نشست خبری باشگاه پرسپولیس/ 10 دایی با دو قهرمانی بی نظیر بوده، نتوانستیم بازیکنان مورد نظرش را جذب کنیم

 

مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: با رئيس جمهوري در يك ماه گذشته ديدارهايي داشته‌ام اما درباره وزارت ورزش صحبتي نداشتم.

 

* منتظر جواب اعتراض خود به كميته انضباطي هستيم

سرپرست باشگاه پرسپوليس در خصوص ماليات افشين قطبي گفت: من براي افشين قطبي آرزوي موفقيت دارم و قصد هم ندارم راجع به تيم ملي حرف بزنم. آنچه در جام ملت‌هاي آسيا احتياج داشتيم يك حس خوب براي تيم ملي و ايران بود. ملت ايران مهم‌تر از قطبي‌ و كاشاني‌ها است.

ما مي‌توانستيم بعد از جام ملت‌هاي آسيا سعه صدر بهتري داشته باشيم. قطبي تمام تلاش خود را انجام داد. مطمئنا با هر پيروزي تيم ملي او بيشتر از ما خوشحال مي‌شد آن هم به خاطر پاداشي كه مي‌توانست بگيرد و كارنامه درخشان‌تري كه براي او ثبت شد.

آقاي قطبي مثل كرانچار كه از پرسپوليس به يك تيم باشگاهي رفت نه تيم ملي به ژاپن رفت، اما برايش آرزوي موفقيت مي‌كنم. اميدوارم كارشناسان نقد منصفانه‌اي داشته باشند تا فوتبال رشد كند. ما با كسي غرض شخصي نداريم و نمي‌خواهيم روي يك نفر خط بطلان بكشيم. هر كسي معايب و محاسني دارد. قطعا اگر قرار باشد كسي قطبي را بشناسد من بهتر از هر كسي هستم چون با او مستقيم كار كرده‌ام.

 

از گرفتن پايان خدمت، شناسنامه، كارت ملي و حتي پاسپورت او كه باشگاه پرسپوليس در عرض 40 دقيقه براي او گرفت. من اميدوارم دوستان ما هر جا كه فرصتي براي صحبت كردن پيدا كردند انصاف را در نظر بگيرند و از حسن‌هاي افشين قطبي هم صحبت شود. بازيكن حق ندارد در مورد سرمربي حرف بزند. كجاي دنيا چنين اتفاقي مي‌افتد. مربي خوب يا بد ما نبايد خليفه كشي را باب كنيم و هر كسي به خود جرات دهد صحبت كند. چنين چيزي در شان كشور ما و يك مسلمان نيست.

باشگاه پرسپوليس با افشين قطبي در سال 87 قراردادي امضا كرده كه در يكي از بندهاي آن عنوان شده ماليات را باشگاه پرداخت كند. هفته چهاردهم كه از پرسپوليس رفت و به اين نتيجه رسيدند كه قرارداد فسخ شود بايد همه موارد فسخ مي‌شد ما چون باشگاه دولتي هستيم، نامه از طرف سازمان تربيت بدني به دستمان رسيد كه با توجه به فسخ قرارداد نمي‌شود همه موارد فسخ شود اما بند مالياتي آن فسخ نشود. بنابراين طبق اين نامه باشگاه پرسپوليس حق پرداخت ماليات را نداشتند. من خودم در سال 86 طبق قراردادي كه با افشين بسته بودم 40 ميليون تومان ماليات افشين قطبي را پرداخت كردم و خودش به دليل ديركرد پرداخت 6 ميليون تومان به سازمان ماليات پرداخت كرد.

پس از اينكه كميته انضباطي راي داد كه باشگاه پرسپوليس بايد ماليات را پرداخت كند با توجه به نامه معاونت سازمان تربيت بدني به اين راي اعتراض كرديم و اكنون منتظر رسيدگي اين پرونده هستيم. باشگاه پرسپوليس تابع قانون است.

*وينگادا حقش را مي‌خواهد

كاشاني درباره پرداخت بدهي وينگادا تصريح كرد: من يك روز در قطر بودم و در آنجا ناظمي مدير برنامه وينگادا را ديدم و قرار شد ما قرار ملاقاتي با هم داشته باشيم و حتي من بليت VIP يكي از بازي‌هاي ايران را براي آنها تهيه كردم اما آن روز فرصتي نشد كه آنها را ببينم. به هر حال ما دوست داريم اين مشكل بدون مطرح شدن در فيفا حل شود. زماني كه با كرانچار قراردادمان را فسخ كرديم 110 هزار دلار پول او باقي مانده بود كه من آن زمان 100 هزار دلار به او دادم و از او امضا و اثرانگشت گرفتم مبني بر اينكه او همه پول خود را دريافت كرده است. بعد از 5 ماه در يكي از سفرهايي كه آقاي چلنگر به كرواسي دداشت 10 هزار دلار در پاكت گذاشتم و به او دادم تا به كرانچار بدهد.

