سرمربی تیم فوتبال سپاهان ضمن گلایه از اعلام زودهنگام رای انضباطی بازی برگزار نشده با پرسپولیس گفت: شرایط این بازی غیر عادی بود و بازیکنان وقتی آن صحنه ها را دیدند یک مقدار به هم ریختند.

امیر قلعه نویی درباره بلاتکلیفی مسابقات لیگ برتر فوتبال به خاطر شیوع ویروس کرونا گفت: همه بلاتکلیف هستیم. از بازی قبل بگیرید که روح، شادی و لذتی که باید از فوتبال ببریم را نداریم. شبِ عید مردم به خاطر مشکلات اقتصادی هر سال بدتر از سال های قبل می شد ولی امسال کرونا هم آمده که بدتر شده است. هر روز تصمیم روزمره می گیریم. اگر لیگ تعطیل شود و بازیکنان خارجی بروند دیگر برنمی گردند. امیدوارم اجلاسی که قرار است با حضور نمایندگان کنفدراسیون آسیا و کشورها برگزار شود، تعیین تکلیف شود تا ببینیم چه می شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان که با برنامه «تهران ورزشی» گفتگو می کرد، با اشاره به اقدام محمد نادری بازیکن پرسپولیس بعد از شیوع ویروس کرونا و پخش ماسک و مواد ضدعفونی کننده، ادامه داد: از محمد نادری تشکر می کنم. ایشان را خود من از تیم مقاومت به تراکتور بردم. او بسیار بازیکن اخلاق مدار و انسان بزرگی است با اینکه سن کمی دارد اما بسیار شریف است. باشگاه سپاهان هم همیشه در این مواقع پیشگام بوده و یکسری حرکت هایی کرده است؛ همینطور خود ما. الان نزدیک به شب عید است. با مشکلات اقتصادی فعلی باید کارهایی کنیم که گفتن آن درست نیست تا هموطنان عزیز را خوشحال کنیم. این همت، همه گیر شده است. چه آدم های عادی و چه دولتی همه دست به کار شده اند تا با کرونا مقابله کنند.

قلعه نویی درباره عدم برگزاری بازی سپاهان با پرسپولیس و اعلام نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس و قربانی شدن مسعود تابش مدیرعامل سپاهان تصریح کرد: سپاهان واقعا می خواست با پرسپولیس بازی کند. من مسئول فنی هستم. نمی خواهم راجع به آن مسائل صحبت کنم. گلایه ام این است که عزیزان باید این مشکل (ویروس کرونا) را زودتر اعلام می کردند. باید اوایل بهمن اعلام می شد که اگر اینطور بود شاید الان به این شرایط حاد نمی رسیدیم. اگر همان موقع این کارها را می کردند بهتر نبود؟ تماشاگران ما سرمایه اصلی ورزش است. بدون آنها فوتبال لذتی ندارد. خدا را گواه می گیرم در آن یک ساعت (قبل از بازی با پرسپولیس) مدیریت کردم اتفاقی برای کسی رخ ندهد.

وی ادامه داد: به حضرت عباس قسم ما ساعت ۱۷ برای بازی اعلام آمادگی کردیم. از جلال مرادی ناظر بازی گلایه داریم که گفت سپاهان ۱۶:۱۵ به ورزشگاه رسید در حالی که ما ۱۶:۳۵ وارد استادیوم شده بودیم. ساعت ۱۷ هم برای بازی اعلام آمادگی کردیم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سئوال که آیا اگر الان به عقب بازگردید مقابل پرسپولیس به زمین می رفتید؟ تاکید کرد: روز قبل از بازی به اردو رفتیم. همان کارهایی که برای بازی با ذوب آهن کردیم برای این بازی هم انجام دادیم. سئوالم از آقای مرادی این است که چرا در گزارش زده ای ساعت ۱۶:۱۵ وارد ورزشگاه شدیم؟ جلال مرادی انسان بسیار بزرگی است ولی نمی دانم شاید در این بخش تجربه نداشت و یا رفتارهایی بوجود آمد. خود جلال مرادی هم شب قبل از بازی یادش رفته بود لیست بازی را به سپاهان بدهد. شاید اگر به مرادی هم این را بگویید، تصمیمات دیگر بگیرد.

قلعه نویی افزود: هر کاری که برای بازی با ذوب آهن انجام دادیم را برای این مسابقه انجام دادیم. شرایط غیر عادی بود و بازیکنان وقتی آن صحنه ها را دیدند یک مقدار از نظر روحی به هم ریختند. جالب است روز بازی با ذوب آهن خیلی ها رای مسابقه ما با پرسپولیس را می دانستند. وقتی اعلام کردند ۳ بر صفر شده، گفتم به این زودی رای صادر شد؟ وقتی ما می دانستیم خیلی از افراد دیگر هم قطعا این را می دانستند.

وی درباره اینکه احسان حاجی صفی بازیکن تراکتور هم اعلام کرده بود سازمان لیگ دو جام طراحی کند و یکی را به یک تیم خاص (پرسپولیس) و یکی را به تیم های دیگر بدهید، گفت: احسان حاجی صفی کاپیتان تیم ملی است و ۱۲، ۱۳ سال او را می شناسمش. فقط همین را می گویم که حاجی صفی روحیه مصاحبه ای ندارد.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سئوال که آیا الان در قرنطینه است؟ تصریح کرد: باید اصول بهداشتی را همیشه رعایت کنیم. اسلام هم می گوید النظافته من الایمان. یک ساعت قبل از تمرین، محل تمرین تیم ضد عفونی می شود. اسپری ضد عفونی هم داریم.

قلعه نویی در پایان در پاسخ به سئوالات کوتاه زیر این پاسخ ها را داد:

بامزه ترین فوتبالیست: بازیکن با مزه که زیاد داشتیم از ناصر عباسی گرفته تا استاداسدی.

بهترین بازیکن فوتبال: بعد از انقلاب که بازیکن خوب زیاد داشتیم. اگر بگویم علی کریمی پس کریم باقری، مجتبی محرمی، مجتبی جباری، شاهرخ بیانی، علی دایی، خداداد عزیزی و بقیه را چه بگویم؟ خدا گواه است اگر شرایط بخصوص در ۲۰ سال گذشته عادی بود یا حتی برای نسل خود ما اگر امکانات الان بود، ۹۰ درصد بازیکنان آن موقع لژیونر می شدند.

بدترین بازیکن: عادت ندارم در این باره صحبت کنم. تمام بازیکنان خوب هستند. هرکسی روح ورزشی دارد باید روح پهلوانی داشته باشد. منِ امیر قلعه نویی هم معصوم نیستم. شاید اگر به دو سه سال پیش برگردم خیلی از کارها را انجام ندهم.

الگوی بازیگری: الگویم در بازیگری محمد صادقی بود. من عاشق صادقی بودم با اینکه تلویزیون فوتبال را کم نشان می داد.

الگوی مربیگری: چطور به استقلال و تاج علاقه مند شدم؟ وقتی که جکیچ مربی اش بود و بعد از آن هم منصور پورحیدری پدر معنوی استقلال.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)