مرجع خبری پرسپولیس : مهاجم پرتغالی رئال مادرید با وجود 10 بازی ملی کمتر نسبت به سیمائو سابروسا بازوبند کاپیتانی تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 را به بازو بسته بود.

 

تك جمله كارلوس كروش بعد از پيروزي 4 – صفر تيم ملي مقابل مالديو چند روزي است كه حرف و حديث‌هاي فراواني در فوتبال ايران به وجود آورده، تك جمله‌اي كه اينگونه بر زبان كروش رانده شد:

«چرا كسي نمي‌پرسد نكونام، كاپيتان اول تيم من كجاست؟» همين جمله سوالي كافي بود تا شكار بزرگي به چنگ خبرنگارها بيفتد. از آن به بعد بود كه پرس‌وجوها شروع شد.

نزديك‌ترين فردي كه مي‌توانست در اين مورد خاص نظر بدهد و پيرامون صحبتي كه كروش انجام داد جوابگو باشد كسي نبود جز عباس ترابيان.

سرپرست تيم ملي ادعاي كروش را تاييد كرد و مدعي شد از نظر كروش هر بازيكني كه بازي ملي بيشتري داشته باشد بازوبند كاپيتاني تيم ملي را به بازو خواهد بست. يعني اينكه از ميان كريمي و نكونام هر كدام بازي ملي بيشتري داشته باشند كاپيتان خواهد بود.

خب مشخص بود كه كارلوس كروش با اطلاعات كامل نكونام را به عنوان كاپيتان اول تيمش معرفي كرده چراكه او 118 بازي ملي در كارنامه دارد و علي كريمي 115 بازي ملي.

به همين منظور و براي اينكه به حرف ترابيان درباره ملاك اصلي كروش براي انتخاب كاپيتان برسيم كنجكاوي كرديم و سري زديم به تيم ملي پرتغال و اطلاعات اين تيم در جام جهاني 2010.

سرمربي پرتغال در بازي‌هاي جام جهاني آفريقاي جنوبي كارلوس كروش بود. مرد پرتغالي بازوبند كاپيتاني تيمش را به كريستيانو رونالدو سپرد تا او در زمين هدايت بازيكنان را برعهده بگيرد. رونالدو ‌آن زمان 69 بازي ملي در كارنامه داشت اما وجود داشت بازيكني كه از او بيشتر در تيم ملي بازي كرده باشد.

سيمائو سابروسا، هافبك مهاجم ريزنقش اتلتيكو مادريد بازيكني بود كه آن زمان 79 بازي ملي در كارنامه خود به ثبت رسانده بود، يعني 10 بازي ملي بيشتر از رونالدو. با اين حال كروش بازوبند كاپيتاني را به رونالدو سپرد تا براي ما ثابت شود در تيم ملي پرتغال ملاك كروش بازي ملي نبوده.

در تيم ملي پرتغال ملاك كروش براي كاپيتاني نه سن و سال بود و نه بازي ملي اما حالا و در تيم ملي ايران گفته مي‌شود مرد پرتغالي بازي ملي را ملاكي براي انتخاب كاپيتان مي‌داند و بر همين اساس جواد نكونام را به عنوان كاپيتان اول خود معرفي كرده.

بايد منتظر اولين بازي تيم ملي با حضور نكونام و كريمي بمانيم تا ببينيم كداميك از اين دو بازيكن جلوتر از بقيه وارد زمين مي‌شوند و با كاپيتان حريف خوش و بش مي‌كنند؟ شايد هم اين وسط مسوولان فدراسيون صرفنظر از اعتقاد كروش قصد دارند با تصميم خود كاپيتان تيم ملي را انتخاب و معرفي كنند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)