهد. همین که قراردادهای ما را بپردازند ما دیگر نیازی به پرداخت جریمه‌هایمان نداریم(باخنده).

سرمربی تیم ذوب آهن در خصوص عملکرد تیم ذوب آهن تا اینجای کار و همچنین غیبت وحید محمدزاده در ترکیب تیم اظهار داشت: ما در بازی پیش هم بدون محمدزاده بازی کردیم. در تیم دو، سه دفاع وسط خوب داریم اما حسن محمدزاده یک پاچپ کلاسیک است. مطمئنا برنامه ریزی ما در اول فصل رسیدن به اینجای جدول نبوده است. طبیعتا ایراداتی داریم و یقینا به ۵ بازیکن جدید احتیاج داریم اگر بخواهیم حضور خوبی در لیگ و مسابقات آسیا داشته باشیم. باید ۵ بازیکن را جذب کنیم، بازیکنانی که به تاکتیک تیمی ما بخورند.

قلعه نویی در مورد شایعه ایجاد شده در خصوص اینکه احتمال دارد شما به تیم سپاهان بروید، تصریح کرد: این شایعه را اولین بار است که از شما می‌شنوم. سپاهان  و ذوب آهن هر دو به معنای واقعی باشگاه هستند شاید از نظر فنی شرایط خوبی نداشته باشیم اما از لحاظ آرامش واقعا از مدیران ذوب آهن تشکر می‌کنم. همینطور که در سپاهان بودم و از آنها هم تشکر می‌کنم. البته جا دارد از مدیران سپاهان از جمله طاهری، نیکفر و نادری تشکر ویژه کنم که هفته پیش آمدند و طلب من را از این باشگاه تسویه کردند هرچند باید آن موقع طلبم را می‌پرداختند اما الان هم که آمدند و تسویه کردند از آنها تشکر می‌کنم. هرچند  من بخشی از طلبم را بخشیدم و بخشی دیگر را صرف امور خیریه در اصفهان کردم. من کرانچار را دوست دارم حتی او روز تولدم به من زنگ زد و تبریک گفت برای سپاهان دعا می‌کنم تا مشکلاتش برطرف کنم چون تماشاگران خوب و مربی آقایی دارد من با همه وجودم دوست دارم در ذوب آهن بمانم تا این تیم به لیاقتش برسد.

وی در واکنش به این سوال که فکر می‌کند ایران در جام جهانی در چه قرعه‌ای بیفتد، گفت: قبل از اینکه در مورد قرعه احتمالی ایران صحبت کنم لازم می‌دانم تشکری از فدراسیون فوتبال به خاطر موفقیت‌هایش داشته باشم. قضیه ۵ ستاره شدن فدراسیون، صعود متوالی ایران به جام جهانی و رکوردهایی که تیم ملی در بازی‌های مقدماتی کسب کرد، همه اینها در مسائل بین المللی برای فوتبال ایران خوب بود. وقتی ما در روسیه می‌توانیم با تیم ملی این کشور مساوی کنیم در حالی که یک برصفر جلو هم افتاده بودیم، نشان می‌دهد که چقدر پیشرفت داشته‌ایم. به نظر من فدراسیون دست افراد کاربلد افتاده است.

سرمربی تیم ذوب آهن خاطرنشان کرد: در اینجا لازم می‌دانم اشاره‌ای به صحبت‌های علی کریمی داشته باشم که به نظر من او یکی از بزرگان فوتبال ایران است و اگر حرفی هم زده از روی دلسوزی بوده است. چرا که او نه نیاز به این دارد که خودش را مطرح کند و نه نیاز مالی دارد. کریمی حرف‌هایش را از روی دلسوزی زده اما اعتقاد من این است در فدراسیون آدم‌های خوب و کاربلدی چون محمد ساکت که انسان باکرامتی است کار می‌کنند. من دو سال با ساکت کار کرده‌ام و خوب می‌دانم او چقدر کارش را خوب انجام می‌دهد.

قلعه نویی ادامه داد: حرف من این است که آد‌م‌هایی مثل علی کریمی باید حرف‌هایشان را طوری بزنند که به دل همه بنشیند. نه اینکه خدایی ناکرده به کسی بی احترامی شود. قطعا مهدی تاج هم می‌داند که امثال علی کریمی، علی دایی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا از بزرگان فوتبال ایران هستند که همه دنیا آنها را می‌شناسند. یکی مثل امیر قلعه‌نویی را فقط در فوتبال ایران می‌شناسند اما در ابعاد بین المللی عزیزانی که نام برد شناخته شده هستند. کریمی از روی دلسوزی حرف زده اما بهتر است این حرف‌ها طوری زده شود که به کسی بی احترامی نشده و به دل همه بنشیند اما در مورد قرعه ایران در جام جهانی امیدوارم که با قرعه ای روبرو شویم که برای اولین بتوانیم از گروهمان صعود کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)