پرسپولیس نیوز : مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت که از نظر آنها مهدی ترابی هنوز بازیکن سایپا است.

فریبرز محمودزاده در حاشیه کلاس آموزشی نقل و انتقالات گفت: حدود چند ماه قبل کارگاه‌های آموزشی با حضور ناظران فیفا درباره نقل و انتقالات برگزار شد و با توجه به اینکه در فصل نقل و انتقالات تابستانی به سر می‌بریم سعی کردیم این جلسه را در فاصله ۲۰ روزه تا آغاز مسابقات لیگ برتر برگزار و آخرین تغییرات نقل و انتقالاتی را با حضور باشگاه‌ها مرور کنیم. این کلاس عصر امروز (شنبه) با حضور مسئولان کمیته تعیین وضعیت تکمیل‌تر خواهد شد.

وی درباره قوانین جدید نقل و انتقالات گفت: به جز ۱۸ بازیکن آزاد برای تیم‌های لیگ برتری, ۲۱ آزاد برای تیم‌های لیگ یکی, ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۱۵ بازیکن امید وجوانان که به قوت خودشان باقی هستند, امسال تیم‌ها می‌توانند ۳ بازیکن زیر ۲۵سال که فصل گذشته عضو باشگاه خودشان بودند را به فهرست بازیکنان‌شان اضافه کنند. این موضوع چند حُسن دارد و با کار کارشناسی انجام شده است. در جلسه هم‌اندیشی که با حضور ۱۱ مربی لیگ برتری برگزار شد, همگی روی این موضوع نظر مثبت داشتند.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره ابهاماتی که برای برخی از انتقالات مانند ترابی و صیادمنش پیش آمده است, تصریح کرد: نرم افزاری که قرار است از امسال در اختیار باشگاه ها قرار گیرد می‌تواند به برطرف شدن مشکلاتی که برای انتقال صیادمنش و ترابی به وجود آمده است کمک کند. ممکن است این مشکلات در خیلی از لیگ‌ها رخ بدهد اما با این نرم افزار هرگونه شبهاتی که وجود دارد, برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: بازیکنانی که شکایت داشته باشد نمی‌توانیم نقل و انتقالات‌شان را ثبت کنیم اما موضوع این است که باشگاه‌ها باید دقت کنند چرا که آنها از مشاور حقوقی نیز استفاده نمی‌کنند. به عنوان نمونه موضوع پیش آمده برای مهدی ترابی را بازگو می‌کنم. اسناد وضعیت این بازیکن در سامان لیگ موجود است. او هنوز یک فصل دیگر با ساپیا قرارداد دارد و تاکنون فسخی برای او به ثبت نرسیده و اگر باشگاهی خواهان او است و قراردادی هم وجود داشته, این موضوع باید در کمیته تعیین وضعیت بررسی شود. در بحث تخلف ما باید صبر کنیم تا بررسی شود, ترابی از دید کمیته نقل و انتقالات بازیکن ساپیا است.

محمودزاده راجع به وضعیت نظام وظیفه ترابی عنوان کرد: در حال حاضر برگه نظام وظیفه ترابی در سازمان لیگ موجود است و تاریخ اعزام این بازیکن مرداد ماه سال ۹۷ است, بنابراین او هنوز سرباز نیست و هنوز هم با باشگاه‌اش (سایپا) فسخ نکرده است.

وی در رابطه با وضعیت الهیار صیادمنش گفت: در این مورد تا این لحظه هیچ باشگاهی هیچ شکایتی را به صورت کتبی به سازمان لیگ اعلام نکرده است, البته شاید این مورد در کمیته تعیین وضعیت در حال بررسی است. صیادمنش فسخ قراردادی را در سازمان لیگ به ثبت رسانده اما اینکه این فسخ برای انتقال به باشگاه‌ خارجی بوده یا خیر یک بحث حقوقی است و کمیته تعیین وضعیت این موضوع را باید بررسی کند تا هرچه زودتر رای صادر شود. وثوق احمدی قول مساعد داده که با توجه به زمان ۲۰ روزه تا آغاز مسابقات این مشکلات هرچه زودتر حل شود.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره ثبت قرارداد بازیکنان یادآور شد: با توجه به بازه نقل و انتقالات، باشگاه‌ها باید از دو کمیته تعیین وضعیت و انضباطی تاییدیه بگیرند. در کمیته تعیین وضعیت باشگاه‌های پیکان, فولاد خوزستان, ذوب‌آهن و صنعت نفت مشکلی ندارند و در کمتیه انضباطی نیز با صحبت‌هایی که با حسن زاده داشتم او گفت که شاید باشگاه‌هایی مشکل نداشته باشند اما باید بررسی شود. بعضی از باشگاه‌ها مشکلی ندارند که البته ما اسامی آنها را نداریم. در حال حاضر به غیر از ذوب‌آهن که از دو کمیته مجوز ثبت گرفته و مراحل اداری خود را نیز سپری کرده, هیچ باشگاه دیگری برای ثبت قرارداد و کسب مجوز‌های لازم اقدامی نکرده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مبلغ خروج بازیکنان از استان زیاد است, خاطرنشان کرد: این یک مصوبه لازم الاجرا است. درست است که برخی از تیم‌ها از لحاظ مالی ضعیف هستند اما اکثریت این را شامل نمی‌شوند. پرداخت این پول طبق قانون با بازیکن است اما در بعضی موارد باشگاه‌ها می‌خواهند کمک کنند و خودشان این پول را پرداخت می‌کنند. پرداخت این پول در بحث آموزش است و حق رشدی که آن استان در آموزش یک بازیکن داشته است.

محمودزاده درباره نحوه تقسیم پاداش‌های جام جهانی در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصریح کرد: این موضوع در حیطه وظایف من نیست و فقط تاجایی که من می‌دانم این پاداش‌ها به صورت عادلانه تقسیم می‌شود. آن چیزی که من از آن اطلاع دارم این است که از حق رشد و آموزش, بخشی نیز به فدراسیون تعلق می‌گیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)