پرسپولیس نیوز: رئیس فدراسیون فوتبال، گفت:  دستمان خالی‌تر از همیشه است اما با همین دست‌ها کارهای مهمی کردیم. 

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این که در فاصله سه ۱۷-۱۸ روز مانده به مسابقات جام ملت‌های آسیا شرایط را چطور می‌بیند عنوان کرد: هر چه به جام ملت‌ها نزدیک می‌شویم کشور بیشتر پشت تیم ملی قرار می‌گیرد. مربیان و باشگاه‌ها کمک می‌کنند. حمایت از تیم ملی حمایت از کشور است. اگر تیم ملی به جام ملت‌های آسیا نمی‌رفت گویی چهار سال خاک مرده به تیم ملی می‌پاشیدند و رسانه‌ها در حالت خمودی قرار می‌گرفتند. امیدوارم همه از جام ملت‌ها و بازی‌های تیم ملی لذت ببرند. تیم ملی هم شرایط خوبی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: باید تمام تلاشمان این باشد که تیم ملی به مقام قهرمانی برسد. ما زحمت زیادی کشیدیم و کادر فنی هم شناخت خوبی دارد. امیدوارم نتایج قابل قبولی کسب کنیم. همه تلاشمان را کردیم و هواپیمای اختصاصی در اختیار تیم ملی قرار دادیم. دستمان خالی‌تر از همیشه است اما با همین دست‌ها کارهای مهمی کردیم. شما همین امروز مجموعه پک را دیدید که چه کیفیت بالایی دارد و افتخاری برای کشورمان است.

تاج در ادامه تأکید کرد: پاداش‌های تیم ملی را هم تهیه کردیم، بخشی از پاداش را بدهکار بودیم که به بازیکنان دادیم. پاداش‌هایی را هم که بدهکار بودیم را پرداخت کردیم و مقدار کمی باقی مانده است. پاداش‌های قطر را هم پیش‌بینی می‌کنیم و پاداش‌های جام ملت‌ها را هم مشخص خواهیم کرد. امیدواریم همه بتوانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند، تیم ملی در جام ملت‌ها به موفقیت برسد.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با مراسم بدرقه تیم ملی بزرگسالان عنوان کرد: قرار نبود بدرقه‌ای به این شکل داشته باشیم. ما در جزیره کیش مراسم بدرقه پیش‌بینی کردیم. قبل از حضور در امارات، آخرین جایی در کشورمان که تیم بزرگسالان حضور پیدا می‌کند، جزیره کیش است. زمان این مراسم مشخص است اما الان حضور ذهن ندارم. زمان حرکت به سمت کیش و … مشخص است و همه چیز برنامه ریزی شده است.

وی در مورد این که آیا داشتن توقع قهرمانی از تیم ملی به جاست، افزود: این که از الان توقع قهرمانی ایجاد کنیم، کار درستی نیست. البته این که ما به کسب قهرمانی امید داریم امید درستی است. به هر حال ما همه امکانات لازم را داریم و تیممان شرایط خوبی داشته است. انتظارمان این است که بهترین نتایج را بگیریم. شما همین الان می‌بینید چه امکانات خوبی در این مجموعه فراهم است. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، شما دیدید در جام ملت‌های چهار سال قبل چه اتفاقی افتاد اما ما امیدواریم نتیجه مطلوبی کسب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با استعفای علی کفاشیان عنوان کرد: کفاشیان همچنان به عنوان نایب رئیس اول حضور دارد و از او استفاده می‌کنیم. کفاشیان از کمیته فوتسال استعفا داده و این کار را خودش انجام داد. من هم صادق پرهیزگار را به عنوان سرپرست انتخاب کردم. سرپرست را رئیس فدراسیون انتخاب می‌کند اما رئیس باید در هیأت رئیسه انتخاب شود.

تاج در مورد این که چه زمانی مجمع برگزار می‌شود، اضافه کرد: زمان دقیق برگزاری زمان مجمع را نمی‌دانم اما فکر می‌کنم ۱۷-۱۶ دی ماه این مجمع برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با این که چه تدابیری برای حضور ایرانیان در ورزشگاه‌های کشور امارات اندیشیده‌اند، گفت: وزارت امور خارجه توصیه‌های جدی در این مورد به ما داشته است. شرایط ما آنجا خاص است. ما به نوعی آنجا میزبان هستیم و هم میهنان ما همیشه از تیم ملی حمایت می‌کنند، باید ببینیم چه پیش می‌آید. بازی‌های ما پر هوادار خواهد بود و به بهترین شکل تیم کشورمان را حمایت می‌کنند. توصیه من این است که بلیت‌فروشی آغاز شده و اقدامات لازم صورت بگیرد. این بلیت‌فروشی روی سایت ما وجود دارد، اگر بلیت‌فروشی از طریق سایت به طور کامل انجام نشد، کمیته بازاریابی تصمیمات دیگری می‌گیرد که من از آن بی‌اطلاع هستم. این کار برای مرحله اول است، اگر از مرحله دوم هم بالاتر رفتیم، بلیت‌فروشی در همان جا انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: در خصوص بحث داوران من از برنامه ۹۰ تشکر می‌کنم. دیروز کار فنی خوبی انجام داد. همگان دیدند که همه باشگاه‌ها ضرر کردند و همه سود کردند. یکی کمتر یکی بیشتر این به این مفهوم است داوری ما جانبدارانه نیست و ممکن است داوران سهوی اشتباه کنند. من از داوری به خاطر زحماتی که می‌کشند تشکر می‌کنم و از آنها حمایت کامل را دارم.

