پس از شکست سنگين جوانان مقابل کره جنوبي و ناکامي در رقابت‌هاي قهرماني آسيا کم تجربه بودن شاگردانش را عامل شکست مقابل اين تيم عنوان کرد.

سرمربي تيم فوتبال جوانان ايران در گفت و گو با  ايسنا، پس از حذف از رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفت: مهم‌ترين دليل اين ناکامي تفاوت تجربه ايران و کره جنوبي بود اما اميدوارم مسئولان فوتبال از اين نسل از بازيکنان تيم جوانان مراقبت ويژه‌اي کنند چون آينده درخشاني دارند.

اکبر محمدي پس از شکست 4 بر يک تيم فوتبال جوانان ايران برابر کره جنوبي در پلي‌آف قهرماني آسيا که منجر به ناکامي تيم کشورمان از رسيدن به نيمه نهايي اين رقابت ها و کسب سهميه جام جهاني 2013 ترکيه شد، اظهار کرد: شرمنده مردم شديم. ما همه تلاش‌مان را کرديم. اما متاسفانه نشد. بازيکنان ما بايد در همان نيمه اول کار را تمام مي‌کردند. باور کنيد هيچ چي کم نگذاشتيم. با تمام وجود کار کرديم اما ديگر چه مي‌شود کرد؟ کره از ما باتجربه‌تر بود.

وي افزود: پس از آنکه گل غافلگيرانه از کره جنوبي دريافت کرديم به اين تيم فشار زيادي وارد کرده و مساوي کرديم. بعد از آن در همان نيمه اول صاحب چندين موقعيت گلزني صددرصد شديم. متاسفم که بازيکنانم بهترين فرصت‌ها را با بدشانسي از دست دادند. اگر توپ بهنام برزي که در موقعيت تک به تک قرار داشت گل مي‌شد يا او به بازيکن کناري‌اش پاس مي‌داد تا او دروازه کره را باز کند، ما کار را تمام کرده بوديم. در نيمه دوم هم باز گل غافلگيرانه‌ي ديگري را در همان اوايل کار دريافت کرديم. باز هم بازيکنانم تلاش زيادي براي گل زدن کردند ولي از دست رفت. نهايتا گل سوم کره جنوبي که فکر مي‌کنم بازيکن حريف روي مدافع ما خطا هم انجام داد کمر تيم ما را شکست. تيم جوانان با نتايج خوبي از مرحله گروهي به پلي‌آف صعود کرده بود و بازيکنان خودباوري خوبي داشتند. اما آنجا که بايد تمرکز لازم را حفظ مي‌کرديم، بي‌تجربگي کرديم.

محمدي به تجربه بالاي کره جنوبي تاکيد کرد و گفت: کره جنوبي 11 بار قهرمان آسيا شده است آن‌ها وقتي از تيم ما گل خوردند و مي‌توانستند دو سه گل ديگر هم بخورند، خودشان را گم نکردند. اما در مقابل ترس از حذف شدن بازيکنان ما را آزار مي‌داد و هرچقدر هم تلاش کردند به در بسته خورد. ما براي آماده‌سازي اين تيم و تلاش هرچه بيشتر براي کسب نتيجه با تمام وجود کار کرديم. اين باعث مي‌شود وجدانم راحت باشد و فکر مي‌کنم خدا هم از تلاش اين تيم راضي است. اميدوارم مردم هم راضي باشند اما متاسفانه در نتيجه‌گيري به هدف‌مان نرسيديم.

سرمربي تيم جوانان به صعود تيم‌هاي استراليا و ازبکستان به جام جهاني اشاره کرد و گفت: براي ما سخت است که استراليا و ازبکستاني که ما آن‌ها را شکست داديم اکنون به جام جهاني صعود کردند و به نيمه نهايي قهرماني آسيا رسيدند. تيم ايران که اکنون حذف شد متعلق به من نيست متعلق به همه مربيان فوتبال کشور است. ناکامي ما در رسيدن به جمع چهار تيم پاياني نشان مي‌دهد که هنوز تلاش‌ها کافي نيست که البته من فکر مي‌کنم ما هنوز تجربه کافي را نداريم. فدراسيون فوتبال همه گونه کاري را براي آماده‌سازي تيم ما انجام داد و از هيچ تلاشي مضايقه نکرد اما تنها تفاوت تجربه ايران و کره جنوبي بود که باعث شکست ما شد.

