سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: اگر یک تیم بتواند با «بزن زیرش» یک تیم را ببرد، نشان از ضعف حریف دارد.

امیر قلعه‌نویی پس از برتری ۲ بر یک تیمش برابر استقلال در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر اظهار داشت: در مورد بازی باید بگویم که امروز چند نوع بازی ارائه کردیم. در نیمه نخست بازی بی‌تفاوت داشتیم و نه درگیر شدیم و نه بازیسازی کردیم که افسوس خوردیم. در نیمه دوم تغییراتی داشتیم و صحبت‌هایی انجام دادیم. این بازی سه حالت داشت و خوشبختانه حالت سوم به ما رسید. هر دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند و خوشحالم به تیم مدنظر رسیدیم.

وی با بیان اینکه باید به بازیکنان ذوب‌آهن افتخار کرد، افزود: در نیم فصل اول، دست‌مان روی نیمکت خالی بود، اما الان با تغییرات می‌توانیم آهنگ بازی را تغییر دهیم. گلایه‌ای هم باید از تماشاگران داشته باشم. امروز بیشتر تماشاگران استقلالی بودند و برای ذوب‌آهن نبودند. بازی هفته گذشته هم چند نفر آمدند که البته آنها تماشاگر هستند، نه هواداری که برای بازی استقلال و پرسپولیس می‌آید. از آن تعدادی که هم برای حمایت ذوب‌آهن در ورزشگاه حضور داشتند، تشکر می‌کنم. بازی حساسیت خودش را داشت که پیروز شدیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در رابطه با تعویض‌هایش در این بازی تصریح کرد: ما باید هر چه سریع‌تر این تعویض‌ها را انجام می‌دادیم که جواب هم داد. به‌هرحال حساسیت‌های بازی بالا بود.

قلعه‌نویی درباره داوری این دیدار تصریح کرد: کارشناسان داوری گفته‌اند که باید سیدمجید حسینی دفاع وسط استقلال اخراج می‌شد و تنها اشتباه داور این صحنه بوده است.

وی در واکنش به اظهارات وینفرد شفر، سرمربی استقلال مبنی بر اینکه ذوب‌آهن از توپ‌های بلند استفاده می‌کرد و از واژه «بزن زیرش» استفاده کرده است، گفت: این نظر مربی آنها بوده است. اگر یک تیم بتواند با «بزن زیرش» یک تیم را ببرد، نشان از ضعف حریف دارد. قطعاً آمار بازی می‌آید و همه چیز مشخص می‌شود. حسینی دروازه‌بان حریف بسیار خوب بود، پژمان منتظری هم یک گل را برای آنها خرید. به‌هرحال این نظر شفر است و ما هم درس‌های آنها را فرا می‌گیریم، چون سن بالاتری دارد و از کشور دیگر آمده است. بالاخره هر چه آنها می‌گویند در فوتبال ایران حجت است!

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد اینکه چرا ذوب‌آهن حریفانش را دست‌کم می‌گیرد، تصریح کرد: این دیدار با بازی برابر تیم هندی قابل قیاس نبود. نیمه نخست قدرت تاکتیکی استقلال بود و بازیکنان ما تحت تأثیر جو قرار گرفته بودند، اما در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم جنگ وسط زمین را بردیم. باید نگرش بازیکنان ذوب‌آهن تغییر پیدا کند. مشکل ما نگرش بازیکنان تیم است. ذوب‌آهن باشگاهی است که قدمت زیادی دارد و آخرین تیم ایرانی است که در فینال آسیا بوده و شاید در چهار الی پنج سال گذشته این نگرش را در بازیکنان نهادینه کرده‌اند که به این مسئله قانع باشند. متأسفانه نگرشی بزرگ در بسیاری از بازیکنان وجود ندارد. دیگر نظر خاصی ندارم، چون ممکن است در همه جای دنیا پیش بیاید، اما بازی به قدری خوب بود که همه لذت بردند. دو تیم موقعیت داشتند و ما روی اشتباهات گل خوردیم.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه در این بازی تعویض‌های عجیبی انجام داد، گفت: موی سپید را فلکم رایگان نداد. شاید در گذشته اشتباهاتی داشته‌ام، اما الان این اشتباهات را انجام نمی‌دهم، وقتی بازیکن خوب نیست فرقی ندارد و باید خارج شود، چون فوتبال یک بازی گروهی است و باید نیروی دیگری را جایگزین کنیم. بازیکن ممکن است روزش نباشد و یا اینکه ندود و تلاش نکند، بنابراین فرقی ندارد و وقتی بازیکن روز خوبش نباشد و تلاش هم نکند باید روی نیمکت کنار ما بنشنید.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)