شنبه 29 فروردین (14:03)

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر امیر قلعه نوعی سرمربی استقلال را متهم به تبانی کرد !

محمد مایلی‌کهن وقتی رودرروی خبرنگاران قرار گرفت سعی کرد ظاهری حق به جانب داشته باشد.

او البته با هیچ منطقی لایق این همه بی‌مهری از سوی جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی در بازی استقلال و سایپا نبود؛ اما دشنام‌های زیادی شنید.

حاجی مایلی در جمع خبرنگاران با انتقاد از این اتفاق گفت: «فوتبال زنجیره‌ای است که افراد مختلفی در آن حضور دارند و زحمت می‌‌کشند. این افراد شامل مربیان، بازیکنان، خبرنگاران، داوران و سایر مسئولان فوتبال است. در تمام دنیا آنها تلاش می‌‌کنند تا از فوتبال لذت ببرند اما متأسفانه در کشور ما این‌گونه نیست».

او در ادامه تأکید کرد فوتبال یعنی لذت بردن و گفت: «من بازی چلسی و لیورپول را دیدم. در آن بازی 8 گل رد و بدل شد و در آخر بازی این بازیکنان لیورپول بودند که بازیکنان چلسی را در آغوش کشیدند. می‌‌دانید که لیورپول با این نتیجه میلیون‌ها دلار ضرر کرد و شرط‌ بندی‌های وحشتناکی که در فوتبال این کشورها صورت می‌‌گیرد به ضرر این تیم شد؛ اما من می‌‌گویم درود به شرف آنها؛ چرا که تماشاگران لیورپول در پایان بازی برای هر دو تیم دست می‌‌زدند. نه در ابتدای بازی به عابدزاده توهین می‌‌کردند و نه در پایان آن به مایلی‌کهن فحش می‌‌دادند». سرمربی ارزشی تیم ملی البته در این بخش از حرفهایش گفت: «من حاشیه‌های پایان مسابقه را دیدم تصاویری که متأسفانه مردم از دیدنش محروم بودند اما من کامل آنها را دیدم». مایلی از چه سخن می‌گفت نکند خدای ناکرده او در خانه. . . ؛ «حاج آقا خانه همسایه بودید موقع تماشای بازی» و بعد خنده جمع و تازه مایلی کهن متوجه اشتباه لپی‌اش شد؛ «نه خانه همسایه نبودم. در خانه‌ام هم ماهواره ندارم اما تصاویر را از تلویزیون خودمان دیدم».

مایلی کهن در حرفهایش فوتبال ایران را با فوتبال کشوری پیشرفته مقایسه می‌کرد با فوتبال کشوری که همه چیزش روی برنامه است، مربی تیم ملی‌اش با مکانیسمی ‌مشخص انتخاب می‌شود، سرمربی سایپایش به همین شکل و. . . حاجی به خوبی منظور خبرنگار جوان را فهمیده بود: «نه مگر من گفتم این طور نیست. بله من هم بخشی از همین فوتبالم. من هم انتخابم فوتبالی نبوده اما از همه آنهای دیگر شایسته‌تر بودم. من با تیم‌های جوانان و امید ایران کار کرده‌ام و تیم فوتسال را به مقام چهارم جهان و کاپ اخلاق رسانده‌ام. می‌دانید که برای بردن کاپ اخلاق باید یکی از تیم‌های مراحل بالاتر هم باشی. با این توانایی آیا من شایسته‌ چنین برخوردی هستم؟ من می‌‌گویم در همه‌ دنیا افراد در حال لذت بردن از فوتبال هستند. حال گناه تیم ما چه بود که باید فحش بخوریم؟ بابا از من چهره‌ای غیر واقعی ساخته‌اند. الان یکی از شاگردان دانشگاهی‌ام اینجاست. از او بپرسیدکه دانشجویانم چقدر دوستم دارند. بچه‌ها همه می‌گویند از تو برای ما یک هیولا ساخته اند». درست پس از این سؤال نوبت به خبرنگار رسانه دولت می‌رسد؛ «حاج آقا عده‌ای کمر به تخریب شما بسته‌اند و این حرفها هدفمند و برنامه‌ریزی شده‌اند! و مایلی در جواب گفت: «در هر صورت من خود را برای این مسائل آماده کرده بودم. من به همسرم گفتم در این سه ماه من را رها کن؛ چرا که تنها کسی که می‌‌توانم به او زور بگویم اوست. در جاهای دیگر همیشه به من زور گفته می‌شود. به او گفتم که اگر در شب گفتم روز است تو هم بگو که روز است. من خود را برای این شرایط آماده کرده بودم».

