مرجع خبری پرسپولیس: کارشناس داوري گفت: طبق قوانين و مقررات موجود در فوتبال ديدار مس کرمان و ذوب آهن تکرار نخواهد شد.

هوشنگ نصيرزاده در مورد ديدار جنجالي مس کرمان و ذوب آهن اصفهان و اعلام نظر فيفا گفت: فيفا در اين زمينه تصميم‌گيري را به قوانين داخلي کشورها واگذار مي‌کند. در اين زمينه آئين نامه انضباطي فوتبال ما دو ماده دارد اول بند 4 ماده 6 که مي‌گويد تصميم داوران در زمينه مسابقات قابل اعتراض نيست. ماده ديگر ماده 38 است که مي‌گويد در صورتي که مقامات رسمي مرتکب اشتباه شوند مسابقه قابل تکرار است.

 

وي ادامه داد: منظور قانون‌گذار اين است که اگر سازمان ليگ يا هيات‌ برگزاري مسابقات مرتکب اشتباه شوند بازي قابل تکرار است و داور جز مقامات رسمي محسوب نمي‌شود. بر اين اساس اگر بر فرض سازمان ليگ به اشتباه اعلام کند محمد رضا خلعتبري سه اخطاره است اما بعد مشخص شود او فقط دو کارت زرد داشته بازي ذوب آهن با حريفش قابل تکرار است.

نصيرزاده تاکيد کرد: کارشناسان و هيات کارشناسي نيز نمي‌توانند راي بر تکرار مسابقه دهند زيرا براي اين کار مجوز قانوني لازم است که در آئين‌نامه داخلي چنين مجوزي وجود ندارد. بنابراين بايد گفت اگر چه حق تيم مس کرمان به دليل اشتباه داوري ضايع شده و در واقع همانند بسياري از مسابقات اشتباهات داوري به سود ذوب آهن تمام شده اما قوانين موجود در فوتبال اجازه تکرار بازي را نمي‌دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)