مرجع خبری پرسپولیس : مغز متفكر خط مياني پرسپوليس بار ديگر همراه تيم ملي شد تا بلكه اين بار نوبت بازي به او نيز برسد. محمد نوري يكي از بهترين خريدهاي اين فصل علي دايي با وجود درخشش در 9 هفته ابتدايي ليگ برتر هنوز جزو ياران اصلي تيم قطبي نيست و با وجود دعوت در اردوهاي اخير ميدان نمي‌بيند.

 

بازيساز سرخپوشان تهراني چه در مصاف با ارمنستان و چه در سفر به شرق دور جزو كادر بازيكنان تيم ملي بود اما هرگز به ميدان نرفت. آيا نوبت خودنمايي او در اردن فراخواهد رسيد؟

با مصدوميت نوروزي و رضايي انگار اين بار در اردوي تيم ملي تنها شدي؟
■ بله الان با آندو و هاشم بيك‌زاده هم‌اتاقي شده‌ام. اما اميدوارم هادي و غلام خيلي زود دوباره سلامتي‌شان را به‌دست‌ آورند تا در اردوهاي بعد هم با هم باشيم.

 

به عنوان يك سوال كليشه‌اي از شرايط فعلي تيم ملي بگو؟
■ شرايط خيلي خوبي داريم. ما بازيكنان روز به روز با هم هماهنگ مي‌شويم و با اين دو برد اخير مقابل چين و كره به لحاظ روحي نيز وضعيت بهتري پيدا كرده‌ايم. اميدوارم در بازي‌هاي غرب آسيا هم قهرمان شويم.

درباره اين تورنمنت و حريفانمان چه مي‌داني؟
■ من دو بار در اين تورنمنت براي تيم ملي بازي كردم كه همراه تيم قهرمان شدم و در زمان مربيگري علي دايي بود اما گل نزدم. الان هم مي‌دانم كه در اين تورنمنت حريفان سرسختي مثل اردن، بحرين، عمان و عراق داريم كه برخي‌هايشان در بعضي مواقع براي تيم ملي مشكل‌ساز بوده‌اند.

فكر مي‌كني با وجود اين حريفان سرسخت، تيم ملي مي‌تواند قهرماني‌هاي قبلي را تكرار كند؟
■ بستگي به كيفيت حريفان دارد. اگر تيم‌ها با تمام قوا بيايند قهرماني خيلي دشوار مي‌شود اما اگر با تيم دومشان بيايند ما خيلي راحت قهرمان مي‌شويم.

خيلي‌ها معتقدند اگر تيم اميد به اين تورنمنت مي‌رفت، بهتر بود. نظر تو در اين باره چيست؟
■ اگر واقعا تيم‌هاي شركت‌كننده در اين تورنمنت با نفرات اصلي و تيم ملي خود به اين بازي‌ها نيايند بهتر بود تيم اميد به اردن مي‌رفت چون در اين صورت هم ليگ ادامه پيدا مي‌كرد هم محك خوبي براي تيم اميد بود. اما اگر تيم‌هاي اصلي بيايند آن وقت بحثش فرق مي‌كند و اين بازي‌ها براي ما هم مفيد خواهد بود.

تو در سه بازي مقابل ارمنستان، چين و كره جنوبي همراه تيم ملي بودي اما يك دقيقه هم بازي نكردي. چرا؟
■ خب نظر آقاي قطبي است و من كاري نمي‌توانم بكنم. در ليگ برتر خدا كمكم كرد و توانستم در 8 بازي 5 گل بزنم و چندين پاس گل بدهم. لطف خدا در تيم باشگاهي‌ام شامل حالم شده اما در تيم ملي هنوز فرصت بازي پيدا نكرده‌ام.

به نظر خودت بايد مقابل چين و كره بازي مي‌كردي؟
■ بله، حق خودم مي‌دانستم در تيم ملي بازي كنم.