«البته توهین به شما بی‌رحمانه بود؛ اما فکر نمی‌کنید در حق مردم رشت ظلم کردید؟ اینکه در بازی با تیم‌های رقیب پگاه از تیم دومتان استفاده کردید و. . .» هنوز سؤال خبرنگار خبرآنلاین تمام نشده بود که مایلی کهن شروع به حرف زدن کرد: «متوجه مقصودت نیستم سؤالت را کوتاه و شفاف بپرس» و در جواب شنید: «از این شفافتر که خود شما اخلاق را با ظلم به مردم رشت زیر پا گذاشتید؟»

حاجی مایلی کمی‌سکوت کرد، تن صدایش را پایین آورد گفت: «این وصله که دیگر اصلاً به من نمی‌چسبد. اگر در آن بازی‌ها با یاران ذخیره بازی کردم به دلیل مصدومانی بود که داشتم. باور کنید بازیکنانی چون منوچهری، ترائوره، رضا محمودی، مجید ایوبی و عباس آقایی بازیکنان مصدوم تیم سایپا در هفته‌های اخیر بودند. من که نمی‌‌توانم از این بازیکنان استفاده کنم. امروز هم که دیدید بازیکنی چون شیخ‌ویسی را درون دروازه قرار دادم که دروازه‌بان دوم تیم است. آیا به این مسئله کاری ندارید؟» البته شیخ ویسی هفته‌هاست که گلر فیکس سایپا در تیم مایلی کهن بوده اما تیمش در دوبازی قبل. . .

«شما تهمت تبانی به استقلال را رسانه‌ای کردید. تهمتی که بعداً تکذیب شد. حرف‌های زرینچه را حتی خبرنگاران هم نخوانده بودند؛ اما شما شایعه‌ای که بعداً تکذیب شد رسانه‌ای کردید و استقلال را به آشوب کشیدید. آیا این کار شرعاً درست است آقای مایلی‌کهن؟» در پاسخ به این سئوال، سرمربی ارزشگرای تیم ملی به عکس زرینچه و نوازی که حرف هایشان را از روی ترس پس گرفته بودند بر مواضع قبلی‌اش ایستاد: «اولاً که اولین بار این خبر در رسانه‌ها چاپ شد و من فقط آن را نقل کردم اما فقط دو ماه دیگر به من فرصت بدهید تا همه حقایق روشن شود. جام حذفی سال گذشته، حتی آن بازی هم مشکوک بود و نتیجه‌اش نتیجه‌ای واقعی نبود». در پاسخ به تهدید قلعه‌نویی برای شکایت سرمربی تیم ملی داشت قلعه‌نویی را متهم به تبانی در کسب تنها قهرمانی سال قبلش با استقلال می‌کرد. او این جمله را گفت و ادامه داد: «من می‌‌گویم اگر تنها برخی خبرنگاران را به دلیل مسائل پشت پرده‌ فوتبال بازداشت کرده‌اند اما هستند مربیانی که در این مسائل دست داشته و حتی به بازیکنان خود آمپول می‌‌زنند و یا مدیران و داورانی که در این اتفاقات نقش داشته‌اند». او چند مربی معروف کشور را با این جملاتش متهم کرد. آنها که شایعه شده پس از پایان بازی‌های مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به جرم دخالت در فساد فوتبال، پایشان به محاکم قضایی باز می‌شود. آیا آن بازه زمانی دو ماهه که مایلی مطرح کرد همان زمان برخورد با مربیان خاطی است؟ او امیر را از این اتفاق ترساند؟

مایلی‌کهن درباره قراردادش با باشگاه سایپا هم گفت: «قراردادم با سایپا 18 ماهه است و بی‌تردید در کنار حضور در تیم ملی، با افتخار در این باشگاه هم خواهم ماند».

درست جلوی در خروجی سالن کنفرانس او با سردبیر روزنامه یاران قلعه‌نویی روبه‌رو شد که پرسیدآیا کریمی ‌به تیم ملی دعوت می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال، مایلی گفت: «شما بهتر است به فکر روزنامه‌ات باشی. هر وقت لیست معرفی شد می‌بینی کدام بازیکن به تیم ملی دعوت شده».

حاجی با خروج از جمع خبرنگاران به واعظی رسیدکه در آغوشش گرفت و گفت: «به عنوان مربی تیم ملی حمایتت می‌کنم و تا وقتی من هستم هیچ کس نمی‌تواند در استقلال قدمی‌علیه تو بردارد.» این گفته به مذاق حاجی خوش آمد و در پاسخش گفت: «واقعاً باید از شما مدیران غیر فوتبالی تشکر کرد نه از ما فوتبالی‌های سر و پا تقصیر».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)