یکشنبه 29 دی(10:31)

مرجع خبری پرسپولیس: از هيچ مسئوليتى نمى ترسم حتى پنالتى زدن براى پرسپوليس

مازيار زارع: فولاد را زمينگير كرديم و برديم

PNNC: • پرسپوليس پس از ۲ باخت پياپى توانست با پيروزى آن خاطرات تلخ را كمرنگ كند. از بازى برايمان صحبت مى كنى؟
– براى پرسپوليس نتيجه اين ديدار خيلى مهم بود. ما در ۲ بازى قبل ۲ شكست پياپى داشتيم و اين مسأله براى ما و هوادارانمان غيرقابل باور بود، ضمن اينكه تداوم اين ناكامى ها باعث مى شد از كورس قهرمانى عقب بمانيم. تمام اين عوامل دست به دست هم داد تا براى پيروزى در اين ديدار تلاش مضاعفى داشته باشيم. خدا را شكر مى كنم با پيروزى كه كسب كرديم به وضعيتمان در جدول و شرايط روحى تيم سر و سامان دوباره اى داديم.

PNNC • فولاد هم خوب كار كرد اما به نظر مى رسيد پرسپوليس تمام راه هاى نفوذ و برنامه ريزى هاى حريف را خنثى كرده بود؟
– ما تمام تاكتيك ها و برنامه هاى فولاد را براى رسيدن به دروازه مان مى دانستيم و در طول هفته بارها آنها را مرور كرده بوديم. به نظر من فولاد در اين ديدار بازى خوب و قابل قبولى را از خود به نمايش گذاشت اما در هيچ يك از دقايق بازى حتى زمانى كه ما ۱۰ نفره شديم بازى برترى را نسبت به ما ارائه نكرد.

PNNC • مى گويند پرسپوليس پس از اخراج توره عقب كشيد و بازى بسته اش باعث شد بازى كمى سرد و كسل كننده شود؟


– در فوتبال طبيعى است كه اخراج يك بازيكن از تيمى، باعث عقب كشيدن آن تيم شود. در حالت عادى اين مسأله وجود دارد چه برسد به برترى عددى به لحاظ به ثمر رساندن گل. البته اگر يك بار ديگر فيلم بازى را مرور كنيد، متوجه مى شويد در نيمه دوم كه ۱۰ نفره بوديم هم روى ضدحملات و حركات انفرادى برنامه اى براى رسيدن به دروازه حريف داشتيم اما توپ هايمان به ثمر ننشست.

PNNC • اين طور كه از شواهد و قرائن پيداست گلزنى در تيم ملى باعث شد در اين بازى هم به عنوان بازيكن پرروحيه، پنالتى زن اول پرسپوليس در آن شرايط حساس باشى؟
– به هرحال وقتى كادرفنى از من خواست و تشخيص داد پشت ضربه بايستم، قبول كردم. من هيچ وقت از مسئوليت فرارى نيستم و از آن نمى ترسم. در ملوان هم كه بودم وظايف سنگينى بر عهده ام بود كه خدا را شكر در اكثر مواقع به خوبى از عهده آن برمى آمدم.

PNNC • فكرش را مى كردى در اين ديدار با گلزنى ات نقش مهمى در پيروزى پرسپوليس داشته باشى؟
– درست است كه اين گل به نام من ثبت شد و تك گل ۳ امتيازى من باعث شد با دست پر زمين را ترك كنيم اما خودتان ديديد كه اصل كار و فشار روى تيم ما، بعد از گل شروع شد. دوندگى خوب و تلاش زياد بچه ها دست به دست هم داد تا اين گل حفظ شود و در نهايت حكم ۳ امتياز را براى پرسپوليس داشته باشد.

PNNC • در مورد احتمال تغيير و تحولات در پرسپوليس، گفته بودى لوكا به درد پرسپوليس نمى خورد. اين مسأله درست است؟
– من به عنوان بازيكن وظيفه و كارهاى مشخصى دارم و هيچ وقت به خودم اجازه نمى دهم در كار و مسئوليت بزرگان دخالتى داشته باشم. از من سؤال شد تغييرات را چگونه ارزيابى مى كنى، من هم گفتم بايد به پيروانى و ديگر همكارانش در پرسپوليس فرصت داد و با اطمينان به توانايى هاى افشين خان، به فكر آينده باشيم.

PNNC • بد نيست برويم سراغ تيم ملى، از بازى با سنگاپور شروع كنيد.
– همه مى دانند كه سطح فوتبال ما با كشورهايى مثل سنگاپور قابل مقايسه نيست اما با اين وجود مى دانستيم نبايد چنين حريفانى را دست كم بگيريم. ديدار با سنگاپور هر چند بازى رسمى بود اما به اعتقاد من پيش زمينه و تدارك خوبى براى تيم ملى و بازيكنانش بود تا به هماهنگى ايده آل و صددرصد نزديك شوند.

PNNC • برنامه بعدى تيم ملى تداوم اين روند در ديدار مقابل تايلند است؟
– ما براى رويارويى و پيروزى بر تايلند هم برنامه ويژه اى داريم تا خود را براى ۲ بازى سخت آماده كنيم. ۲ پيروزى شيرين مقابل سنگاپور و تايلند چه به لحاظ فنى و چه از نظر روحى و روانى تيم ملى را در سمت و سويى قرار مى دهد كه بتوانيم با قدرت به مصاف كره جنوبى و عربستان برويم و با كسب حداكثر امتيازات راه را براى صعود به جام جهانى هموار كنيم.

PNNC • حضور روته مولر در كنار كادر فنى را چطور مى بينى؟
– ايشان از مربيان خوبى هستند كه تا امروز با آن كار كرده ام. روته مولر و تمرينات بسيار خوبى را براى تيم ملى در نظر گرفته است. با حضور او در كنار كادر فنى فعلى مى توانيم از هر نظر براى يك تيم ملى قوى و پر قدرت برنامه ريزى كنيم.

PNNC • با حضور لژيونرها بايد براى رسيدن به تركيب تيم ملى تلاش بيشترى داشته باشى. چقدر اميدوارى بتوانى جايگاه فعلى ات را حفظ كنى؟
– همان طور كه گفتم آنقدر آماده هستم كه در رقابت با لژيونرها هم تلاش كنم تا جايگاهم را در تيم ملى حفظ كنم. اميدوارم با حفظ اين روحيه و آمادگى فنى بتوانم كماكان در خدمت تيم ملى باشم و پيراهن اين تيم را بر تن كنم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)