قبلا مي‌گفتي در پست تو بازيكنان بزرگي حضور دارند كه بازي كردن برايت سخت مي‌شود، الان چه؟
■ الان هم پست من در تيم ملي شلوغ است و بالطبع بازي كردن سخت مي‌شود.

اما قبلا علي كريمي بود و الان نيست و تو قط بايد با بازيكناني مثل مبعلي و زنيدپور رقابت كني؟
■ خب باز هم مي‌گويم نظر نهايي را سرمربي تيم ملي مي‌دهد و اوست كه درباره بازي دادن يا ندادن به من تصميم مي‌گيرد. من تمام تلاشم را به كار مي‌گيرم تا خودم را به ارنج تيم ملي تحميل كنم و تا آخرين لحظه اين كار را انجام خواهم داد، سرمربي هم هميشه مي‌خواهد بهترين انتخاب را داشته باشد و از آنجايي كه تيم در بازي‌هاي اخير برنده شده حتما آقاي قطبي انتخاب‌هاي خوبي داشته است.

بالاخره كي نوبت بازي كردن تو در تيم ملي آن هم به عنوان يك بازيكن فيكس مي‌شود؟
■ نمي‌دانم، من دارم تمرين مي‌كنم و شرايط هم خيلي خوب است، اينكه به من بازي بدهند يا نه را نمي‌دانم اما خودم كه خيلي دوست دارم بازي كنم.

بالاخره بعد از 5-4 فصل خوب در ليگ برتر شايد حق داشته باشي كه از سرمربي تيم ملي طلب بازي داشته باشي؟
■ خب اين ديگر نظر لطف شماست اما حرف آخر را سرمربي مي‌زند. تيم ملي در دو بازي قبلي برده حتما آقاي قطبي تركيب خوبي چيده بود كه به برد رسيده است.

اين بار در اردن حداقل دو بازي انجام مي‌دهيد و احتمالا نوبت به تو هم مي‌رسد.
■ نمي‌دانم، ان‌شاءالله كه نوبت به من هم مي‌رسد اما من تمام تلاشم را مي‌كنم و اتفاقا خيلي هم آماده‌ام.

 

برسيم به پرسپوليس. قبول داري مقابل شهرداري تبريز در حد و اندازه‌هاي خودت نبودي و كلا خط هافبك پرسپوليس بد عمل كرد؟
■ (بعد از مكثي طولاني) نه، من و كلا خط هافبك تيم‌مان خوب بوديم. همين كه در طول 90 دقيقه يك موقعيت به حريف نداديم نشان مي‌دهد ما كارمان را خوب انجام داديم، ضمن اينكه خط دفاع شهرداري هم روز خوبش را پشت سر گذاشت.

به نظر مي‌رسد علي دايي با بازي دادن به تو و كريم باقري در يك خط از توانايي‌هاي هر دوي شما مي‌كاهد، اين مساله را قبول داري؟
■ به هر حال مربي تصميم مي‌گيرد اما من در هر پستي كه بازي كنم با تمام وجود به ميدان مي‌روم و بازي مي‌كنم. البته هر چقدر نزديك دروازه حريف باشم بهتر است اما ديديد كه هم من، هم آقاكريم و هم مازيار مقابل شهرداري خوب كار كرديم و به خط هافبك حريف اجازه كاري را نداديم.

 

بله در كنترل بازي خوب بوديد اما خلق موقعيت گل نه.
■ درست است. حرف شما را قبول دارم اما اين به‌خاطر حضور بازيكنان جديد در فاز حمله بود. سعيد حلافي و محمد پروين دومين و اولين بازي‌شان را انجام مي‌دادند. هر چند هر دو نفر زحمت خودشان را كشيدند اما قطعا با بازيكناني كه براي اولين يا دومين بار در تركيب اصلي قرار مي‌گيرند ناهماهنگي‌هايي در تيم به‌وجود مي‌آيد.

