پرسپولیس نیوز: چهاردهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی پرسپولیس مقابل ماشین سازی تبریز پیگیری شد.

تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس از ساعت ۱۵ امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

ترکیب ماشین‌سازی: فرناندو دخسوس، سیداحمد موسوی، محمد اهل‌شاخه، محمدحسین کنعانی‌زادگان، پیمان بابایی، رضا خالقی‌فر، فرید بهزادی کریمی، مسیح زاهدی، سیدمحمد خرم‌الحسینی، احمدرضا زنده‌روح و سعید مهری.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، آدام همتی، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه، حمیدرضا طاهرخانی (۵۶ – سعید حسین‌پور)، علی علیپور (۸۲ – محمدامین اسدی) و گادوین منشا.

سیدرضا مهدوی داور این بازی بود و امید عالیشاه از پرسپولیس را با کارت زرد جریمه کرد.

نیمه اول

دقیقه ۷: پاس رو به بیرون علیپور به منشا رسید که ضربه مهاجم پرسپولیس پس از برخورد به مدافع ماشین‌سازان به کرنر رفت.

دقیقه ۱۵: پس از پرتاب بلند بازیکنان ماشین‌سازی و ضربه سر مهاجم این تیم، بیرانوند به شکل ضعیفی ضربه سبزپوشان را دفع کرد که توپ مقابل پای مسیح زاهدی فرود آمد. ضربه زاهدی هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: پاس در عمق بشار رسن به علی علیپور رسید. در حالی که علیپور تک به تک با دروازه‌بان ماشین‌سازی بود، کمک داور بازی، پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه ۲۰: پاس در عمق شجاع خلیل‌زاده در محوطه جریمه ماشین‌سازی به عالیشاه رسید که ضربه این بازیکن به کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۳۳: سانتر کوتاه ماشین‌سازان روی دروازه پرسپولیس به رضا خالقی‌فر رسید و ضربه خالقی‌فر در محوطه شش‌قدم به شجاع خلیل‌زاده برخورد کرد. در بازگشت هم سیداحمد موسوی صاحب توپ شد که ضربه موسوی نیز توسط سیدجلال حسینی دفع شد.

دقیقه ۳۳: در یک ضدحمله خطرناک، علی علیپور به امید عالیشاه پاس داد و در حالی که این بازیکن در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ماشین‌سازی بود، توپ را به سمت دروازه زد که دخسوس آن را مهار کرد.

دقیقه ۳۶: پس از اینکه پیمان بابایی به محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ کرد، با علیرضا بیرانوند تک به تک شد که سنگربان پرسپولیس، ضربه بابایی را دفع کرد. پس از یک رفت و برگشت، پیمان بابایی ضربه تک ضربی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که احمد نوراللهی با ضربه سر، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۲: عالیشاه از سمت چپ دروازه ماشین‌سازی وارد محوطه جریمه شد و شوتی به سمت دروازه حریف زد که با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: بازی به خاطر درگیری لفظی علیرضا بیرانوند با احمد نوراللهی و سایر بازیکنان پرسپولیس به مدت چند ثانیه متوقف شد که مهدوی داور مسابقه به دروازه‌بان پرسپولیس تذکر داد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: سانتر بازیکنان پرسپولیس توسط مدافعان ماشین‌سازی دفع شد. پس از آن توپ روی پای علیپور فرود آمد که ضربه محکم او توسط دخسوس دفع شد.

دقیقه ۵۲: سانتر منشا از سمت چپ به رسن رسید. هافبک عراقی سرخپوشان تلاش کرد با ضربه سر، توپ را به علی علیپور برساند که در نبرد دخسوس و علیپور بر سر گرفتن توپ، دروازه‌بان ماشین‌سازی برنده شد. هر چند مهدوی خطای علیپور را روی دخسوس اعلام کرد.

دقیقه ۵۷: شوت پیمان بابایی از پشت محوطه جریمه در دستان علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۶۳: مسیح زاهدی توپ را در گوشه محوطه جریمه پرسپولیس گرفت و ضربه خطرناکی به سمت دروازه سرخپوشان زد که با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: شوت منشا از پشت محوطه جریمه به گوشه دروازه ماشین‌سازی می‌رفت که با واکنش دخسوس همراه بود.

دقیقه ۷۳: منشا از سمت راست زمین، توپ را به روی دروازه شاگردان رضا مهاجری فرستاد که ضربه سر عالیشاه از کنار دروازه ماشین‌سازان عبور کرد و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه ۸۳: سعید مهری در محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از چرخش، ضربه‌ای به سمت دروازه پرسپولیس زد که توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۸۶: پس از اینکه عالیشاه نتوانست به توپ برسد، توپ را بیرون از زمین در اختیار گرفت و آن را به سمت تماشاگران زد. پس از این اتفاق، میان بازیکنان ماشین‌سازی با عالیشاه درگیری ایجاد شد. مهدوی پس از این اتفاق به عالیشاه کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۸۹: شوت بشار رسن از گوشه محوطه جریمه با واکنش بسیار خوب دخسوس همراه بود.

دقیقه ۳+۹۰: پس از درگیری لفظی احمد نوراللهی و سعید مهری، مهدوی به هر دو بازیکن اخطار داد.

دقیقه ۳+۹۰: سانتر امید عالیشاه روی دروازه ماشین‌سازی را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر گل کرد و قفل دروازه ماشین‌سازی را شکست.
دقیقه ۵+۹۰: پاس در عمق منشا برای اسدی، این بازیکن را با دخسوس تک به تک کرد. اسدی توپ را وارد دروازه کرد که داور این گل را آفساید اعلام کرد.

با این نتیجه، پرسپولیس با ۲۴ امتیاز پرسپولیس به رده سوم جدول صعود کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)