تاج خاطرنشان کرد: این که باید داوری را باید تقویت کنیم تا اشتباهات تاثیرگذار کمتر شود حرف درستی است. در هیات رئیسه نیمی از صحبت‌ها فقط بحث داوری بود. من یک گزارش کامل دادم. سیستم VAR را باید بپذیریم اما الزاماتی دارد. اول این که فیفا تایید کند و بپذیرد. من هم نامه نوشته‌ام. دوم این که این سیستم مولفه‌هایی می‌خواهد مثل این که زیر ۱.۵ دقیقه نتیجه را به اطلاع تماشاگر برسانیم. نمی‌توانیم ۵ دقیقه بازی را نگه داریم. پس تجهیزات و زیرساخت‌های پیشرفته می‌خواهد. قرار است ما  یک نمونه امتحان کنیم که این نمونه در شهید دستگردی امتحان می‌شود و شما می‌توانید ببینید. اگر انجام شد و دیدیم مثبت است ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: این موضوع در وظیفه صاحبان زمین است. سپاهان ورزشگاه عالی نقش جهان را دارد که سیستم گذاشتن در آن کار سختی نیست یا ورزشگاه فولاد خوزستان یا امام رضا (ع) یا ذوب‌آهن که آقای آذری زحمت زیادی کشیده و چمن خوبی ساخته در این ورزشگاه‌ها هم سیستم گذاشتن سخت نیست. همه باشگاه‌ها می‌توانند. ورزشگاه آزادی هم که میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس است می‌تواند این کار را انجام دهد در کنار آنها فدراسیون فوتبال هم کمک می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که مجری باشگاه‌ها هستند یا صاحبان زمین، گفت: صاحبان زمین. مثلا هیچ باشگاهی مالک استادیوم آزادی نیست چون استقلال و پرسپولیس در ‌آن بازی می‌کنند کمک کنند این سیستم اجرا شود. فدراسیون فوتبال هم کمک می‌کند. امروز به اصفهانیان گفتم این ارقام را از کجا آورده است؟ نظر من هم این است هزینه کمتر می‌شود. فیفا هم باید مجوز بدهد. دوربین‌ها باید کامل و استاندارد باشد، نمی‌توان سرهم‌بندی کرد باید فیفا هم مجوز بدهد. حالا جلو برویم ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

تاج در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در روزهای نزدیک به جام ملت‌های آسیا صحبت‌هایی از سوی مربیان یا بازیکنان مطرح می‌شود که چندان به سود تیم ملی نیست، تصریح کرد: من از همه منتقدان و افرادی که منتقد نیستند تشکر می‌کنم. برداشتم این است که تیم ملی نتیجه بگیرد به نفع همه است. تیم ملی نتیجه بگیرد به نفع همه است. هر چه به جام ملت‌ها نزدیک می‌شویم همه کمک می‌کنند. هیچ کس از عدم نتیجه‌گیری تیم ملی سود نمی‌برد. همه متضرر می‌شوند حالا عده‌ای بیشتر عده‌ای کمتر. این اتفاق همه را خوشحال می‌کند و می‌توانیم به نتایج خوب برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اسپانسر جدید تیم ملی، عنوان کرد: تیم ملی اسپانسر جدید گرفته و در هیات رئیسه تصویب شده است. قرارداد فناپ هم خاتمه پیدا کرد. قرار است در مراسم بدرقه در کیش از اسپانسر رونمایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسر هواپیمایی تابان است، گفت: خیر تابان اسپانسر هواپیماست و اسم اسپانسر جدید را نمی‌دانم. حضور ذهن ندارم. این موضوع امروز در هیات رئیسه تصویب شده است. حالا باید درباره رقم و مسائل دیگر صحبت کنیم. همه چیز خوب پیش برود آیندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره افتتاح زمین چمن مصنوعی کمپ تیم‌های ملی هم گفت: خوشبختانه چهار چمن طبیعی داریم  و زمین چمن مصنوعی در کنار زمین چمن‌های طبیعی می‌تواند در راستای آماده سازی تیم‌ها از لحاظ امکانات کمک به سزایی داشته باشد. این چمن را از صفر تا صد، فیفا داده و چندین متر در زیر زمین برای افتتاح آن حفاری شده است. در واقع در این پروژه نسبت به ترمیم زیرسازی و نصب چمن مصنوعی جدید استاندارد بین المللی که توسط فیفا تامین شده است، اقدام شده و هم اکنون زمین فوق جهت استفاده تیم‌های ملی قابل بهره برداری است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: سنگ فرش اطراف این زمین، نصب نیمکت، پخش مواد سیلیس و گرانول در این پروژه صورت گرفته و هزینه‌های آن با پیگیری فدراسیون فوتبال، از طریق فیفا تامین شد.

تاج در ادامه گفت: ۵ تا از این چمن در آسیا وجود دارد که ایران، مالزی، ژاپن و … از این چمن داریم. این چمن نزدیک به چمن طبیعی است. با افتتاح این چمن تقریبا مجموعه ما کامل شد. زمین شماره ۲ هم دو تا چمن استاندارد دارد و دو زمین چمن دیگر هم در جای دیگر داریم که بازسازی آن را شروع می‌کنیم. این چمن بهترین چمن آسیاست و ۵-۶ ساعت در آن می‌توان بازی کرد. نورافکن‌های آن هم بازسازی شده است.

وی افزود: زمین شماره ۲ هم کامل بازسازی شده است و نورافکن، مرکز فیزیوتراپی، هتل و ایفمارک دارد که تیم ملی می‌تواند در همین هتل مستقر شود که البته شده است. اگر باشگاهی یا تیمی دیگر هم بخواهد می‌تواند مستقر شود. استخر، سونا از دیگر امکاناتی است که در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)