 

شايد توقع ما از محمد نوري زياد است يا شايد هم خودت با بازي‌هاي خوب هفته‌هاي قبل ما را پرتوقع كرده‌اي.
■ فكر مي‌كنم تا امروز كه توقع پرسپوليسي‌ها را برآورده كرده باشم. هر سال همه مي‌گفتند بازيكنان جديد پرسپوليس در حد اين تيم نيستند اما به لطف خدا تا حالا من 5 گل براي پرسپوليس زده‌ام.

اتفاقا برخي هم عقيده دارند بازيكنان پرسپوليس بزرگ نيستند و كيفيت لازم براي قهرمان كردن اين تيم را ندارند.
■ خب اين عده نظر خودشان را مي‌گويند اما از الان درباره پايان ليگ نمي‌توان حرف زد و گفت چه تيمي قهرمان مي‌شود اما مطمئن باشيد پرسپوليس يكي از شانس‌هاي مسلم قهرماني است.

راستي همه از تو توقع گلسازي و دادن پاس گل دارند اما تو در گلزني موفق‌تر از گلسازي بودي؟
■ من در اين 9 بازي 8-7 تا پاس تك به گل دادم كه متاسفانه تبديل به گل نشد. يعني اين موقعيت‌هايي كه ساختم را يا مهاجمان نزدند يا با بدشانسي گل نشد. خود من هم 4-3 موقعيت خيلي خوب را از دست داده‌ام كه يا توپ به تير دروازه خورده يا از روي خط دروازه برگشت داده شده و الا آمارم خيلي بهتر مي‌شد.

اين سه مساوي آخر و از دست دادن برد در دقايق پاياني دوبازي قبلي هم از آن صلابت ابتداي فصل پرسپوليس كم كرده.
■ به نظر من عملكرد پرسپوليس در مجموع خيلي خوب بوده. اگر ما در 2 دقيقه آخر اين دو بازي گل نمي‌خورديم الان سوال‌هاي شما برعكس بود و ما با 4 امتياز بيشتر با اختلاف و به‌راحتي صدرنشين بوديم اما هنوز راه زيادي تا پايان فصل باقي مانده و ما هم فرصت زيادي براي جبران امتيازهاي از دست رفته داريم.

راستي اين موقعيت آخر كه مقابل شهرداري از دست دادي خيلي حسرت برانگيز بود چون اگر آن توپ گل مي‌شد بعيد بود حريف بتواند جبران كند.
■ باور كنيد من ضربه سرم را خوب زدم. همين كه در دقيقه 85 به آن خوبي اضافه شدم خيلي خوب بود. ضربه را هم خوب زدم اما بدشانس بودم كه گل نشد چون نه توپ به تير خورد كه داخل دروازه برود، نه به پشت دروازه‌بان خورد تا گل شود و خط عرضي دروازه را طي كرد و بيرون آمد. متاسفانه 4 دقيقه بعد از آن گل خورديم اما قشنگي فوتبال به همين اتفاقات است و ان‌شاءالله آخرش ختم به خير شود. پرسپوليس تيم بزرگي است. جايگاه تيم در ابتداي فصل زياد مهم نيست بلكه قهرماني در پايان فصل است كه اهميت دارد.

راستي اگر قرار باشد آقاكريم در پست تو بازي كند، تو هافبك دفاعي مي‌شوي. سال گذشته در صبا در اين پست بازي كردي اما با بازي به عنوان هافبك دفاعي مشكلي نداري؟
■ خب من با تصميم آقاي كربكندي يك نيم‌فصل در صبا به عنوان هافبك دفاعي در سيستم 1-3-2-4 بازي كردم اما پست اصلي من هافبك پشت مهاجم است و در اين پست راحتم. آقاي كربكندي دوست داشت در آن پست بازي كنم كه اتفاقا آنجا هم گل زدم و هم پاس گل دادم الان هم هر جا علي‌آقا بگويد با تمام توانم بازي مي‌كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)