پرسپولیس نیوز: رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: در صورت تصویب هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سه بازیکن زیر ۲۵ سال به فهرست تیم‌های لیگ برتری اضافه خواهند شد.

فریبرز محمودزاده در مورد پیشنهاد افزایش بازیکنان با سن آزاد به فهرست تیم‌های لیگ برتری از سوی سرمربیان گفت: همان‌طور که در سایت سازمان لیگ اعلام شد تمامی مربیان حاضر در جلسه هم‌اندیشی هفته گذشته خواهان افزایش تعداد بازیکنان بزرگسال در تیم‌های لیگ برتری بودند. در حال حاضر هر تیم می‌تواند ۱۸ بازیکن با سن  آزاد و ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال در فهرست خود داشته باشد اما با توجه به اینکه هر سال ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال به فهرست تیم‌ها اضافه می‌شوندسرمربیان تیم‌های لیگ برتری می‌گفتند این مسأله اگر چه باعث جوان‌گرایی در تیم‌ها می‌شود اما از سوی دیگر ما مجبور هستیم بازیکنانی که سنشان بیش از ۲۵ سال می‌شود را از تیم کنار بگذاریم.

وی افزود: سرمربیان تیم‌های لیگ برتری خواهان افزایش تعداد بازیکنان با سن آزاد بودند و متفق‌القولمی‌گفتند به برخی از بازیکنان زیر ۲۳ سالمان اعتقاد داریم اما وقتی سن آنها بیشتر می‌شود مجبوریم که آنها را از تیم کنار بگذاریم و باید در این مورد چاره‌اندیشی شود یا حداقل تعداد بازیکنان سن آزاد افزایش پیدا کند.

فریبرز محمودزاده با اشاره به طرحی که حیدر بهاروند رئیس محترم سازمان لیگ در یک ماه پیش به او ارائه داده بود، گفت: جناب بهاروند برای حل این مشکل و جلوگیری از هدر رفتن استعدادهای جوان اعلام کردند بهتر است یک فیلد جدا به عنوان بازیکنان زیر ۲۵ سال ایجاد کنیم تا هر تیم بتواند سه بازیکن زیر ۲۵ سال نیز که البته فصل گذشته در تیم خودش بوده استفاده کند. تمامی مربیان از طرح رئیس محترم سازمان لیگ استقبال کردند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات در مورد اینکه آیا این طرح به نقل و انتقالات این فصل خواهد رسید یا نه، گفت: بله، انشاءالله این طرح در صورت تصویب در هیأت رئیسه سازمان لیگ و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این فصل نقل و انتقالات اجرا خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند بعد از پایان نقل و انتقالات تابستانی سه بازیکن سهمیه آزاد فیفا را بگیرد یا نه، گفت: در دوره‌های قبل که استقلال و تراکتورسازی از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات محروم بودند وقتی از فیفا در این مورد استعلام گرفتیم اعلام کرد که سهمیه بازیکن آزاد فیفا هم مشمول تراکتورسازی و استقلال نمی‌شود و آنها تا پایان نقل و انتقالات از جذب بازیکن محروم هستند اما ماهیت رأی محرومیت پرسپولیس با رأی دو باشگاه دیگر متفاوت است زیرا پرسپولیس با شکایت یک باشگاه ثالث محروم شده است. با این حال چون صادرکننده رأی فیفا است  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید در این مورد هم از فیفا استعلام بگیرند و در صورت تأیید فیفا پرسپولیس می‌تواند بازیکن آزاد بگیرد هر چند برخی کارشناسان می‌گویند که پرسپولیس قادر به جذب بازیکن آزاد است اما باید خود فیفا در این مورد پاسخ استعلام ما را بدهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)