چلنگر مي‌گفت وقتي اين پاكت را به دست كرانچار داد اشك‌ در چشمانش حلقه بسته و گفته يعني در ايران كسي هست كه چنين كاري را انجام دهد. ما نبايد ذهنيت‌ها را خراب كنيم. من نبايد چون از او امضا و اثرانگشت گرفته بودم سوء استفاده مي‌كردم. وينگادا هم حقش را مي‌خواهد و اين كمال مردانگي و معرفت اوست كه گفته مي‌خواهد دوستانه اين قضيه حل شود.

زماني كه كرانچار قصد جدايي از پرسپوليس را داشت سعي كردم به عنوان يك مسلمان وظايفم را درست انجام دهم. اين وظيفه همه ما است. شبي كه قطبي همكاريش‌ با ايران تمام شد، سعيدلو و كفاشيان به قطبي زنگ زدند تا در سفارت حاضر شود. اتفاقات جالبي در آن شب رخ داد. اينكه از غلط او را آوردند يا حفظ كردند آدم‌هايي كه چنين تصميماتي را گرفته اند بايد جوابگو باشند. خود قطبي تمام تلاشش را كرد و اين حركت فدراسيون يكي از اتفاقات خوب است كه به نمايندگي از مردم از قطبي تقدير شد.

* عملكرد دايي در دوره مربيگري‌اش بي‌رقيب بوده است

علي دايي مربيگري خود را از تيم سايپا شروع كرد و همان سال هم قهرمان شد. با پرسپوليس قهرمان جام حذفي شده است. فكر مي‌كنم عملكرد او به عنوان مربي قابل قبول است. ما براي فصل جاري هم بازيكناني مي‌خواستيم كه بنا به دلايلي هر كدام از آنها نتوانستند با پرسپوليس قرارداد امضا كنند يا يك سري بازيكناني داشتيم كه نمي‌خواستيم اما وقتي قرارداد دوساله يا سه ساله با پرسپوليس داشتند مجبور بوديم آنها را حفظ كنيم. من فكر مي‌كنم عملكرد دايي در دوره مربيگري‌اش بي‌رقيب بوده است. خيلي از مربي‌ها در نقاط مختلف دنيا كه تازه كار خود را شروع كرده‌اند مثل توني آدامز يا روي كين هنوز جايگاهي ندارند.

معدود آدم هايي هستند كه با نبوغ خود مي‌توانند موفق شوند. به نظرم دايي كار شاقي انجام داده است. اين وظيفه من بوده كه عقلا و شرعا اين صحبت‌ها را در مورد او انجام دهم. ما سه جام را پيش رو داريم. 8 باخت براي تيمي مثل پرسپوليس خوشايند نيست اما تيم‌هاي بزرگ مثل چلسي هم دچار آفت مي‌شوند. فوتبال كار سختي شده است شما به امتياز تيم‌ها نگاه كنيد. چه كسي فكر مي‌كرد سايپا بتواند ذوب‌آهن را در خانه خود شكست دهد. اين نشان مي‌دهد همه تيم‌ها به هم نزديك هستند و اختلافات كم است. واقعا مدافعان و مهاجمان كار سختي پيش رو دارند. فوتبال دو قطبي ديگر تمام شده است. تيم‌ها شانه به شانه هم مي‌جنگند. همه تيم‌ها انگيزه دارند و اين فشار روحي و رواني را براي تيمي مثل استقلال و پرسپوليس بيشتر مي‌كند.

* تاكنون 4 ميليارد تومان درآمدزايي كرده‌ايم

امسال براي باشگاه پرسپوليس بودجه 10 ميليارد توماني در نظر گرفته‌ايم كه 50 درصد آن را بايد خودمان تامين كنيم و تا امروز نسبت به درآمدمان از سازمان تربيت بدني عقب نيستيم و آورده ما سهمي بوده كه با تلاش همكاران به دست آمده است. و حتما اين 50 درصد را پر مي‌كنيم تاكنون 4 ميليارد تومان درآمدزايي كرده‌ايم.

* براي پست وزارت ورزش با من صحبت نشده است

من درباره اصل اين قضيه صحبت كنم كه اگر قرار است ورزش پويا داشته باشيم چنين چيزي در وزارت ورزش نمي‌گنجد اما به هر حال نماينده‌هاي مردم روي اين مسئله اتفاق نظر دارند و اين مسئله را صلاح مي‌دانند. شايد اگر من بودم از نظرات كارشناسي‌تري استفاده مي‌كردم. ورزش پوياتر و فعال‌تر از آن است كه در قالب بودجه و رديف بگنجد. اعزام شايد هزار تيم در يك سال چيزي نيست كه بتوان براي آن بودجه در نظر گرفت. در هر حال براي انتخاب وزير بايد شخصي مورد نظر باشد كه مورد قبول و حمايت دولت باشد هم تحصيلات آكادمي و هم تجربه مديريت داشته باشد اما الزاما نبايد ورزشكار باشد. با من هم در مورد وزارت ورزش صحبتي نشده است. من در همين پرسپوليس هستم تا زماني كه هيات مديره آن مشخص شود اگر من را به عنوان مدير عامل انتخاب كنند پروسه‌اي داريم كه بگوييم از نقطه A به نطقه B رسيده‌ايم. البته من با رئيس جمهوري در يك ماه گذشته ديدارهايي داشته‌ام اما درباره وزارت ورزش صحبتي نداشتم.

پایان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)