اکبر محمدي گفت: تيم جوانان 12 سال است که حتي از مرحله گروهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا به بالاتر صعود نکرده اما امسال توانست به پلي‌آف راه يابد و اين تيم همه را اميدوار کرد اما چه فايده! جايي که بايد تمرکز بيشتري مي‌داشتيم، نداشتيم. ما کره جنوبي را به طور کامل آناليز کرديم و هيچ نکته‌اي نبود که از اين تيم به دست نياورده باشيم. در شرايطي که مي‌توانستيم در همان نيمه اول با نتيجه 4 -2 يا حتي 5 – 2 به سود ايران از زمين خارج شويم به اين نتيجه نرسيديم. کره جنوبي تيم فيزيکي بسيار قوي بود که نشان مي‌دهد رويکرد فوتبال کره‌اي‌ها در اين سال‌ها به پرورش بازيکنان فيزيکي و تنومند متمرکز شده است. فکر مي‌کنم اين تيم راحت بتواند ازبکستان را در نيمه نهايي شکست داده و به فينال راه يابد.

محمدي خطاب به مردم گفت: من همه تلاشم را کردم و در اين يکي دو سال گذشته جانم را براي اين تيم گذاشتم. انصافا بازيکنانم تمام زحمت‌شان را کشيدند. نمي‌دانيد در رختکن تيم ما چه اوضاعي بود. از تمام بازيکنان تشکر کردم و گفتم که شما تلاش‌تان را کرديد اما اين تفاوت تجربه‌هاي ايران و کره بود. به سادگي نتيجه را از دست داديم.

سرمربي تيم جوانان نبود دو بازيکن اصلي تيمش را در اين مسابقه موثر دانست و گفت: متاسفانه ما امروز فرامرزي، دفاع چپ تيم که در بازي با کويت آسيب ديده بود را نداشتيم. بيشتر حملات کره هم از همان جناح بود. همچنين سردار آزمون که از مهاجم اصلي و فوق‌العاده ما هست را هم در اين بازي نداشتيم. قطعا نبود اين بازيکنان تاثيرگذار بود هرچند باز هم تاکيد مي‌کنم ملي‌پوشان جوانان هرچه در توان داشتند گذاشتند اما در بحث تجربه به صراحت مي‌توان گفت بيش از آنکه به کره جنوبي ببازيم به خودمان باختيم.

سرمربي تيم جوانان در پايان اين گفت‌وگو به مراقبت از اين نسل از بازيکنان تيم جوانان تاکيد کرد وگفت: من درباره خودم صحبت نمي‌کنم. اما معتقدم اين نسل از بازيکنان جوانان آينده فوتبال کشور هستند. واقعا به اين تيم مي‌توان اميدهاي زيادي داشت. اين تيم مي‌تواند به المپيک راه يابد و بازيکنان قدرتمندي به تيم ملي بزرگسالان معرفي کند. در مسابقه‌هاي امسال کره شمالي که قهرمان دوره قبل بود از مرحله گروهي صعود نکرد. يا عربستان که در دوره قبل به جمع چهار تيم پاياني راه يافته بود هم از گروهي بالا نيامد. معتقدم مسئولان فوتبال ما بايد از اين نسل تيم جوانان مراقبت ويژه‌اي کنند چون آن‌ها برآمده از استعداديابي‌هاي گسترده در سراسر کشور بوده و اردوها و تمرين‌هاي آماده‌سازي زيادي را پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها در مسابقه‌هاي بين‌المللي مختلف شرکت کردند و نبايد فراموش‌شان کنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)